Alla inlägg under maj 2009

Av Maria Pettersson - 19 maj 2009 18:15

Självklart så blir det busborgen i morgon i V-ås , men Tim fick vi inte ta med för han skulle gå på dagis... Eller var det något annat i tanken!!! Det är lite tråkigt för hampus inte ha någon med sig... Men det finns alltid barn där o leka med...


Nu har jag hämtat paketen,, det var lite kläder åt hampus och lite barnkläder,.. å vad gulligt... Nu ska jag åka till Fagesta till Eskiln..



Av Maria Pettersson - 19 maj 2009 16:23

Då har man jobbat sina 8 timmar idag.. Nu är man ledig i tre långa dagar.. Skönt det kommer bli.. Tvyärr så kommer reine att få jobb övertid mycket denna veckan.. För att det var något superviktigt som skulle bli klart tills på lördag.... Jag kunnat fått jobba i morgon,, men jag tackade för en gångs skulle Nej denna gång,, för att jag hade planer att åka med hampus eventuellt med Tim till busborgen i morgon..


Jag ska åka hämta tvillingsyrran i Ludvika  kl 22.00  i kväll för att  hon ska sova hos mig i natt, för hon ska med till busborgen.. Det är bra om man två vuxna som håller kolla på barnen..  För att jag visste inte om mamma skulle kunna följa med, för det är något strul med Försäkringskassan och arbetsförmedlingen..


De som jobbar på försäkringskassa o arbetsförmedlingen  kan inte deras jobb.. Skaffa fan bättre personal säger jag,, som kan något!!!.. Om man inte kan sitt jobb, så ska man fan i jobba där.... Finns många andra som kan få deras jobb som kan mycket bättre...


Nu ska åka ner hämta några paket.!!! Har faktiskt glömt vad jag har beställt , så det blir en överaskning vad det är för något....




Av Maria Pettersson - 18 maj 2009 08:27

Vagnen består av en vändbar liggdel och en vändbar sittdel med bygel.Tåligt och vattenavvisande materiel som är UVbeständigt och flammsäkert.Handtag, ryggstöd och benstöd är ställbara.

5-punktssele.

Jag vill beställa en separad liggdel o sittdel eftersom jag får barn i höst och då är lite kallare ute.. Jag anser att den är varmare än vad en kombivagnar är....  Jag har läst mycket om denna vagnen , jag har inte hittat något negativt med den..  Det är inge emmaljunga eller brio...

Av Maria Pettersson - 18 maj 2009 07:16

Vilken skönt jobbvecka jag har  denna vecka,, man kan inte få bättre...Jag jobbar bara måndag, tisdag och lördag , resten av dagarna är jag ledig.. Härligt, härligt,,men det är väl min tur att ha sådan vecka.. Jag har alltid fått 5-6 dagar i veckan i de senaste månad.. Det känns att jag värd att vara ledig tre dagar i rad och det kommer bli så skönt..


Så idag ska jag göra 8 snabba på jobbet och i morgon jobbar jag 7,5 timme och sen är man ledig...Jippi...


Hoppas att det blir skapli väder i veckan.. Jag har inte hunnit titta på väderleken... Nu är det mulet och man ser lite blå himlen men inte så mycket.. Jag är nöjd bara det inte regnar så...!!!


Nu ska jag gå o kolla hur många övertidstimmar jag hade förra månad.. (April)...


Av Maria Pettersson - 17 maj 2009 19:03

Nu har jag hittat på barnvagnar på nätet och jag har hittat den jag ska beställa .. Vi kom fram att vi ska vänta och beställa den efter jag har varit på Ultraljud den 28 maj..


Det ända vi inte har bestämt oss är vilken färg vi ska ha på barnvagnen.. Det fanns jättemånga färger att välja på.. Vi tyckte flera färg var fina.. Har lite beslutångest vilken färg vi ska ha...


Men blir  alltid rätt i slutändan allafall...






Av Maria Pettersson - 17 maj 2009 15:11

Vi hann med två kärror med ved idag,,,, men sen blev min bil (saaben) för varm och nu startar den inte.. Samma problem varje sommar..   Men som tur vet vi att den startar sen när den har kallnat.. Och det är ju tur det.... ...  Sen senare i veckan  får vi ta veden igen, men någon annan bil för det går ju inte med saaben.. Hihihi...


Nu fundera vad vi ska äta för något??? Inte lätt , när båda är sugna på olika sorters mat... Vi får se hur det blir med den sakern???*L*



Av Maria Pettersson - 17 maj 2009 08:38

Fakta, Fakta, är  bättre än vad  sanningen är!!! Det kan jag leva gott på länge i livet...Vilket fint väder det är,, blå himlen o allt kan inte bli bättre på en söndag.. Ja, några funderinga på åka köpa blommor o plantera,,, men jag vet vilka reine har för planer i för dag,, han sa något svagt i går att farfar skulle komm upp o hjälp till att stapla veden, men jag vet inte om det blir det... Det får jag se....


Nu ska gå göra iordning lite frukost till mig,, hampus vill ha lite frukost senare för han precis vaknat,, runt om en timme el så....





Av Maria Pettersson - 17 maj 2009 00:14

Grattis norge.. Självklart var det inte en av  minna favoriter men okej.. Det är ju en våra grannländer så,, det får väl gå denna gång...


Sverige kommer  igen nästa år!! Jag hoppas att vi skickar en bättre låt och bättre artist till Norge..  Jag ska bara säga Grattis på Nationaldagen Norge...


Sov gott alla i Norge och alla trevliga bloggare...







Ovido - Quiz & Flashcards