Alla inlägg under maj 2009

Av Maria Pettersson - 10 maj 2009 08:37

Jaa,,, då har man gjort de man ska göra på morgon,, du börjar det så inte är det roligaste i livet dvs städa... Men det behövs göras... Jag ska damsuga och torka golven och plocka undan som ligger huller o  buller överallt.. Den ska jag försöka torka av allt damm på olika saker.


När man har gjort min sysslor så ärblir  man glad att  det är rent o snyggt och luktar rent på nedevåningen..


Nä, du ska börja så jag hinner klart någon idag...



Av Maria Pettersson - 10 maj 2009 07:36

Då var det redan söndag.... När man är ledig så går dagarna så fort.. 'Det beror ju på att man är ledig och att man gör massor med skoj.... Jag har fundera på att klippa våran stora, stora gräsmatta,, den brukar ta en timme och klippa..


Snart för jag börja fixa iordning poolen,, bygga upp den .. Sen måste man skura den ren ordentligt.. Det är ju inte så roligt, man får tänkta om det blir varm o fin sommar, så slipper man åka ner till stranden med hampus..


Vi var till V-ås igår kollade på fyrhjulningar,, reine är lite sugen och köpa en , men jag har inte godkänt att han får köpa en... Jag tycker att han inte behöver en,, utan vill han den för det rolig leksak... Kostar massor med en sådana rolig leksak...


Nu ska jag upp  hänga upp tvätten för i går och slänga in en ny tvättmaskin... Hej svejs senare..

Av Maria Pettersson - 8 maj 2009 16:03

Ja, då har man jobbat klart för denna vecka . Skönt nu att får vara ledig i tre långa härliga dagar. .. .


Idag händer det inte så mycket,, kanske damsuga o torka golven.. Men ikväll så gäller det ,, det blir ishockey kl 20.15 Då kommer jag sitta framför tv... Sverige spela mot Kanada.. Hoppas att de spelar lika bra som de gjorde i går,, så kommer de vinna idag oxå...



Av Maria Pettersson - 7 maj 2009 22:33

Å vilken ishockeymatch mellan sverige o tjeckien.. Å vad det var spännande sista 5 minuter, bara två minuter så gjorde sverige sitt tredje mål... Och sverige vann men 3-1.. Kunde bli bättre slut på min dag.. Helst suveränt bra sverige..


Match i morgon som gäller nu.. Vinn fan den oxå.. Härligt...

Av Maria Pettersson - 7 maj 2009 18:07

Varför hjälper inte karlar till hemmet för,, utan man får göra allt här hemma.. De gör bara det som dom tycker om göra.. Inte de som är tråkigt, damsuga o torka golvet och tvätta kläder och vika tvätt.. Varför ska man leva men karlar, man får allafall göra allt i hemmet.. ....


Ibland fundera man på hur man  skulle leva utan dom!! Det är allt en bra fråga, och det finns många positiva och negitiva svar på frågan.. Det negativa jämnar ut sig på det postiva... ..


Det är väl  bita i och leva med orättvisor mellan man o kvinnor.. Men arg kan man bli... Kvinnorna har allt i flera hundra år jobba dubbelt som mycket som män får göra.. Det ska jobba o känna pengar och samt ta hand om barn och hemmet..


Jag får väl bita i ... Och blir ännu argare..


Nä ,  nu ska jag fortsätta och städa lite.. Jag ska torka golvet och städa badrummet innan hockey börjar kl 20.15 Det är  ingen som ska eller kunna störa mig då....

Av Maria Pettersson - 7 maj 2009 16:39

Goda vänner är svåra att hitta, svårare att lämna och omöjliga att glömma. En bästa vän är som en fyrklöver, svår att hitta men lyckosam att äga. Vissa människor gör världen så speciell bara genom att finnas där.När det gör ont att se tillbaka och du är rädd för att se framåt, se åt sidan och du kommer att finna din bästa vän där.

Goda vänner är som stjärnor, du kan inte alltid se dom, men du vet att dom finns där.Sann vänskap tar aldrig slut, för vänner är för evigt.
Många människor passerar i ditt liv, men bara riktiga vänner lämnar fotsteg i ditt hjärta.

Av Maria Pettersson - 7 maj 2009 15:21

Då var man hemma igen.... De säger att de är inte orolig av hampus tal,, men det är bra om vi tränar hampus på meningsbyggnad av någonslags.. Vi fick till Uppgifter som vi ska träna med hampus med.. Vi ska tillbaka om en månad igen..


Det är lite tråkigt att åka med hampus till västerås en gång i månad, men det ger ju resultat och sen när han börjar i skolan så  blir det lite lättare för honom.. Man förstår  vad han säger och sånt.. Men hon vill träna upp ordförrådet och meningsuppbyggnad...


Nu kom reine hem,, se om vi åker till borlänge eller vi är hemma slöa.. Jag får se hur reine vill och hampus.......




Av Maria Pettersson - 7 maj 2009 09:06

Dagen började lite lustit för reine hade tagit fel mobilteleforn till hans jobb,, han tog mig mobil.. Jag letade i hela huset utan o hitta den.. Och jag försökte  ringa den.. Men den  hade slut på batteri..


Jag försökte flera gånger ringa reine jobb, men på hans jobb svarade de inte arbetsteleforn.. Så det fanns bara sak att göra , det var ta hampus o åkta till krylbo och hämta mobilen..Reine hade inte äns märkt att han hade tagit fel teleforn.  


Efter vi kom hem så gäller det att äta frukost och vänta att kl blir 11 för då ska jag åka hämta Eva och sen åkta till västerås med hampus.. Vi ska vara där kl 12.30 och det brukar ta en halv timme inte äns det.. Sen blir självklart Mcdonalds på vägen hem..


Det är fint väder ute, men det skulle bli sämre lite senare på eftermiddagen,, men det är väl bara vänta o se hur det blir...



Ovido - Quiz & Flashcards