Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 22:13

Nu är man mätt o belåten.. Nu ska man surfa lite på internet och sen blir sängen som gäller för mig.. Det kommer bli så skönt att få krama täcket och kudden.. Å va skönt det kommer bli...


Sov gott alla trevliga  bloggare...





Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 21:21

På en gång när jag kom hem i från jobbet, så byte jag om i arbetskläder och gick över till grannen Bosse och började hjälpa till med veden.. Det gick faktiskt kanska hyfsat.. Jag får bära tunga  ved bitar.. Fa fan, det måste bli klart i morgon..För då kommer någon hämta vedklyven.. Men tvyärr så kan jag inte hjälpa till mig morgonbitti för då jobbar  jag .. Jag börjar jobba kl 7 i morgon..


Fy fan jag som vill gärna hjälpa till,, men man måste jobba för att få in pengar till huset..... Jag tror jag gjort  cirka 60 timmar övertid på jobbet och det kommer synas på lön spec... Härligt... Jag är allfall inte rädd att arbeta...


Nu ska jag hoppa in duschen innan reine kommer hem i från storkiosken.. Mat behöver jag få i mig.. Har bara ätit lite fil och en smörgås.. Det är inte mycket att leva på en hel dag,, när man har jobbat hårt.... Börjar får ont i ryggen..




eva

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 13:49

Nu har man pratat med eva... Man kan bara le när man pratar med henne.. Helt underbar kompis att ha..Kompisar alltid bra att ha.. En som man kan prata med... Jag hoppas att alla har en kompis att prata med.. Att kunna få ut saker som har på sitt hjärta både positiva och negativa saker här i samhället tack för samtalet... Nu måste jag börja jobba igen...

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 12:48

Reine ringde mig och berättade att vi måste fixa med veden idag. Så jag måste vänta tills i morgon för att klippa gräsmattan.. Suck...Sen prata vi lite allmänt oxå.. Snart ringer min kompis eva.. Kan inte bli bättre.. Sen har jag och min mor pratat om horoskop ... Trevlig pratstund

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 10:12

Nu blev jag  jätteglad ,, tack för det... Jag tänkter inte skriva vad som gjorde mig glad... *L*

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 09:25

Nu är man glad igen.. Det kommer jag forsätta med hela dagen och ingen kan kunna förstöra den.  Jag bryr mig inte och ta inte åt mig av något skit ...  Hampus sitter titta på Tv innan vi ska åka till dagis... Det är pappa reine som kommer o hämta hampus på dagis idag,, för jag slutar lite senare  men inte så mycket senare...


När jag kommer hem så måste jag  klippa gräsmattan och ska ringa reine att han  köper hem bensin till gräsklipparen.. Annars kan jag inte klippa gräsmattan... Vi har faktiskt en stor gräsmattan och ta cirka en timme i klippa... Reine brukar inte klippa gräsmattan så månger när det är sommar.. Utan det brukar jag göra..... Men det gör mig inget , då får jag som jag vill  och det blir snyggt klippt oxå..


Nu ska ja gå ringa honom...





Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 09:00

Jag sätt fundera på en sak , när jag sitter äter  frukost med min son hampus... Något som Reine sa igår till mig att sluta bryr sig och det har jag faktiskt gjort... Ska forsätta skriva hur mina funderingar och mina känslor... Självklart vill jag inte något tar åt sig av det jag skriver.. När reine lästa min blogg säger han att  du skriver inte så farligt att någon ska ta illa upp... .. Därför har jag börjat skriva namnet vem jag skriver om.. Så det inte kan bli några missförstånd av något...


Och så säger jörgen oxå,,, att det blir missförstånd hela tiden..



Missförstånd hela tiden.!!!!

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 08:27

Ja, då får man inte skriva som man tycker o tänker... Så jag får inte skriva om vänner och vänskap för då tar något åt sig hela jävla tiden... Och min kompis skriver i sin blogg om människor hur dom är , hur hon anser vad människor fungerar  och   jag tycker det  var bra skrivet.... Hon hade fått många kommenterer att det var bra skrivet...


Varför ska jag få skit för att min kompis Eva skriver något som hon hade på  sitt hjärtat!!! Att blogga handlar om kunna utrycka sin funderingar  på att bra sätt... Inte bara att skriva om sin familj och  hur dagen har gått..


Man  har lästa många olika bloggar,, vissa skriver om sin familj och vänner och vissa skriver om världens krig och politik..


Man bara bli arg,, men det går  snart över, jag bryr mig inte... Ska snart börja göra mig iordning  och fixa lite frukost till hampus o mig och sen åka lämna hampus till dagis..


Min kompis Eva slutar jobba kl 13.00,, och jag kommer ringa henne och fråga om hon har fått flera  kommentarer av trevliga människor som har skrivit i  hennes blogg

Ovido - Quiz & Flashcards