Alla inlägg under maj 2009

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 10:12

Nu blev jag  jätteglad ,, tack för det... Jag tänkter inte skriva vad som gjorde mig glad... *L*

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 09:25

Nu är man glad igen.. Det kommer jag forsätta med hela dagen och ingen kan kunna förstöra den.  Jag bryr mig inte och ta inte åt mig av något skit ...  Hampus sitter titta på Tv innan vi ska åka till dagis... Det är pappa reine som kommer o hämta hampus på dagis idag,, för jag slutar lite senare  men inte så mycket senare...


När jag kommer hem så måste jag  klippa gräsmattan och ska ringa reine att han  köper hem bensin till gräsklipparen.. Annars kan jag inte klippa gräsmattan... Vi har faktiskt en stor gräsmattan och ta cirka en timme i klippa... Reine brukar inte klippa gräsmattan så månger när det är sommar.. Utan det brukar jag göra..... Men det gör mig inget , då får jag som jag vill  och det blir snyggt klippt oxå..


Nu ska ja gå ringa honom...





Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 09:00

Jag sätt fundera på en sak , när jag sitter äter  frukost med min son hampus... Något som Reine sa igår till mig att sluta bryr sig och det har jag faktiskt gjort... Ska forsätta skriva hur mina funderingar och mina känslor... Självklart vill jag inte något tar åt sig av det jag skriver.. När reine lästa min blogg säger han att  du skriver inte så farligt att någon ska ta illa upp... .. Därför har jag börjat skriva namnet vem jag skriver om.. Så det inte kan bli några missförstånd av något...


Och så säger jörgen oxå,,, att det blir missförstånd hela tiden..



Missförstånd hela tiden.!!!!

Av Maria Pettersson - 15 maj 2009 08:27

Ja, då får man inte skriva som man tycker o tänker... Så jag får inte skriva om vänner och vänskap för då tar något åt sig hela jävla tiden... Och min kompis skriver i sin blogg om människor hur dom är , hur hon anser vad människor fungerar  och   jag tycker det  var bra skrivet.... Hon hade fått många kommenterer att det var bra skrivet...


Varför ska jag få skit för att min kompis Eva skriver något som hon hade på  sitt hjärtat!!! Att blogga handlar om kunna utrycka sin funderingar  på att bra sätt... Inte bara att skriva om sin familj och  hur dagen har gått..


Man  har lästa många olika bloggar,, vissa skriver om sin familj och vänner och vissa skriver om världens krig och politik..


Man bara bli arg,, men det går  snart över, jag bryr mig inte... Ska snart börja göra mig iordning  och fixa lite frukost till hampus o mig och sen åka lämna hampus till dagis..


Min kompis Eva slutar jobba kl 13.00,, och jag kommer ringa henne och fråga om hon har fått flera  kommentarer av trevliga människor som har skrivit i  hennes blogg

Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 21:55

En vänskap kan kännas mysig och trygg och en annan kan kännas jobbig och krävande.. Man måste kunna förstå vad vänskap har för något!! Om man inte förstår det, som kan jag förstå varför många inte kan hålla sin vänskap till vissa..


Vänskap för mig är att man ska finnas där i vått o torrt för varandra och ge hjälp och de stöd  till varandra när någon av  vännerna o kompisar behöver  det..


Vad för egenskaper som gör en person är en bra vän?


1.. Lyssna

2.. Säga vad den tycker både postiva och negativ saker..

3 ..Förstå

4.. Ge råd

5.. Hålla saker inom sig, om man bättra någon som man inte vill att det ska komma ut..





Så tycker jag allafall att mina vänner har för egenskaper.. Ni kanske tycker annat..

Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 21:37

 Gå in på min kompis evas blogg..http://ladyblue.bloggagratis.se/...


Jag är oxå onormal.. Jag vet vilka min svag punkter är  och jag försökar förbättra dom.. Självklart finns det människor i världen som  inte vet deras svaga punkter.. De som inte vet sina svaga punkter,, kanske skulle försöka hitta dom och försöka förbättra dom...

Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 20:31

Vi fick brev i från sotaren idag,, det ska komma hit o sota den 20 maj,, så vi åkte till västerås och köpte en ny steg som var 7 meter lång idag... Innan vi åkte till Västerås så lämnade vi hampus hos mormor o morfar så han fick cykla.. Han cyklade i flera timmar... Vi har fundera köpa en ny cykel till honom... Vi har oxå hittat en som vi vill köpa .. Men det får bli i slutet av månad när man får lön...


Nu är hampus i duschen,, och reine pratar i teleforn med sin bror om deras dator/nätverk.. Hampus behöver inte gå upp så tidigt i morgon bitt, som har gjort nu tre dagar i rad.. Så i morgon är det sovmorgon som gäller..Jag hoppas att hampus sover längre...Men det brukar bli så han vaknar tidigt när han får sova. Puuuuu


Jag är gravid i vecka 16 plus två dagar,, å var veckorna går fort... Snart har jag gått halvvägs..... I morgon bitti ska jag försöka tvätta lite kläder om jag hinner....



Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 15:24

Å vad det var gott med mat.. Det blev potatis och köttgryta.. Mums, ja o hampus hann äta före innan reine kommer hem,, han kommer väl snart tro jag.. Ps, nu hörde ja att han kom hem..


Vad ska mna hitta på för något nu då???? Bra fråga,, kanske ta det lugnt eller !!!!.. Ja, får se hur det blir.... Nu ska man allafall vila på maten...Ja, får se hur reine tycker om maten!!!


Nu ska ja gå vara lite sällskapli av mig..

Ovido - Quiz & Flashcards