Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria Pettersson - 31 augusti 2009 15:40

Nu är gräsmattan klippt.. Å va skönt att få den gjord nu....  Nu är det bara poolen som ska plockas ner .... Skönt att få reda på allt innan hösten kommer ordentligt...


I morgon ska hampus och reine klippas sig hos kicki (farmor).. Hampus ska bli fin innan han åker på Onsdag till Tyskland...Nu ska ja börjar med middag.. Det blir korv och ris ,, blanda med grädde.. Och självklart grönsaker till..


Bäst sätta igång innan reine kommer hem kl halv fem...

Av Maria Pettersson - 31 augusti 2009 15:40

Nu är gräsmattan klippt.. Å va skönt att få den gjord nu....  Nu är det bara poolen som ska plockas ner .... Skönt att få reda på allt innan hösten kommer ordentligt...


I morgon ska hampus och reine klippas sig hos kicki (farmor).. Hampus ska bli fin innan han åker på Onsdag till Tyskland...Nu ska ja börjar med middag.. Det blir korv och ris ,, blanda med grädde.. Och självklart grönsaker till..


Bäst sätta igång innan reine kommer hem kl halv fem...

Av Maria Pettersson - 31 augusti 2009 09:55

På onsdag åker hampus till Tyskland med farmor o farfar...Han kommer hem på fredag kväll... Självklart så jobbar jag kväll då,, så jag är inte hemma när han kommer hem från Tyskland.. Typiskt!!


Jag har en lista som hänger på frysen ,, vilka kläder hampus ska ha med sig.. Det blir ingen stor packning med kläder,, tur det allafall..... Jag skulle börjar jobba på Onsdag kl 15.30,, men nu får jag börjar tidigare än väntat kl 13.00,, men det gör ju inget,, för jag går ju faktiskt hem i från jobbet om två och halv veckan,, då har jag 3/4 havendeskapengning från försäkringskassan,,, så jag kommer bara jobba 5 timmar i veckan tills förlossningen....


Jag tror det skönt i början ,, sen kommer ja klättra på väggarna här hemma.....


Nu har jag städat klart köket,hallen och vardagsrummet,, sen om jag tar sovrummen idag efter varit o hämtat hampus på förskolan kl halv tolv.. Måste ner till ICA och apoteket innan jag hämtar hampus...


Av Maria Pettersson - 31 augusti 2009 08:18

Måndag,, o jag är ledig..Har varit o lämnat hampus på förskolan,,så är man helt själv här hemma..Tyst och tomt är det.. Vad ska man göra för något nu i några timmar när man är själv hemma... Mmmm.. Det finns ju bara två saker jag kan göra nu på förmiddagen..Städa,, o städa eller vila,,inte göra någoting alls... Har lite beslut ångest vad jag ska göra!! Inte lätt, ska ja säga.. Om jag inte städar ,, så kommer jag ångra det senare på eftermiddag.....Svårt beslut att ge.!!!


Får fundera på detta i 10 minuter.. Se var beslutet blir....

Av Maria Pettersson - 30 augusti 2009 10:17

Då var det redan söndag.. Jaa,, vad ska man hitta på för något idag då?? Har inga alls planera på listan idag.. Den enda jag gjort idag är ,, gjort rent kattlådan och damsugit och torka golven i hallen och i köket...


Det måstes göras varje dag.. Blir så skitit hela tiden, när man har barn som går in o ut hela tiden...Reine fundera lite på åka ner till hans föräldrar. Men jag vet inte... Själv är jag sugen på åka till Västerås o shoppa....


Vi får se hur det blir!!! Nu ska gå upp på övervåningen och hänga tvätt och slänga in en ny tvätt i maskinen...



Av Maria Pettersson - 29 augusti 2009 18:41

Jaaa, då har man jobbat sitt pass för idag på jobbet.. Det gick långsamt för mig idag.. Har fått hosta,, inge alls roligt.. Varje gång man försöker anstränga sig,, så hostar ,, hostar.. Så idag har jag suttitt kassan hela dagen.. Gick faktiskt bra, och tiden gick fort..

Så man var lite trött efter jobbet..


Mor o far kom kollade på kattungarna... Cissis är så snäll och glad när några kommer o kollar på kattungarna.. De får ta och bära på dom redan , hon säger ingeting.. Bara spinner, och spinner när man prata med henne..


Nu har man också, gjort lite städning här hemma,,, men det går långsamt där också,,,om det är upphåll i vädret i morgon,, så ska reine fixa iordning poolen...


Nu är det skönt att vara ledig till på Onsdag.. Vila upp sig,, och se till att förkyldningen försvinner helt tills på Onsdag.. Hampus åker till Tyskland på Onsdag och kommer hem på Fredag eftermiddag farmor o farfar..





Av Maria Pettersson - 29 augusti 2009 06:54

Cissis kattungar.. Hon fick fem., men ena föddes död..

Av Maria Pettersson - 28 augusti 2009 12:59

Min katt cissi ,, har fått kattungar.... De så fina och söta.. Nu är hon trött ,, hon har fött fyra st kattungar hittills,, men jag tro inte att det kommer nån mer,, men det vet man ju aldrig....


Hon är så duktig hela förlossningen.. Jag har varit med hela tiden,, för att se så allt gå rätt till.. Samt håller jag på med att städa upp i övervåningen.... Bilderna på kattungarna och förlossningen kommer senare.. Har tagit massor med kort. Jag måste kolla  på dom,, ta ut dom bästa...





Ovido - Quiz & Flashcards