Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 21:55

En vänskap kan kännas mysig och trygg och en annan kan kännas jobbig och krävande.. Man måste kunna förstå vad vänskap har för något!! Om man inte förstår det, som kan jag förstå varför många inte kan hålla sin vänskap till vissa..


Vänskap för mig är att man ska finnas där i vått o torrt för varandra och ge hjälp och de stöd  till varandra när någon av  vännerna o kompisar behöver  det..


Vad för egenskaper som gör en person är en bra vän?


1.. Lyssna

2.. Säga vad den tycker både postiva och negativ saker..

3 ..Förstå

4.. Ge råd

5.. Hålla saker inom sig, om man bättra någon som man inte vill att det ska komma ut..





Så tycker jag allafall att mina vänner har för egenskaper.. Ni kanske tycker annat..

Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 21:37

 Gå in på min kompis evas blogg..http://ladyblue.bloggagratis.se/...


Jag är oxå onormal.. Jag vet vilka min svag punkter är  och jag försökar förbättra dom.. Självklart finns det människor i världen som  inte vet deras svaga punkter.. De som inte vet sina svaga punkter,, kanske skulle försöka hitta dom och försöka förbättra dom...

Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 20:31

Vi fick brev i från sotaren idag,, det ska komma hit o sota den 20 maj,, så vi åkte till västerås och köpte en ny steg som var 7 meter lång idag... Innan vi åkte till Västerås så lämnade vi hampus hos mormor o morfar så han fick cykla.. Han cyklade i flera timmar... Vi har fundera köpa en ny cykel till honom... Vi har oxå hittat en som vi vill köpa .. Men det får bli i slutet av månad när man får lön...


Nu är hampus i duschen,, och reine pratar i teleforn med sin bror om deras dator/nätverk.. Hampus behöver inte gå upp så tidigt i morgon bitt, som har gjort nu tre dagar i rad.. Så i morgon är det sovmorgon som gäller..Jag hoppas att hampus sover längre...Men det brukar bli så han vaknar tidigt när han får sova. Puuuuu


Jag är gravid i vecka 16 plus två dagar,, å var veckorna går fort... Snart har jag gått halvvägs..... I morgon bitti ska jag försöka tvätta lite kläder om jag hinner....



Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 15:24

Å vad det var gott med mat.. Det blev potatis och köttgryta.. Mums, ja o hampus hann äta före innan reine kommer hem,, han kommer väl snart tro jag.. Ps, nu hörde ja att han kom hem..


Vad ska mna hitta på för något nu då???? Bra fråga,, kanske ta det lugnt eller !!!!.. Ja, får se hur det blir.... Nu ska man allafall vila på maten...Ja, får se hur reine tycker om maten!!!


Nu ska ja gå vara lite sällskapli av mig..

Av Maria Pettersson - 14 maj 2009 13:09

Usch , jag kan inte förstå hur kunderna  kan vara så  tokiga i blommorna på jobbet som  vi fick i dag  och ös mycket med folk på förmiddagen.. Vi hade nästa två kassor öppna hela tiden från kl halv tio tills jag gick hem kl 12.00 Jag hoppas att det  lugnar ner sig på eftermiddag, dom som jobbar då kommer ikapp , det vi kom efter i morse med...


På vägen hem så ringde jag reine.. Vi pratade en stund , inget speciellt utan vilken tid han skulle komma hem,, och frågade honom om han hinner laga bilen idag,, och det beror på om det finns plats på jobbet för att köra in den i garage...


Vilket vårväder vi har,, blås, sol och regn...


Har precis hämtat hampus i från dagis och ska snart börjar med att damsuga och torka golven.. Sen hur långt tid det tar och sen ska man börjar med göra iordning middagen.. Har fundera på göra gryta.. Mums va gott.. Det var ganska länge sedan vi gjorde iordning riktigt långkok... När båda jobbar hela tiden,, så hinner man inte gör  utan bara på helgerna...


"Tack kompisen Eva för kommetaren.."

Ovido - Quiz & Flashcards