Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Maria Pettersson - 1 maj 2009 20:29

Hampus har varit jätte duktig idag, han har lärt sig att cykla utan stödhjul.. Han lärde sig på en halv timme sen cyklade han förfullt hos mormor o morfar vid eskiln..


Vi har precis kommit hem ifrån eskiln.. Vi grillade och vi åt hamburgar med bröd.. Å vad det var gott.. Sen har man sutti ute i solen hela dagen. Jag har blivit lite röd på ryggen men inte så farligt.. För jag hade på mig solkräm.. För jag blir alltid röd , innan man har blivit brun.. Sen blir jag inte så röd mera... Jag har fått färg i ansiktet, men inte röd.. Och det är tur för jag ska jobba i morgon förmiddagen kl 7.00


Nu ska jag slänga in hampus in duschen  och sen blir det kväller för honom.. Det blir väl att jag får läsa en saga när han ska sova.... Jag får se om jag hinner in duschen jag med senare i kväll annars får jag duscha i morgon bitti...



Av Maria Pettersson - 1 maj 2009 08:51

Ja, då var man ledig 1 maj... Å va skönt för helt underbart väder ute.. Vi ska åka till Eskiln i dag och grilla hos Mor o far på eftermiddagen.. Det kommer bli härligt.. Man behöver hitta på något roligt att göra när man är ledig en dag, sen blir det är jobba igen..


Men på förmiddagen så tänker jag försöka städa lite innan vi åker och handla det vi ska grilla.. Hampus ligger fortfarade o sover.. Det var ganska sent i går.. Jag slutade jobba kl 20.30, då åkte jag o kollade på majbrasa.. Reine o hampus var där redan.. Vi var där till kl 21.30..  För detta brandman farfar var där och såg till att Majbrasa brand som den skulle och  att den i spred sig vidare mot skogen... När vi kom i från Majbrasan såg vi  till att hampus hoppade in duschen och sen skulle ja läsa en saga för honom.. Så han somnade runt 22.30 i går kväll..


Jörgen kom förbi och lämnade en sak till Reine .. Han hade köpt några lager  I västerås till värmepumpen som reine ska byta sen..


Jag gick la mig vid tolv i natt.. Men så självklart så vaknar alltid tidigt i morgon allafall när man är ledig.. Nä, du ska ta i tag i städning så hinner städa lite innan hampus vaknar och han vill ha frukost...



Ovido - Quiz & Flashcards