Alla inlägg under juli 2009

Av Maria Pettersson - 31 juli 2009 12:18

Nu har vi varit duktiga igen.. Ja o reine.. Vi har hållit på med veden i två timmar... Nu är det inte så mycket kvar,, kanske två sådan här vändor till så är allt klart... Vi kanske får mer hjälp i helgen, det skulle vara skönt att få in all ved i vedboden nu till helgen..

Då har man en sak mindre o tänka på..


Nu ska vi börja med lunchen,,det full fart hela tiden nu här hemma.. Härligt att få jobba... Jag är en person som inte är rädd för att jobba allafall...... Kämpar tills jag stupar nästan...


Lunch blir rester i från i går,, köttfärssåsen blev kvar i från i går,, så idag blir det spagetti o köttfärsås.. Mums..


Av Maria Pettersson - 31 juli 2009 09:07

Herregud,, solen lyser, men när jag går ut på smhi´s hemsida,,så ska det bli regn på eftermiddagen..Så man får väl se hur vädret blir på senare på dagen..


Nu har man ätit lite frukost, och ska snart gå upp och bädda sängarna och hänga tvätt, för reine tvättade en maskin tvätt i går kväll, men glömde o hänga upp den....... Det är lite typigskt av honom,, men det huvudtaget han hjälper till här hemma, men städningen ....


Har inga planer än,, vad man ska göra en Fredag. Om fyra dagar så börjar jag jobba igen,, jag längtar faktiskt av få börja jobba... Det kommer bli så skönt att börja igen och hampus börjar på förskolan,, det kan inte bli bättre...


Men jag tror det kommer bli jobbigt för mig, början på jobbet,, för jag har blivit stor, men jag har inte gått upp ett enda kilo,, och det är jag glad för... Jag är i veckan 25 +2 dagar.. Det är bara 15 veckor kvar... Veckorna går fort tycker ja....


Nu ska jag sätta igång..




Av Maria Pettersson - 30 juli 2009 23:59

Så söt han är...

Av Maria Pettersson - 30 juli 2009 23:18

Ja o reine sitter i vardsrummet o kolla på Scali ,, en gammal serie.. Den är jättebra..Jag såg den för flera år sedan.. Då kanske man var runt 18 år.. Många år sedan.. Härligt att kolla på gammal bra serier..


Efter den blir det sängen för oss.. Skönt att få krypa in i sängen brevid sin sambo.. Kan inte bli bättre.. Sen ska vi prata hur duktig vi har varit här hemma idag...


Sängen väntar snart på oss... Sov gott alla...

Av Maria Pettersson - 30 juli 2009 22:04

Jag fick en kommentar av mitt inlägg om passet.. Jag fick inte skriva Tanten för hon trodde det var en hennes syster som sätt där.,,, men det var det inte.. Jag tror inte att hennes syster är runt 50 år... Och sen känner reine igen hennes syster..  Det är ganska roligt att få kommentarer ibland..


Sen var vi inte o fixa passet i Norberg utan i Fagersta... För man kan inte fixa pass i Norberg...



Av Maria Pettersson - 30 juli 2009 21:32

Det blev ganska sent för hampus idag.. Vi hade ingen vatten och varmvatten,,, för reine hade tömt systemet på vatten.... Så det tar en stund att fylla på hela systemet..


Reine fick elda i pannan för vi skulle få varmvatten, och det tar en stund innan pannan är så varm att hampus kunde gå in i duschen..   Så nu är reine o lägger honom i sin nybäddad säng... Själv ska ja snart gå in i duschen innan all varmvatten slut... Ingen roligt att få gå  ner i källan och tända pannan igen.. Det har jag ingen lust att göra....


Vad händer i morgon ??? Jag har inga planer,, reine ska väl fortsätta att hålla på i källan,,så det blir klart någon gång...


Go natt

Av Maria Pettersson - 30 juli 2009 15:57



Så här blev det när jag var klart med städning... Är så jävla nöjd efter all städning på övervåningen....Men jag är helt slut i hela kroppen.. Men jag ska inte ge upp.. Reine är nere i källan och håller på med  rördelarna han fick idag.. Jag ska fortsätta med nedevåningen nu..




 De nya gardinerna blev kanon bra upp i hallen... Är så nöjd me dom...


Nu behöver jag lite saker i fönsterna,, kanske åker till Ikea med Eva på Tisdag..


Finns flera bilder på bilddagboken...














Av Maria Pettersson - 30 juli 2009 14:25

Usch, vad jag har gjort mycket här hemma, och jag är inte klar än.. Men jag ska ta en paus i hemmarbetet nu.. Har städat hampus rum,, det tog en stund och hängt upp nya gardiner i hampus rum och hallen på övervåningen och samt tvättat kläder..


Samt jag  skickade på ett jobb till  reine också,, han fick skura badrummet på övervåningen,, så nu super fint där... Jag hatat  att skura badrum, inte min bästa sida av mig att städa badrum..


Nu ska jag surfa lite på internet,, sen är det städning igen..

Ovido - Quiz & Flashcards