Alla inlägg under maj 2009

Av Maria Pettersson - 27 maj 2009 22:43

Nu ska ja gå o lägga mig och krama min kudden ... Jag ska försöka sova,, ja få se hur det går.. Jag fick ett roligt skratt på kvällen här , när jag fick en samtal av kompisen Eva... Jag får se i morgon bitti,, vad som kommer hända...


Sov gott  och dröm lyckliga drömmar..

Av Maria Pettersson - 27 maj 2009 19:38

Denna här dag har varit lång , men kan ju bero på att man gick upp tidigt i morse och sen började ja jobba kl 12.00--19.00..Jag tycket att eftermiddagen har gått sakta,, men det har inte varit så mycket med kunder idag .. Det är därför det känns att dagen har gått sakta. Men sista timmen el så,, så var det ganska mycket kunder, så den sista timme gick fort..


Vilket väder vi har haft idag,, !!! Det har varit regn,sol , blås och hagel... Men i helgen säger de att det ska bli super fint väder.,,, så vi får väl hoppas på det..


Innan jag började jobba idag,, så bjöd jag mor o far på mat. Mums,, vilket super bra mat på den resturangen..  Bjöd dom för att de ska ha hampus i morgon ,, när ja o reine ska åka till Västerås på ultraljud.. Tvyärr så vi inte ta med oss barn där.. Jag ringde faktiskt o frågade,, de sa att man bör inte ta med småbarn.  Det tyckte ja fakiskt är synd,, för jag tror att hampus skulle tycka det var roligt och spännande...


När ja kom hem,, så åkte reine o hämtade paket,, har beställt nytt batterie till sin bärbara dator,, sen hade ja också ett paktet  som han skulle hämta,, men det är hampus kläder bara från ellos..


Nu ska vi försöka få in hampus i duschen,, sen är det sängen för honom... Själv så tänkte jag titta på en film i kväll...







Av Maria Pettersson - 27 maj 2009 08:13

Jaaa, då var det onsdag.. Självklart så ska man iväg till jobbet idag.. Men först ska hinna äta lit frukost med hampus,,, sen blir det att lämna hampus på dagis kl 10.00


Just det,, jag kom på en sak,, jag måste göra tidsrapport och lämna in den till dagis idag.. Det var tur att jag kom ihåg det... Så det måste ja göra.....


Blev en ganska tidig morogn denna dag också,, jag steg upp vid kl sju ... Hampus har precis vaknat..  Nu måste ja sätta i gång med rapporten,, så jag får in den idag.. Sen är det frukost som gäller....

Av Maria Pettersson - 26 maj 2009 21:16

Då har man kommit hem ifrån jobbet.. Det var faktiskt skönt att jobba eftermiddag,, för att det var ett tag sen... Samt att de ger ju mer pengar när man jobbar eftermiddagar... Jag jobbar eftermiddag i morgon,, men inte lika sent som idag...


Idag finns det inte mycket att berätta vad som har hänta under dagen... Imorron så  jobbar jag i ,sen är jag ledig, torsdag, fredag.. På torsdag ska vi till Västerås på ultraljud..


Nu ska ja gå i duschen o sen är det sängen som gäller för mig.. Är lite trött efter man har gått upp självmant  kl halv sju i morse.. Men morgon tänker jag ligga i sänga änna tills hampus vaknar..


Sov gott alla trevliga bloggare..

Av Maria Pettersson - 26 maj 2009 07:34

Jag gick upp tidigt i morse för att jag skulle kuna vara själv och göra lite ärende på internet,, kanske inte de roligaste, att betala räkningar.. Men nu är det allafall klart.. Glad blev jag efteråt,, så mycket pengar över fick ja .. Det är roligt när man jobbar mycket att det ger resultat i plånboken...


Vad ska man  göra nu för något , hampus sover fortfarande.. Fundera lite på damsuga o torka golven i köket o i hallen innan han vaknar,, så har man det gjort idag..


Sen idag måste ja hinna till banken,, och göra några ärende där oxå innan jag börjar jobba halv fyra på eftermiddagen..


Jag får väl sätta igång då,, innan hampus vaknar...

Av Maria Pettersson - 25 maj 2009 18:05

Nu har jag klippt gräsmattan hel själv utan reines hjälp.. Härligt, var det ,, men det var lite jobbigt för jag börjar få lite ont i ryggen.. Det är tur att man har en så bra gräsklippare. Den har drift på, så den blir inte så tyng att klippa med..

När jag skulle slänga på skyddsplasten på poolen, såg jag mer skräp som jag behöver ta bort sen.. När man har fyllt hela poolen med vatten,, det tur kan man har verktyg att få bort det..

Nu ska ja sätta på en film på min bärbara dator..


Av Maria Pettersson - 25 maj 2009 17:59


Hampus leker i poolen,, med vattenslangen.Han har jätteroligt!!!

Av Maria Pettersson - 25 maj 2009 17:21

Vi struntade åka till Fagersta, utan vi åkte till ICA i norberg och handlade lite hamburgare och bröd.. Så vi gjorde iordning egna hamburgare.. Så nu är man mätt o belåten..


Hampus tittar på barnprogram, han ser lite trött ut. Ja, tror att han kommer somna ganska tidigt idag,, för han somnade vid 22.00 i går kväll, sen var han upp kl 6.00 idag... Sen har varit ute hela eftermiddagen o lek i poolen.. Vara ute i friska luften , så blir man trött..


Samtigt jag skriver i bloggen så,  chattar jag med kompisen Eva.. Hon skulle till tandläkaren idag 17.40 Hon är livrädd för tandläkaren, så hon får ta lugnade medel..  Så hon sitter nu vid tandläkare , hon skriver att hon känna av drogen.. Men jag kan tänka mig att tar mycket bättre nu, för hon har jobbat så mycket,, så kroppen är lite sliten..


Ja, får säkert höra senare hur det gick. Sen ska vi prata om en annan sak. Jag hoppas att hon kan prata sen!!!


Lycka til Eva hos tandläkaren...



Ovido - Quiz & Flashcards