Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria Pettersson - 31 oktober 2008 07:22

När vi vaknade halv sex i morse, så var det jättemycket med snö ut...Och jag tänkta, fy fan jag har bara sommardäck på, och jag måste åka till jobbet.....Man får väl åka försiktigt ...


Reine ska sätta på vinterdäcken i morgon (lördag) för i morgon ska det bli minus grader och sol, så då blir det väl halt på vägarna, och sen ska jag jobba på söndag,, så jag vill ha vinterdäck på.....


Vi har oxå varit ut skotta snö redan på morgon ,, annars tror jag inte kommer upp i från backen i från huset... Det kan var lite svår i bland när det är snö.. Men det ska gå......


Hampus är ute leker i snön ... Han ska till dagis kl 9.00 idag...

Av Maria Pettersson - 30 oktober 2008 18:40

Nu har hampus fått sin halloween dress från reine,,, och reine hade oxå köpt vinterskor till hampus. Hampus behövde vinterskor, kanske det börja snö i morgon, man vet ju aldrig....


Sen gjorde vi middag, det vart kyckling, ris och curry sås, och lite sallad till...Efter det som kom eva runt halv sex , med sin dator som reine ska kolla på .. Hon säger att den går lite segt...


Hampus gick in duschen kl 18.00 och sen han gick upp la sig kl 18.30, jag har inte hört något i från övervånningen.


Nu har man kvällen för sig själv och jag och reine.. vad ska man hitta på då att göra,,, sitta framför datorn, eller titta på tv...? Vet inte än!!!!.

Av Maria Pettersson - 30 oktober 2008 12:57

 Idag har man jobbat förmiddag!! Gick upp halv sex i morse.. Fördelen av att jobba så tidigt på morgon är att man slutar så tidigt, när man man jobbar 20 timmar i veckan. Så idag jobbar jag 7.00--12.00


Kl 13.00 hämtade jag hampus i från dagiset. Och det gick jätte bra, det brukar nästan jämt att han inte vill följa med hem, att han vill vara kvar längre på dagiset...


Pappa reine skulle åka till ÖB kolla om de ha halloween dress till hampus.. Om han inte hittar så får jag åka själv fixa det, efter reine kommit hem... De ska ha halloween fest på dagis i morgon...........

Av Maria Pettersson - 29 oktober 2008 19:42

 När reine kom hem i från jobbet kl halv fyra... Så, var jag och hampus klara att åka på en gång.. Annars skulle de bli så sent när vi kommer hem...


Innan vi åkte till Västerås , var vi till min morbror med min gamla bärbara dator.. Han skulle köpa den..Vi var där i cirka 10 minuter, sen åkte vi igen....


På väg till Västerås , somnade hampus i bilen, det var ju inte så bra.... För hampus ska upp tidigt i morgon bitti.. Jobbar förmiddag... När vi kom hem ifrån västerås runt cirka sju... Hampus fick kvällsmat och sen skulle han in och borsta tänderna.. Jag tänkte nu blir det bråk för han ska gå lägga sig och sova.. Men han gick la sig,, inga problem vart det.. Är han sjuk eller?


Nu har vi köpt golv till köket. Vi ska börja med renoveringen i helgen.. Börjar på fredag , då kanske golvet är klar tills på söndag kväll...Jag hoppas..........

Av Maria Pettersson - 29 oktober 2008 11:43

 Okej.. Min blogg ser inte så jävla fin ut nu!!! Men den kommer bli bättre efter tid, efter jag har lärt mig alla funktioner..


Grannen son David rindge i morse och sa att mina böcker har kommit.. Han sålde jultidningar, så jag köpte två böcker,, jag har faktisk längtat efter dom.. .. Kommer bli skönt att börja läsa böckerna , nu när det så mörkt och kallt, då kan man ligga i sängen och ha täcke över sig och läsa...


Böckerna va, Camilla Läckerberg , sjöjungfrun och Maria Eriksson Emma mias dotter...


Sen blir det att åka till Västerås och handla golv till köket.. Sen är det bara att börjar med renoveringen av köket..  Köket ser förjävligt ut....


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards