Alla inlägg den 16 november 2009

Av Maria Pettersson - 16 november 2009 20:54

Min André är 4 dagar gammal.... Han bara äter , o äter mat  och sover för det mesta ... Men idag har  han varit vaken lite mera på eftermiddagen,, men han har varit glad allafall..  Och hampus är som han är i bland... Hampus sover redan,, och det skönt för han somnade sent i går kväll,, så han var trött i morse .. Svår att få upp till förskolan..


Å vad hampus vart stolt när vi kom o hämtade honom på förskolan,, han skulle vissa alla sin lille bror till allas hans kompisar.... Sen fick  hampus gå dra vagen lite på vägen hem oxå... Det blev han glad för....


André har badat idag,, och fått mat nu,, så nu sover han... Han ska få lite mer mat  senare,, så  att han sover hela natten...





Av Maria Pettersson - 16 november 2009 11:50

Är ute och gå .. Varit hämtat hampus..

Av Maria Pettersson - 16 november 2009 08:09



Förlossning.... Vattnet gick för mig i Tisdags morgon kl 01.00 den 10/11.. Men då hade jag inte fått några värkar utan fick åka tillbaka på ett återbesök dagen efter.. Om jag inte hade fått värkar innan 48 timmar så skulle sätta igång mig... Fick inga värkar överhuvudtaget.. Så Torsdagen 12/10, sätt de igång mig med dopp.. Värkarna kom igång på en gång.... Allt gick bra... Jag öppnade mig till 6 cm.. Sen avtog öppningen,, bara så där.. så gjorde  de "akut" kejsasnitt på mig.. Allt gick bra med kejsasnittet..


Barnmorskorna tyckte ja så fruktansvärt pigg efter kejsasnitt,, jag hade värkar 10 timmar innan han kom ut...


Så André är född 22.32 med kejsasnitt... Jag fick åka upp på uppvack,, så jag kom till avdelning 86 kl 02.00,, fredag den 13/11.... Då hade reine varit där redan i flera timmar med André...


Men hade bestämt mig redan jag kan ska försöka komma hem så fort som möjligt... På morgon 13/10 fredag så var jag upp på benen.. Men det gjorde skit ont... Men fan jag ska hem så fort som möjligt.... Så jag åkte hem på lördag den 14/11-09.


Men amningen har inte kommit i gång som jag har velat,, men det kan var ett problem när man har gjort ett snitt.. Ta längre tid innan allt kommer igång. Men jag hade lika problem med hampus oxå....





Ovido - Quiz & Flashcards