Alla inlägg den 3 november 2009

Av Maria Pettersson - 3 november 2009 18:34

Det är andra gången idag som jag har varit inne på jobbet idag,, men denna gången var det för att handla .............Sen åkte vi till Coop oxå,,för jag skulle köpa kattsand där... Sen åkte vi till mormor o morfar.. Nästan hela familjen,,Pettersson/djupenström/sundqvist var där,, så det var full fart på alla ungar.. Å vad dom kan vara högljuda ibland,, men det göra inget.... Det är bara roligt...


Jag kan säga att min son har sådan rolig fantasi,, han kan hitta på massa saker leka med..... Det är bara bra att barn har massor med fantasi,, inte bara sitter o spelar på datorn eller några andra tv-spel...Hampus får inte sitta länge o spela,, max en timme..... Men han trivs bäst när han får arbeta med kroppen, dvs skruva,, bygga massa saker och han är mycket intresserad av bilar .Gillar mycket att  hålla på  hos farmor i trädgården.... .


Nu är hampus i duschen,,, han har ätit kvällsmat,, det blev korv med bröd idag,, för vi hade inte tid att laga riktig mat idag,, när vi har precis kommit hem.....


Efter duschen blir det sängen för honom....


Sen blir det lite myspys framför Tv för mig o reine.. Härlig,, härligt att mysa med varandra,, får en tid för oss själva.........




Av Maria Pettersson - 3 november 2009 12:16

Jaaaa,,,, bilprovningen ringde till Reine i morse,, sa att han inte hade betalt i fredags,, det tyckte jag var konstigt,,, för ja var hundra på att han hade betalt,,,så jag gick kollade på transationerna på banken,,, men då hade bilprovningen tagit 370 kr istället för 300 kr,,, så jag fick åka till bilprovningen och kolla upp detta,, och de hade gjort fel...Reine hade betalt för ett släp istället för hans bil.. Så jag fick tillbaka 70 kr.... Det är skönt att allt fixar till sig...


Sen var jag till jobbet och pratade ,, det gick kanon bra där oxå.... Nu har man hämtat hampus vid halv tolv,,, och när jag kom hem,,så fixade jag disken,,, damsugit och torka golven i köket och i hallen..... Nu sitter jag i soffan med hampus kollar på barnprogram.. Tänkte vila nu ett tag innan jag börjar med vardagsrummen... Tänkte jag skulle hinna med vardagsrummen innan reine kommer hem ifrån jobbet,, d¨å ska vi åka handla lite.. Har slut på mjölk å sånt....



Av Maria Pettersson - 3 november 2009 07:05

frukost   God morgon... Nu är det frukost som gäller för mig och hampus.. Jag vaknade på bra humör idag,, jag vet inte varför... Det känns att denna dag kommer bli sååååååååååååååååååå bra..... Från idag är det bara 7 dagar kvar... Herregud vad tiden går fort......


Efter man lämnat hampus soom vanligt på förskolan kl 8,,, drar jag vidare till Fagersta ,, jag ska till jobbet,, prata med chefen.....


Hampus vaknade självmant idag,, halv sju vaknade han,, han var oxå på bättre humör,, pigg,,piggg.. Jippi..

Ovido - Quiz & Flashcards