Alla inlägg den 19 november 2009

Av Maria Pettersson - 19 november 2009 20:23

   Nu har jag beställt några julklappar åt Hampus och André.. Bäst att börja i tid.... Man vet ju aldrig när vman har tid att åka handla julklappar.. Se om jag kan beställa allt i från Internet.  Slipper man åka handla i sista sekunden,, som man brukar göra... Allt vara klar med alla julklappar innan julen kommer...


Snart är det första Advent.... Å vad roligt att få börjar julpynta.. Byta till julgardiner,,, ta fram lite julpynt.... Det är snart bara en månad till julen...


Nu  ska vi ta o bada André och han ska få nya fräscha kläder på sig och han ska få mat också.. Sen är det natti,natti för honom också... Hampus ligger redan i sin säng,, men jag vet inte om han somnat redan.....





Av Maria Pettersson - 19 november 2009 15:55

Nu är det fullt fart här hemma .... Nu har hampus två st kompisar här hemma.. De leker och är högljuda av sig..  Det är tur att André sover än.... Reine var ner och handlade, men glömde det viktigaste av allt,, så nu måste ja åka ner o handla det... Puuuuuuuuuuuuuuuuuu.. I morgon har man middags främmande av Reine´s föräldrar kl 16.00 Vi ska göra iordning  Skinkstek och potatis och grönsaker till middagsmat.......  Mums,,,, vad gott....


Nä ,, jag ska väl passa på att åka ner o handla innan André vaknar och vill ha mat.... Han är lite mammig av sig.... 



Av Maria Pettersson - 19 november 2009 13:40

Idag blev André en vecka gammal..... Denna vecka har faktiskt gått fort tycker ja... Dagarna rinner bara i väg,,, Man hinner inte göra så mycket än de arbetssysslorna här hemma..... Men det blir väl bättre sen....


André har sovit bra i natt igen.. Han fick mat vid kl 22.00 och sov till kl 03.00 då fick han natt målet och sen sov han till kl 7.00 Vilken bra tid att vakna,, för hampus klev upp då också.. Nu under dagen har  André  ätit jättemycket nu på förmiddagen o eftermiddagen.... Men han har varit vaken lite mera nu och nu för tillfälligt så sover han..


Se hur länge han sover nu då,, med så mycket med mat i magen.... När jag vägde honom på BVC i Tisdag så vägde han 3390 g ,, han har nästa redan gått upp sin födelse vikt som var 3445 g... Jag tror om jag skulle väga honom nu så tror jag han väger mer än sin födelse vikt...


Han sover o äter hela dagarna......  Hampus var mer vaken när han var så liten än André är....



Ovido - Quiz & Flashcards