Alla inlägg den 29 november 2009

Av Maria Pettersson - 29 november 2009 16:33

Det blev en timme´s promenad.... André sov hela vägen och han sover fortfarande... Man blev svettig... För jag gick i högt tempo hela vägen.. Men jag kom fram att jag måste köpa nya skor.. För jag fick ont i fötterna när jag gick så långt... Det blir samma promenad i morgon igen ... Se om jag hinner göra det innan jag hämtar hampus på förskolan eller får göra det efter reine kommer hem i från jobbet i morgon.... För man ska ju besikta bilen i morgon förmiddagen.. Reine har fixat bilen,, man får hoppas att den går igenom denna gång...


Nu får vi främmande av grannen också.... Och jag ska passa på att hänga upp tvätten i från tvättmaskin innan André vaknar och vill ha mat igen.. Han är ett matvrak....



Av Maria Pettersson - 29 november 2009 15:58

Svettas... Det blev varmt att gå... Högt tempo är det...

Av Maria Pettersson - 29 november 2009 15:30

Är ute går.....nu ska kg försvinna i från mig...

Av Maria Pettersson - 29 november 2009 14:14

  


En liten sak kan ge mig så mycket värme.. Man har fått reda på något som gjorde mig så glad... Nu kan man bara gå le hela dagen....... Hur kan så liten sak göra mig så glad....  Det är roligt att få något positivt... Inte bara negativa saker ... Jag skulle vilja berätta men jag vill inte det för då kanske vissa tar det fel och det vill jag inte...  Man vill ju inte att någon ska ta illa upp det jag skriver....Men igentligen ska jag inte bry mig,, om någon tar illa upp,, men jag är inte sådan person som vill göra någon illa,, att berätta /skriva saker,, som kan ta illa upp/missförstånd,,,Jag  kan ju inte bestämma vilka som  läser min blogg...Så man får ju skylla sig själv om man läser bloggar.....


" Jag är inte en sådan person".........





Av Maria Pettersson - 29 november 2009 12:54

Det blev en kort promenad med André i vagnen , han vaknade och var hungri ,,, så han ville ha mat istället för ligga i vagnen.. Men tänkte ta en promenad senare på eftermiddagen... Nu ligger han o sover.... Gå sen efter han har fått mat i sig... Då är han glad o mätt o belåten..


Sen har man haft främmande av min bror och hans barn... Tim o hampus lekte jättebra på hampus rum,, man märkte inte av dom alls.. Ida sätt vi oss vi bordet,, hon vill inte leka med grabbarna... Det kan ja förstå.....Det leker ju bara med bilar  och skruvar, o skruvar på allt....


Nu är reine o hampus ute o håller på med bilen.... Se om de kan fixa iordning det som ska fixat.. Men reine  brukar fixat allt...


Nu ska ja titta lite Tv- det är längdskidåkning på tv... Bäst titta när det  är lite lugn o ro här hemma innan André vaknar......











Av Maria Pettersson - 29 november 2009 07:24

Idag är det första advent .....Reine ska fixa med min bil idag,, så jag ska besikta min bil i morgon måndag.. Det skulle inte bli roligt att få körförbund på den..


Sen tänkte jag ta en långpromenad idag med André i vagnen när reine håller på med min bil , ta med mig min Mp3-spelare..


Nu på morgon man hunnit med att tvättat kläder och städat klart köket... Och julpyntat klart har jag också gjort,, men jag blev inte nöjd i Tv-rummet, men beror väl på att man inte har några julgardiner där.... Se om man hittar några i veckan.... Sen skulle vilja ha mera jultomtar i Tv-rummet ...


Och kattungarna springer o springer högt o lågt här hemma. Jag tror det är dom som skräpar ner mest här hemma nu.... Börjar bli less på dom.. Nu här dom fått en ren kattlåda på nedevåningen idag och i morgon blir det att byta på kattlådan på övervåningen..


Ja, det är fullt upp hela dagarna.... Jag går plockar och plockar hela dagarna.... Och ingeting blir bra.. Blir så less,, att det inte blir  som jag vill... 


Nu sover André och hampus ska försöka äta frukost... Han vill äta frukost i Tv-rummet med det får han inte... Så nu är han sur..Men det brukar gå över snart.....



Ovido - Quiz & Flashcards