Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Förlossning!!!

Av Maria Pettersson - 16 november 2009 08:09



Förlossning.... Vattnet gick för mig i Tisdags morgon kl 01.00 den 10/11.. Men då hade jag inte fått några värkar utan fick åka tillbaka på ett återbesök dagen efter.. Om jag inte hade fått värkar innan 48 timmar så skulle sätta igång mig... Fick inga värkar överhuvudtaget.. Så Torsdagen 12/10, sätt de igång mig med dopp.. Värkarna kom igång på en gång.... Allt gick bra... Jag öppnade mig till 6 cm.. Sen avtog öppningen,, bara så där.. så gjorde  de "akut" kejsasnitt på mig.. Allt gick bra med kejsasnittet..


Barnmorskorna tyckte ja så fruktansvärt pigg efter kejsasnitt,, jag hade värkar 10 timmar innan han kom ut...


Så André är född 22.32 med kejsasnitt... Jag fick åka upp på uppvack,, så jag kom till avdelning 86 kl 02.00,, fredag den 13/11.... Då hade reine varit där redan i flera timmar med André...


Men hade bestämt mig redan jag kan ska försöka komma hem så fort som möjligt... På morgon 13/10 fredag så var jag upp på benen.. Men det gjorde skit ont... Men fan jag ska hem så fort som möjligt.... Så jag åkte hem på lördag den 14/11-09.


Men amningen har inte kommit i gång som jag har velat,, men det kan var ett problem när man har gjort ett snitt.. Ta längre tid innan allt kommer igång. Men jag hade lika problem med hampus oxå....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Pettersson - 21 december 2009 12:07

Detta är min nya blogg,, ja byter för att Iphone fungera inte blogga till denna bloggportal...   http://mysan1980.blogspot.com/ ...

Av Maria Pettersson - 20 december 2009 15:44

Min sötnos sover.....

Av Maria Pettersson - 20 december 2009 11:36

Då har man äntligen skottat klart gården för denna gång,, men det snöar ute.. Sen blir det väl en tur igen att skotta ....Hampus är ute och åker me sina längdskidor... Å vad jag tycker det är mysigt me vinter,, när det vitt överallt.... Sen har man...

Av Maria Pettersson - 20 december 2009 09:05

  God morgon. Idag är det 4 advent,, och snart julafton och det är massor me snö ute. Det har kommit lite mer under natten .. En fördel är ju att är mycket mildare ute ,, så idag tänkte jag ta en promenad med André i vagen,, om det går som planne...

Av Maria Pettersson - 19 december 2009 22:59

Vi åkte till borlänge på eftermiddagen för handla de sista julklapparna ... Innan vi kom iväg.. Så hade vi stora problem att få igång bilen.. Den vill inte starta,, på grund av att batteriet i bilen var dålig och man hade fått en ispropp oxå.. Så det...

Ovido - Quiz & Flashcards