Alla inlägg den 8 november 2009

Av Maria Pettersson - 8 november 2009 19:06

Det blev pizza till middag.... Och nu har man fått mottagning på parabolen också.... Så nu kan man kolla på Tv igen.... Efter jag hade ätit pizzan,, så gick jag ut på en promenad på 30 minuter.. Var fakiskt super skönt vara ute o gå en stund... Fast det regnade lite... Men det tur att man hade regnjackan på.. Så man blev inte så blött.. När ja  var ute o gick så vara hampus i duschen... Så han hade duschat klart när man kom tillbaka.. Har nyss läst en saga för honom.. Han är lite problem att lägga sig i säng och slappna av när vi  fick främmande av grannen nyss...Han vill vara med i sällskapet..


Själv sitter ja i soffan i  vardagsrummet.. Och reine o grannen är i köket... Jag fundera lite på hur länge man får vänta tills varm vatten har kommit upp i sin temperatur ,, så man kan själv gå in i duschen....


Nu ska ja kolla om det blir något på TV innan man går in i duschen....





Av Maria Pettersson - 8 november 2009 16:03

Nu har jag gjort tillräckligt för idag,, jag har gjort klart övervåningen .. Har fixat med all tvätt, de ligger där de ska ligga och damsugit o torka golven.... Det var inte så mycket som jag trodde var först,, det gick ganska fort när man börjar....Så¨nu är bebisen i magen inte glad på mig,, de håller på sparkar o sparkar,, så det gör ont..... Man kanske ska fortsätta , fortsätta hålla på med städningen,, kanske den kommer ut snart... Hihhihhiiiiiiiiiiiii


Nu har man fort på vinterdäcken på min bil och nu håller reine på med parabolen,,,, har ingen bra mottagning på den....Finns alltid något att göra.... Måste fundera på vad man ska äta för något till middag!!! Är sugen på pizza!!!!Se om man åker till storkiosken o köper par pizzor....

Av Maria Pettersson - 8 november 2009 14:41

Då har man varit o handlat och varit till pappa och sagt grattis på farsdag.. Och varit o hämtat denna andra bilen oss svärfar,, han hade lånat den för han var på älgjakt idag.. Dom sköt en älg också... Det blir sen att man får gå på en älgmiddagen senare.. Mums,,, vad det är gott med älgkött potatis och sås..


Hampus o reine är ute och byter till Vinterdäck på min bil... Det är bra att få på vinterdäcken ..... Själv har jag precis blivit klar med att damsugit och plockat undan saker på hela nedervånnigen...Se om jag göra övervånnigen senare,, det skulle behövas damsuga och torka golven där uppe...


Om man håller på och rör på sig,, kanske bebisen kommer ut...   

Av Maria Pettersson - 8 november 2009 08:56

Sista dagen på denna veckan... Och ingen bebis än.... Nu längtar man hela tiden.. Och det jobbigt att gå bära på denna magen....Jag känner ingeting överhuvudetaget,, men så gjorde ja också när jag gick med hampus.. Sen kom det bara i gång....Det blir väl så denna gång också...  Två dagar kvar


Usch!!!   Vilket trist väder vi har,,, mulligt och regn....Idag är det ett måste att åka handla,,,för man har ju snart slut på kattmat och massor med annat också... Fundera åka snart,, när lidl öppnar kl 10.00 Annars har man inga planer för dagen....

Ovido - Quiz & Flashcards