Alla inlägg den 1 november 2009

Av Maria Pettersson - 1 november 2009 20:30

Hampus har somnat och jag har fixat tvätten o allt..  Nu sitter jag o reine i soffan och myser med varandra framför Tv.. Det kan inte bli något bättre.... Härligt att få en tid för varandra ,,,,, egen tidkärlek 2  

Av Maria Pettersson - 1 november 2009 18:32

Nu sitter hampus o kollar på barnprogram.... Han har precis ätit kvällsmat,, det blev gröt, smörgås och ett glas mjölk... Hampus var jätte hungri,, för han åt upp allt... Men det kan jag förstå,, han har hållit på hela dagen och hjälpt farfar o farmor.... Nästa arbetat slut på dom-----,,, tänk om han kunde ha en sådan energi här hemma,, som till exempel hans rum..  Men det är ju inte lika roligt.......


Nu hörde jag att tvättmaskinen är klar,,, så nu ska jag gå upp i hänga upp den och hampus får titta klart på tv till kl sju,, sen är det sängen för honom,, då hinner jag fixa iordning tvätten.. Va bra......



Av Maria Pettersson - 1 november 2009 17:05

Nu har man kommit hem i från V-ås..... Hampus var hos farmor o farfar,, de hade varit ute hela dagen i trädgården.. Hampus har hjälpt till dom jätte mycket,, och han hade varit jätte duktig...

Nu håller hampus på att rita ,, vi köpte papper och kritor till honom i västerås...  Han får rita ett tag sen är det duschen som gäller för honom,, för i morgon är det förskolan.......  Reine har hos grannen B och hämtar bildelarna...


 tvättmaskin   Sen har reine fixa tvättmaskinen,, så nu kan jag äntligen tvätta igen, man är ju beroende av tvättmaskin.. Alla fall jag,,, för jag tvättar varje dag 1-2 maskiner om dagen.....


Nu ska ja hjälpa hampus och plocka undan hans kritor o papper,, se till att kommer in i duschen......

Av Maria Pettersson - 1 november 2009 10:40

Är på väg till v-ås... Reine tankar bilen... Och hampus är hos farmor o farfar...

Av Maria Pettersson - 1 november 2009 07:45

Idag är det 1 november,, snart är det slut på detta år... Jag tycker att detta år har gått fort.. Tycker ni inte det??? Våran son hampus vaknade som vanligt tidigt i morse kl kvart i sju vaknadet han.. Jag tycker att det skönt att ha tider på honom på kvällerna,, så han gå lägger sig vid 19.00---19.30 varje dag också på lördag och söndag... Annars kan det blir problem när det är söndag och han ska upp så tidigt på måndag... Då det är förskolan för honom.. Sen kommer man oxå upp i skapli tid morgon,, man hinner med så massa på morgon.... Då har man hela eftermiddag för hitta på något roligt med familjen..


Jag skulle aldrig låta min son vara vaken så sent på kvällen på vanlig dag i den ålden han är i... Vid speciella dagar, som jul,nyår och midsommar,, då kan jag gå med på att han få vara upp längre... Sen är det skönta att ha en Egen tid för mig  och reine på kvällen..........


Nu ska ska fixa lite frukost till hampus och plocka in disken i diskmaskin.... Sen blir det väl resa till borlänge eller V-ås... Om jag får bestämma så blir det V-ås istället för borlänge..... Men det vissar väl, hur det blir....



Ovido - Quiz & Flashcards