Alla inlägg under juni 2009

Av Maria Pettersson - 6 juni 2009 08:11

Jag är i veckan 17 plus 3 dagar.. Jag vägde mig,, för jag trodde jag hade gått upp i vikt men inte en enda kilo har jag gått upp,, utan bara magen har blivit större,, men det är ju helt normalt.. ...


Jag nyss suttit o läst Eva blogg, (http://ladyblue.bloggagratis.se/ och jag håller med om att vad hon skriver om ... Att jag skulle inte ta åt mig om saker o ting, om jag inte känner den människan. Varför skulle ja??? Den frågan kan man fundera på!!! Nu slut skrivet om detta om det inte blir något nytt...


... Solen skiner på himlen,, men jag tror inte att det är så varmt ute... Får vänta några timmar innan jag går ut o känna på friska luften....


Reine läste på expressen eller var det aftonbladet,, jag kom inte ihåg. En bloggare hade blivit anmäld för förtal!!!.. Hon hade skrivit i sin blogg,  som inte var sant om någon.....


Så man ska  skriva något dumt,, så ska man ha bevis på det...  Så att ingen kan göra en polisanmälan för förtal...


Nu är det frukost som gäller!!!


Av Maria Pettersson - 5 juni 2009 22:43

Nu sitter ja med datorn i knät och har ett leende på läpparna.. Man kan bara få leende läpparna när man har pratat med Eva 30 minuter i teleforn.. Herre gud vad det var kul,, vilka funderingar vi har!! En fundering är ju hur det kommer bli, åka ner till stockholm i juli..


Akta er Stockholmare,, nu kommer vi snart!!!


Nu, är det sängen som gäller för mig... Gå lägga sig brevid sin sambo, och ett varmt o härligt täcke.. Det kan inte bli bättre.. Sov gott alla trevligar bloggare..


Vi hörs i morgon!! Hoppas att det blir lika trevlig dag som det har varit idag...


Av Maria Pettersson - 5 juni 2009 20:58

Då har man läst klart sagan för min son hampus klart.. Vi läste U-boken.. Den ganska bra,, för den är lärorik ,, vi försöker lära hampus alfabetet.. Kanske bra om han kan lite när han börjar förskolan i höst.. Han börjar bli mer o mer intersserad av sådan saker ,, dvs att räkna o läsa... Men han kan inte sitta  långastunder innan han får myror i bena...


Nu ska ja titta på tv inna Eva ringer!! Vi ska prata tjejsnack...

Av Maria Pettersson - 5 juni 2009 19:35

Ja, då var ner till macken till Eva o hälsade på en stund sen gick ja vidare ner till Kicki o Lasse...  Reine lämnade av mig vid macken... Men jag kunde inte prata så mycket med Eva,,, vi pratade  inte om viktiga saker bara allmänt... Men vi skulle höras senare i kväll och prata lite tjejsnack,, det är alltid lika trevlig att prata med henne,, då börjar jag tänka på Alfons Åberg.. Eva, du  vet jag jag snackar om!!!  Samma sak som reine gjorde i går men jörgen,, men då är det killsnack..


Ner hos kicki o lasse ,, lagade reine Tv och fixade ljudet på datorn.. Reine har en riktig fixamalte... Som kan lagat allt tycker,, jag har tur att ja har honom.. .... Min älskling...


Sen har reine läst min blogg och han säger att jag skrev inget fel om vad mina funderingar och tankar att vara en bloggare och han har också läst hennes blogg.. Reine sa mycket,, med tänker jag inte skriv här...


Nu ska vi försöka få in hampus i duschen,, hoppas hampus somnar en skapli tid i kväll.. Så man får en mystid tillsammans... Ja o reine..




Av Maria Pettersson - 5 juni 2009 16:25

Varför bloggar man /läser  man egentligen en blogg??? Vissa  bloggar,  vill bara  ha uppmärksamhet och man ska tycka synd om dom.. Nästa alla bloggare vill ha massor med kommentarer både postiva o negativa kommentarer för kunna kommentera tillbaka..


Att läsa ens annans blogg gör man för att man vill veta vad händer í människans liv.... Det är lite läskigt och tråkigt att vissa läser min blogg, som inte känner min personlighet, utan de bildar sig sin egen uppfattning.. Eller de har kanske fått reda från någon annan ,, och där ifrån bildar sig en egen uppfattning av mig..


Men dom som känner mig vet hur jag är !! 


När jag skriver i min blogg, så står jag för det jag skriver i min blogg,, och jag är ärlig och inte ljuger.... När man är en bloggare så är man inte annonym utan detta är" lokaltkändisliv" *L*


Av Maria Pettersson - 5 juni 2009 15:00

Jaa, då var man hemma då i från jobbet.. Jag glömde bort att min far fyllde år i går.. Det var så mycket då!! Så han fick sin present idag .. Jag tycker att det är lite svårt att handla  present till sin far,, så han fick pengar istället... Han vart glad för det....


Det gick helt suveränt bra på jobbet.. Tiden gick fort idag.. Men så tyvärr så finns det grininga kunder.. Själv försöker man förklaga på bra sätt....  Nä då,, då vill de inte lyssna.. Ibland kan man bli less på dom...


Nu ska ta det lugnt hela dagen idag,, kanske hitta på något roligt.. Så i helgen så har jag planera för att städa ... Stor städning!!!







Av Maria Pettersson - 4 juni 2009 19:15

Denna dag blev inte som jag hade planerat... Jag hade tänkte åka kolla på Evas soffa.... Men så vart det inte... Jag fick åka till Arlanda och hämta min morbror fru.... Hon kommer i från Thailand... Så denna dag blev lång..


Så jag lånade svärmors bil för min bilen är inte som den ska... Men det gick kanon bra att åka till Arlanda, så nu har man haft träningsåk till Arlanda.. Om en månad så blir det en resa till stockholm... Det kommer inte bli något problem alls....


Så nu är man trött efter resan, har åkt 40 mil idag. Och jag körde hela vägen oxå..... Fram o tillbaka...


Det var lite knepigt på Arlanda.,, vilken Terminal  man ska skulle  åka till.... Det är inte så lätt,, när man inte är så ofta på Arlanda.... Men man fixade det oxå...



Nu eva,, så är det Stockholm som gäller om en månad... Roligt det kommer bli....


Nu har man slängt in hampus i duschen,, självklart så var hampus med till Arlanda,, han klagade inte  en enda gång i bilen... Men i sommar så ska han flyga till Danmark... Synd att det var dåligt väder, för vi såg inga flygplan...


Skriver senare.!!

Av Maria Pettersson - 3 juni 2009 22:31

Ja, då har man prata med Eva i teleforn.. Vilket rolig samtal!!! Började skratta när hon sa :"Alfons Åberg" Men jag tänker inte berätta varför jag började skratta när hon sa det!!! För att det är våran hemlighet!! Eller hur Eva....


Som ja sa skrev tidagare om jag o reine har kommit överens på vissa punkter.. De mesta av punkter var  reines idéer  och jag håller med vad han sa om dom sakerna.. Men nu är det bara vänta på om det kommer att fungera...


Vädret idag har inte varit så farligt dåligt,, har varit mest sol... Men nackdelen är det har blåsit och det har varit kallt...  Nu ska titta lite på Tv ... Sen är det sängen som gäller för mig,, att bara  krypa in under ett varmt täcket och känna närheten av  sin sambo  ( reine) andetag... Härligt,, härligt kan ja bara säga....


Sov gott, dröm glad drömmar....Vi hörs i morgon bitti..!!!





Ovido - Quiz & Flashcards