Alla inlägg under juni 2009

Av Maria Pettersson - 7 juni 2009 16:33

Är i nora.. Hälsa på leo..... Trevligt är det....

Av Maria Pettersson - 7 juni 2009 15:00

Nu är man på väg hem i från storstaden.. Vi har varit på många butiker.. Så man har lite ont i fötterna... Vi se om vi svänger av till nora...

Av Maria Pettersson - 7 juni 2009 10:35

Nu är vi på väg till Örebro.. Sen har vi varit och röstat i dag på ett parti..

Av Maria Pettersson - 7 juni 2009 09:24

Jaha,, då var det söndag redan!! Vad ska man hitta på för något på söndag då???? Jo,, vi fundera på åka till Marieberg i Örebro.. Men jag har inte fått ett riktigt svar av reine hur det blir med det!!!

 Sen har vi vänner som bor i Nora, som vi kan hälsa på på vägen i från Örebro,, det skulle var rolig att hälsa på dom,, för det var länge sedan vi sågs......


Jag ska väl försöka fixa ordning här hem snabbis och sen gå övertal reine att vi ska åka.. Det kanske inte så lätt i bland,, det beror hur reine är trött eller pigg.. Men jag känner på mig att det kommer bli lätt idag!!! Hihihhi...


Ni får se hur det blir,, jag bloggar väl från Mobilen annnars, om vi åker....

Av Maria Pettersson - 6 juni 2009 22:19

Hampus somnade runt åtta tiden idag... Det är faktisk skönt ,, för då får man en tid för sig själv och vi både njuta av varandras  sällskap.. Maten blev kanon bra o  gott.. Reine har kommit på att han har gått upp i vikt,, en massa , han vägde sig.... Oj sa jag,, kanske du  ska fundera lite på minska maten och motionera  sa jag till honom... 


Vi får väl se hur det blir me det!!! Det är inte så lätt att bara gå ner i vikt!! Själv så jag kan inte minska min mat jag äter,, jag äter så lite allafall.. Men motionera skulle vara bra för mig,, för jag tror om man har en bra motion så kommer förlossningen för min gå lättare...


Annars i kväll, har bara varit lugnt o skönt jag hoppas att det fortsätter så,, att ........... kommer stör den.......


Sov gott Eva!!! Vi ses i morgon hemma hos dig,, när jag ska titta på soffan....





Av Maria Pettersson - 6 juni 2009 18:31

Vi lagar mat nu!!! Det blir potatis, ruccola och rödlök och kassler till.. Mums,, vad det är gott.. Nyttigt är det oxå..


Och reine håller på med att slänga hampus i duschen och sen  blir det kväller för hampus.. Han har ätit redan och så tycker han inte om den mat vi ska äta allafall... Reine ska väl ta en pilsner till maten och jag ska ta lite vin ( alkolholfritt))...


Vi fick åka hämta grannen idag,, hans bil gick sönder,, så vi bogsera hem den... Sen sätt vi o pratade lite och drack lite kaffe.. De skulle upp till parken ikväll,, det några band där som ska spela....


Ha en bra kväll!!!

Av Maria Pettersson - 6 juni 2009 15:20

Nu har man kommit hem ifrån Västerås.. Vi fick allt vi skulle handla... Vi gick i flera butiker och  kollade på cyklar,, för att hampus ska få en ny,, men vi hittade ingen som vi tyckte bra och passade hampus.. Vi får kolla vidare på det kanske nästa vecka...


När vi kom till Norberg,, så är det Elvisdagarna här i Norberg,, så hampus fick åka en karusell,, men det var inget speciellt tyckte jag..Sen var jag in till macken och kollade läget med Eva... Vi skulle pratas i kväll när hon slutar..


Nu ska jag vila lite innan jag ska börjar städa här hemma..


Hej svejs......

Av Maria Pettersson - 6 juni 2009 11:20

Vi är på väg till v-ås... Har nyss pratat med eva... Hon var inte alls sugen på jobba idag.. Det förstår jag... Jag kanske ska åka ner till henne på macken efter vi har kommit hem i från storstan. Härligt det kommer bli att få handla... Och nästa vecka kommer skattepengarna... Roligt, mer handlade blir det då...

Ovido - Quiz & Flashcards