Alla inlägg under september 2009

Av Maria Pettersson - 20 september 2009 08:16

Vilket fint väder det är ute!! Sol på himlen och några plusgrader ute.. Nu märks det att  hösten är på väg... Det blir så fina färger på träden... Har inte sovit så bra i natt,, natten har varit lång...


Man kanske skulle ta en promenad, men det är inte så roligt att gå själv,, så jag får se hur det blir med det.. Man kanske åker ner till macken och håller Eva sällskap en stund och prata skit... Har inga planer alls för denna dag.. Så man får se hur dagen blir...........


Nu ska ja gå upp o hänga tvätt allafall...

Av Maria Pettersson - 19 september 2009 09:59

Då var det lördag!! Och jag ska jobba några timmar idag.. Jag tror det kommer gå så fort dom där 3.5 timmar man ska jobba,, man får ju sitta i kassan då.. Men det göra ingeting alls.. Efter jobbet så vet jag inte än vad jag ska göra,, om jag ska gå på 30-årfest.. Jag har inte bestämt mig än hur jag ska göra!! Har lite svårt att bestämma mig.... Ja ,, får se hur det blir,, måste bestämma innan kl halv sju ..


Jag tänker inte göra så mycket innan jag ska åka til jobbet vid kl 11.00 Bara fixa iordning mig,,dvs sminka och borsta håret .....


Reine ska åka till sin bror när jag jobbar,, han skulle hjälpa honom med några rör delar till tvättmaskin...

Nu ska ja ta titta på Tv med hampus innan jag ska göra mig iordning...Glad

Av Maria Pettersson - 18 september 2009 17:51

Det blev en trevlig resa till Västerås idag,,, men jag fick vänta ganska länge innan jag kom in för göra ultraljudet,, läkaren var försenad...Moderkakan ligger som den ska nu.. Skönt.. Allt ser bra ut..


Efter det så åkte vi till Hälla och åt mat på Mcdonalds... Sen gick vi in på HM,, självklart så köpte ja barnkläder... Ett par jeans byxor i strl 56,, å vad dom var söta,, sen blev det en dress med nallepuh på... Självklart så blev det en tur till IKEA också..


Där köpte ja en badbalja,, handdukar,mmm... Nu är man lite trött i ögat,, man var ju vaken från kl kvart över fem i morse.. Nu är hampus i duschen och vi håller på göra iordning l Middag.. Det blev lite rester kvar i från i går .. Så det blir fläskfile med ris idag....Mums,,,,,





Av Maria Pettersson - 18 september 2009 08:58

Är på väg o hämta eva.. Hon o ja åker till v-ås...

Av Maria Pettersson - 18 september 2009 08:10

Då har man varit o lämnat hampus på förskolan,,, så nu är man hemma igen,, men ska åka igen snart.. Jag ska göra mig  iordning,, sminka mig och göra sig snygg i håret, sen blir det åka hämta Eva ner i Norberg och samt tan bilen , annars kommer jag inte så långt, allafall inte till Västerås..


Man kanske ska ringa en pling till Eva och se om hon har vaknat,, hon brukar var lite seg på morgonen.. Hon vill gärna ligga kvar i sängen... Hihihiiiii..


Av Maria Pettersson - 18 september 2009 06:56

Hampus vaknade kl kvart över fem i morse,, herregud vad tidigt,, klockan är ställt på kl 7 ,, men vi gick inte upp förre kl halv sju.. Hampus la brevid mig och vi pratade o gosade lite innan steg upp från sköna sängen.. Så nu blir det lite frukost och sen åka lämna hampus på förskolan....


Mormor o morfar kommer o hämta honom kl halv tolv ,, för då är jag i Västerås .. Jag ska göra ett extra ultraljud.. Se om allt se rätt till i magen och att moderkakan ligger rätt,, om det inte är  så blir det kejsarsnitt om några veckor... .. .. Reine kunde inte följa med mig  idag till Västerås för han måste jobba,, så tog med mig min bästa kompis Eva...  Å vad det kommer o pratas i bilen säger ja.. Massor med pratat om allt från ...................................?


I morgon jobbar ja 3.5 timme mellan kl 12-15,30 ,, jag bara längtar att få jobba,, det känns redan att jag klättrar på väggarna här hemma...Hur ska jag klara av att vara hemma så länge....  Sen är det en kompis som fyller 30 år,, så man är bjuden på 30-årsfest på lördag,, men jag har inte bestämt mig än om jag ska gå...Man har ju inga kläder som sitter snyggt på en ,,,, jag ser bara den stora magen ....


Nu får jag inte sitta i lugn o roll framför dator,, för hampus bara frågar hela tiden ,, ska vi åka ,, men det är lite för tidigt än...




Av Maria Pettersson - 17 september 2009 07:37

God morgon!!! Jag gick upp kl 6.00 för hinna med allt nu på morgon!! Hampus ska väckas och äta frukost och klä på sig och köras han till förskolan till kl 8.00 Man kan säga det full upp här på morgon.... Man är ju inte sysslolös allafall..  Men jag längtar faktiskt till på lördag för då ska man jobba igen.. Bara längtar!!!


Det blir att städa sen efter jag har  lämnat hampus på förskolan..


Det är min lista som jag ska hinna med på förmiddagen:


1.. Fixa iordning skorna som ligger huller o buller i hallen

2.   Ta bort alla leksaker som ska upp i hampus rum

3.. Damsuga och torka golven i vardagsrummerna och hallen


På eftermiddag ska vi ner till Farmor ... Hon ringde i går kväll o frågade om hon  kunde låna hampus några timmar,,, då ska ja passa på åka handla kläder då i Avesta..


Nu rann klockan iväg!!!


Av Maria Pettersson - 16 september 2009 15:20

Jaa, då har fixat med hampus kläder,,det blev inte så mycket kvar som han kan ha,, så man måste åka handla kläder i morgon ... För jag hinner inte göra det idag,,,för jag har försökt att ta ner poolen,,,men det gick inte så bra,, så jag måste vänta tills reine kommer hem ifrån jobbet ,, så man får hjälp av honom.. Efter det så tänkte ja bygga ihop en byrå som jag har haft länge,,har haft den mer än 3 månader, flera gånger har sakt till reine fixa det,, Men det har inte hänt något...  För få något gjort här hemma,, så får man göra det själv,, det är bästa medicinen....


Ja ,kan säga det full fart på mig!!! Vill ha så mycket gjort innan babisen kommer ut!! Bäst att sätta igång igen innan det blir mörkt ute...

Ovido - Quiz & Flashcards