Alla inlägg den 23 september 2009

Av Maria Pettersson - 23 september 2009 15:07

Nu har man prata med min bästa kompis Eva..Å vad ja skrattade... Hon är så rolig ibland... Hon är ju fullständigt rätt det hon säger... Det är synd att jag inte kan följa med till kopparberg i helgen... Men jag får ta igen det nästa år....


Jag har precis blivit klar med städningen här hemma.. Och jag hann med o slänga in en maskin tvätt i tvättmaskin.. Så nu tycker jag att jag har städat klart för i dag... Nu tar jag det lugnt en stund innan främmande kommer ... Samt reine kommer väl hem ifrån jobbet snart också.. Ska väl snart ta fram kycklingen som vi ska ha till middag senare.. Det blir kyckling,ris och currysås.. Mums.....


Hampus håller på med att skruvar ihop något.. Skruvar o muttrar..... Han är riktig skruvnisse.. Han kommer bli en sådan som bygger massor när han bliiiiiiirr stor ...



Av Maria Pettersson - 23 september 2009 08:15

Jaa, då har man varit o lämnat hampus ,, så nur är det bara å sätta igång med städningen i hans rum och damsuga och torka golven på övervåningen..... Fullt fart säger ja!!! Om jag hinner innan jag måste hämta honom ta badrummet nere...


Sen på eftermiddag kommer mina  föräldrar hit och kolla på kattungarna,, de springer runt hela tiden och busar.. De är så söta.....

Av Maria Pettersson - 23 september 2009 06:36

Jaa,, då var det reda morgon,, och redan fullt upp här hemma... Mycket som ska fixat nu på morgon.. Fixa iordning frukost och se till att hampus får i sig någon frukost,, så han orkar med förskolan.. Frukosten är ju den bästa måltiden,, ingen frukost, orkar med inte förskolan/skolan.. ..Usch vad tidigt hampus vaknade idag,, kl 6.oo,, då var det bara o kliva upp..


Efter jag lämnat hampus på förskolan kl 8.00,, så blir det raka vägen hemma,, och börjar stor städa hampus rum och övervåningen..... Man kan säga att man är ju inte sysslolös när man är hemma allafall,,, det finns mycket man kan  göra för hålla sig i gång... Man ligger inte allafall på latsidan ,, en person  tycker att jag inte göra något här hemma när jag inte  jobbar. ...  Undra vad det har fått det i från,,de får gärna komma hit se ,, hur det ser ut,, kanske de får någon annan synd istället....


Ni skulle ha sett hur det såg ut i köket när jag kom hem i från jobbet i går kväll,, det var bara å börjar  städa efter reines matlagning...


Nu har jag bara 7 veckor kvar på graviditeten.. Herregud bara 7 veckor kvar,, inte långt kvar...

Nä,, nu måste jag sätta igång gör iordning frukosten...









Ovido - Quiz & Flashcards