Alla inlägg den 21 september 2009

Av Maria Pettersson - 21 september 2009 18:17

Har gjort massor med saker på Eftermiddag när hampus kom hem ifrån Förskolan,, man få ju massor av enerig av honom allfall,, man kan ju inte säga att  man inte göra något på dagarna ,,, när man inte kan jobba mer än 5 timmar i veckan...  Jag kan inte förstå att vissa inte får eller inte vill ha sina barn hemma oss sig,, utan hos andra.. Jag skulle bli galen,, om inte hampus skulle vara oss mig på heltid... ,,,, jag skulle inte klara av vardagen.....Hampus är min ögonsten,, först födda barn.... Det kommer bli roligt o se hur han kommer reagera på när babisen kommer,,det blir ju  6,5 år i mellan den första o andra...


Nu har hampus duschat och ätit Middag,, nu ligger han i sängen och pappa reine läser saga till honom... Hoppas att somnar efter sagan..... Själv har man sett till att smutstvätten blir tvättad idag...





Av Maria Pettersson - 21 september 2009 10:44

Jag ställde mig på vågen,, den säger att jag har gått upp 2 kilo,, och jag är gravid i veckan 32 plus 5 dagar.. Jag tycker det skönt att man inte har gått upp mer när man är gravid..Så jag tror inte jag kommer gå upp så mycket till.. När jag var på ultraljudet i fredag,, så beräknade de att babisen vägde 2017 g i min magen.. ...


Jag fundera lite på vad man kan hitta på för något i helgen,, man kanske skulle gå ut och äta något gott, jag o reine på fredag eller lördag.....Ska prata med mamma o pappa om de kan vara barnvakt ihelgen,, sen måste man fråga hampus om han vill sova över där då...


Jag har inte gjort så mycket nu på förmiddagen,, har faktiskt haft det jävligt tråkigt här hemma,, det år så tyst.. Hur ska jag orkar vara hemma så länge sen.. I morgon är det jobb som gäller några timmar på eftermiddagen,, å vad skönt det kommer bli att gå till jobbet. Bara längtar...!!!! Hur kan man längtar så mycket till jobbet? en bra fråga säger ja!!!

 

Det kanske blir annorlunda senare när kärleksbarnet kommer ut.... Snart får jag hämta hampus på förskolan,, då blir det inte lika tråkigt längre,, då blir det fullt fart istället här hemma,,,,,,, det tycker ja om....Glad 



Av Maria Pettersson - 21 september 2009 07:25

Jaa, då har man fått reda på en sak som jag tänker inte berätta,, det är faktiskt ganska roligt....Nu kan ja bara njuta av saken..


Vilken väder vi har idag!!! Mulligt och regn ,, usch säger ja.. Men det är ju höst,, men vi ska inte klaga,, det var ju faktiskt ganska länge sedan det regnade.. Ja, o hampus gick upp halv sju och då gjorde vi iordning lite frukost,, så nu är det bara vänta tills kl blir 7.50 ,, jag ska åka lämna hampus på förskolan.. Vad ska man göra sen då???Mm jag har ingen lust  att städa idag,, för det gjorde jag ordentligt i morgon... Jag får se hur det blir med det!!!

Ovido - Quiz & Flashcards