Alla inlägg den 22 april 2009

Av Maria Pettersson - 22 april 2009 19:33

Ja, då har man fullt med jobb i helgen!! Reine o grannen B ska börjar med att hugga vedhögen, för vi har fått låna en vedklyv,... De ska börja på lördag o söndag,, så de har fullt upp.. Det är tur att jag jobbar på lördag... Men jag får väl hjälpa till på söndag... Det kommer bli skönt sen i höst o vinter när man har lite ved elda med i pannan och öppna spisen..


Reine har lite problem med sin lön, han tycker att får för lite med pengar.. Han fick av jörgen sådan tidkalander eller något jag vet inte vad det heter.. Då kan reine har lite bättre koll på sina tider och hur mycket han jobbar.. Sen kan kontroller sin anmärkningar  och lönspec, om det är något fel.. Så det var ju snällt av jörgen att han fick den av honom.......

Mm

Av Maria Pettersson - 22 april 2009 09:05

Då måste ja börjar göra i mig iordning för att snart åka lämna hampus på dagis... Jag måste hinna med att sminka och borsta håret....  Så man ser lite fräschare ut..  Jag är ju ingen fotomodell,, men man alltid känna sig fräschar och nöjd med sig själv..

Av Maria Pettersson - 22 april 2009 08:11

Min svärmor ringde och frågade om jag ska iväg snart?? Nja, om två timmar så ska ja iväg.. De har poliskontroll här upp i kärrgruvan och fartkontroll,,, ja då får man åka lite försiktigt när man åker sen.... Tack , att dom ringer o berättade, är inte så roligt om man skulle bli av med körkortet...



Av Maria Pettersson - 22 april 2009 07:23

När man precis blivit klart med disken, så vaknar min gulliga son hampus,, jag som trodde att han skulle sova länge, på vilken tid han gick la sig i går.. Det hade ja fel på... Nä, nu ska gå upp på övervåningen kolla vilka kläder han ska på sig till dagis och hänga upp tvätten i från i går... Och vika lite kläder och lägga in dom rätt plats.. Vika tvätten tycker jag är värsta hemmar arbetet.. Jag tycker inte om det...


Jag kanske är inte ensam om det... hiihi..


Av Maria Pettersson - 22 april 2009 06:46

Ja, då har man duschat och ätit lite frukost,, vad ska man göra nu då??? Fundera lite på städa här hemma, nu på morgon, så slipper ja göra det när jag kommer hem senare på kvällen...Man hinner inte me så mycket här hemma när man jobbar 8 timmar nästa hela dagarna,, sen ska se till att hampus få något i sig.. Det skulle vara skönt att ha fyra armar ibland,, så hinner man göra dubbelt så mycket..


Eller ska jag sitta här framför datorn och vänta på hampus ska vakna,, det finns ju inte så mycket göra framför dator,, än att läsa alla bloggar man följer, men det fanns inget där eller o läsa.. Nä, nu jävlar för det var , så måste jag sätta i gång..


Kommer säkert några bilder, hur duktig jag har varit... Puuuuu



Av Maria Pettersson - 22 april 2009 05:27

Jag har fundera på att gå in duschen,, för jag kan inte somna.. Då får man en tid för sig i själv innan sin son hampus vaknar,, men jag tror han sover länge, för grannen J var här i går kväll.. Reine o han satt o pratade  om allt från pengar o kompisar tror jag.. Så sa reine till mig allafall.. Så hampus gick la sig när jag kom hem i går kl 20.30


Hur jobbar man idag då?? Jo, jag lämnar hampus samma tid som jag gjorde i går,, sen är det bara jobba sina timmar,, jag kanske skulle få sluta kl 17.00, jag känner på mig att ja kommer att få jobba några timmar till.. Men vi  få se hur det blir........


Norbergsmarknad,, å vad man längtar  att få göra något roligt!!! Ja o eva... Jag måste ringa V-ås idag om jag hinner.. Och det är hemlis vad jag ska göra ...


Det är runt 30 personer varje dag som kollar och läser min blogg,, det skulle vara lite trevligt att  någon skriver några kommentarer så jag vet vilka ni är och ni själva har en blogg..Så jag kan läsa era...


Jag vet några som läser min blogg... Jag är inte så farlig som jag ser ut...Hihihi..


Nu ska gå in duschen och tänka på mig själv en stund.. Är alltid bra ha en ego tid för sig själv, med  för mycket, så då börjar man bli egokär i sig själv och det är ju inte bra, för det kan bli så vissa ......................  








Av Maria Pettersson - 22 april 2009 04:50

Nu ligger väl alla o sover denna tiden.. Ja och reine låg i sängen i går kväll  och pratade i några timmar o allt.. Det kan ju inte bli bättre. Och sen fick han läsa någon artikel som handlar om att acceptera varandra .. Och vi kom fram på olika punkter.. Det var faktisk mycket interessant.. Sen fick han läsa en sida som inte var så rolig och han sa................................


Sen säger reine en sak som är interessant dvs, att jag inte ska ta på sig,  vad vissa skriver.. Han tycker att detta som har skrivet är inte sant och det finns vissa människor här i samhället som man ska tycka synd om hela tiden....  Att jag inte ska ta på mig , för det var reine som  började prata med mig om det.. Och att det inte vara jag..


Sorry .....

Ovido - Quiz & Flashcards