Alla inlägg den 19 april 2009

Av Maria Pettersson - 19 april 2009 10:52

Jag kan sluta fundera på vad man ska äte för mat idag,, reine berättade för mig nyss att vi ska på middag hos svärmor o svärfar kl 16.00 Det hade jag ingen anning om .. Min sammbo är lite ibland lite glömsk.. Han fick reda på det i veckan.. Vad ska man säga om karlar ibland.... Det bara glömmer massa saker hela tiden...


Vi ska snart åka till Fagersta och träffa mor o far innan vi åker till dom o äter god mat.... Det blir plommonstek och potatis o sås till.. Mums, vad gott..


Av Maria Pettersson - 19 april 2009 09:44

Hampus är ute o kör fyrhjuling , så har tidigt på morgon.. Reine lovade hampus att han skulle få åka ... Det första han sa i morse ,,,  ska vi ut åka fyrhjuling då var kl 8 och vi sa att var lite tidigt och att det blåser kallt ut,, du får vänta några timmar,, nä det  ville inte hampus.. Han klädde på sig och gick ut och tog ut fyrhulingen hur från garaget och väntade på att pappa reine skulle komma ut..


Nu kör han som en dåre runt huset.... Jag sitter inne och lyssnar på hur han gasar förfullt med fyrhjulingen... Nu har han kört snart en  halv timme.... I går körde han en timme....


Jag sitter och fundera på vad man ska äta för något i dag,, jag måste ta fram något i från frysen.. Men vad för något? Det är alltid i en bra fråga, kanske skulle börjag med veckomatlista... Då kan man aldrig komma att man vet vad man ska äta.....  Jag hittar alltid på något att äta...



Ovido - Quiz & Flashcards