Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria Pettersson - 1 augusti 2009 20:41

Jaa,, då var det kväller redan .. Jag har inte gjort så mycket idag,, och gjorde det vanlig här hemma,, städat lite och tvätta kläder.. Sen har man suttit i solen en stund på eftermiddagen..


Nu håller jag på med att få hampus att sova, inte lätt ibland. Han vill inte sova.. Vi försöka lägga honom tidigar än vanligare för att få tillbaka rytmen,, för på måndag börjar han förskolan, för då ska jag  skola in honom ...Jag börjar jobba på Tisdag.. Jag längtar jätte mycket att komma tillbaka till jobbet...


Det verktyg reine gjorde på reines pappas jobb,, fungerade att ta bort bulten i från pannan , där elpatron ska sitta..Så nu är elpatron på sin plats.. Det är skönt ... Men vi har inte kopplat in den än.... Vi ska elda nu för att få varmvatten...


Jag hoppas att vädret blir fint i morgon oxå... Sol,sol .....Jag tycker om sol...


Nu ska jag titta på *Tv sen är det sängen för mig.. Tänkte jag skulle gå lägga mig tidigare och gå upp tidigt i morgon bitti.. Få själv tillbaka rytmen...







Av Maria Pettersson - 1 augusti 2009 14:14

Charlie ligger under stolen.... En lite trött katt....

Av Maria Pettersson - 1 augusti 2009 10:46

Reine håller på att göra det verktyg som vi behöver ha till pannan...

Av Maria Pettersson - 1 augusti 2009 09:37

Jag hade ett underbart samtal med Eva i går eftermiddagen innan hon skulle börjar jobba.. Hon skulle jobba kväll...... Vi pratade om allt,,,hur människor kan vara ibland.. Vi pratade inte om en person utan om flera personer..... Vi har inte prata så mycket på en tid, för hon har jobbat så mycket,, så man inte här hunnit.. Sen vill man inte störra henne så mycket när hon jobbar..


Vad händer idag då?? Mm reine ska ner till svärfars jobba och fixa en sak till pannan,, så vi får in elpatron i pannan..... Jag är lite lat av mig ,, att gå ner i panna o elda för att få varmvatten... Men det är ju mycket billigare att elda med ved,,, men det blir bättre när vi får in solvärmen ,,, då behöver man bara elda i pannan kanske en gång om dagen max två gånger,, för att värmvattnet ska räcka när det är vinter... Jag hoppas att reine fixar att få ihop det med solvärme..


Själv ska jag gå upp o bädda sängarna och slänga in en tvätt i tvättmaskin.. Det är bästa att tvätta kläder varje dag,, för det var inte så roligt att komma efter med tvätt,, det blir så mycket på en gång man måste tvätta.. Inte alls roligt.....


Skriver senare hur dagen har varit.... Hej svejs..



Ovido - Quiz & Flashcards