Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Maria Pettersson - 2 augusti 2009 19:36

Då var kvällspromenad avklarad... Jag gick 20 minuter och sprang ca 10 minuter.. Helt underbart var det.. Det gick bättre än vad jag trodde.. Jag är faktiskt gravid i vecka 25+4.. Jag har faktisk stolt över mig själv...Och jag kommer göra samma vända i morgon kväll...


När jag kom hem så hade hampus duschat klart och han ligger i sängen och kollar på Tv.. Se när han somnar idag då.... Själv ska jag hoppa in i duschen snart och ta en youhurt för få tillbaka energi ......


Nu jävlar, jag har inte gått upp ett kilo än och jag ska inte göra det, h, utan jag ska gå ner i vikt.. Barnmorskan i Fagersta sa att jag kunde gå ner i vikt utan att babisen ta skada.. Äter ordentligt och nyttigt och motionen så ska  detta gå...... ...



Av Maria Pettersson - 2 augusti 2009 18:26

Jag håller på med att ladda min Mp3 spelare för jag ska gå på en kvällspromenad i detta fina vädret... Reine håller på mig att få in hampus i duschen... Vi ska försöka få han i sängs i skapli tid idag,, men jag tror inte kommer bli så lätt,, för han vill inte inte gå till förskolan när vi sa att han skulle upp tidigt i morgon..


Så man måste ställla klockan tills i morgon, så man kommer upp skapli tid... Jag hoppas att vädret blir lika fint som det har varit som det blir i morgon,, jag har inte tittat på vädret hur det blir i morgon.. Jag hoppas att det blir sol åter sol..


Jag kommer gå kl 19.00 med kvälls promenaden då hinner Mp3 spelaren ladda i 30 minuter och det bör räcka.. Jag vet inte vad jag ska gå någonstans... Det får visar sig......

Av Maria Pettersson - 2 augusti 2009 14:59

Nu har vi varit o handlat mat och frukost tills hela veckan,, så man slipper åka handla  när man jobbar,,det ända man kanske måste handla är mjölk o bröd.... Nu håller reine på lagar maten.. Potatis o rödspetta och sås.. Mums,vad kommer bli gott.. Det var faktiskt ganska länge sedan vi åt fisk..


Jag har haft ett bråk med hampus nyss,, han fick gå upp på sitt rum och va där ett tag,, för han lyssnar inte på vad man säger och gör massor med dumheter....


Jag tror han behöver komma till förskolan,, får leka ur sig ordentligt.. Nu har jag kollat min tider på jobbet,, ganska bra schema jag har... Börjar Tisdag förmiddagen  7-12.. Skönt att jobba några timmar i början ,,, jag är lite nervös om jag kommer ihåg alla plu nummer till frukten.... Mm, man kanske kommer ihåg när man sitter i kassan på Tisdag....


Jag få se hur det blir med PLU nummer,,, annars får jag ta med mig ett papper och läsa på ....Hihhiiiii..... Hur blir det sen när jag kommer vara hemma minst ett år föräldrarledighet..... Jag kommer att vara med på inventering ganska tidigt,, bara för att känna närheten tilll jobbet...





Av Maria Pettersson - 2 augusti 2009 13:17

Är på väg till fagersta ... Ska handla mat på lidl.. Sen ska kolla på schemat... Vilka tider jag jobbar i veckan...

Av Maria Pettersson - 2 augusti 2009 10:35

Nu har jag klippt gräsmattan klart ..Denna gång tog det bara 40 minuter o klippa annars brukar ta En timma o klippa... Skönt att ha det klart nu på förmiddagen.... Skönt att få röra på sig ...Härligt.. Vi kanske  ska hålla på med veden..Bara reine få sin enerig o ringa sin ´pappa.. Eller ska ja säga kan komma i från dator...Fråga honom om han komma upp o hjälpa till med veden...  Det skulle vara skönt att få lite gjort där oxå. Sista lediga dagen.. Sen börjar vardagen igen..


Nu ska ja vila lite... Sen är det hundra procent som gäller.... Härligt att få vara ute o hålla på när det är fint väder...

Av Maria Pettersson - 2 augusti 2009 08:02

Har nyss vaknat.. Hela familjgen vaknade samtidigt idag.. Skönt att hampus sov inte så länge.. För han ska ju upp tidigt i morgon,, första dagen på förskolan i morgon.. Jag tror det kommer bli roligt för honom..


Planer för idag,, är att vara ute så mycket som möjlig ute i solen... Himlen är klart blå... Härligt.. Som ja sa tidigare i går ska jag klippa gräsmattan idag  på förmiddagen.....


Nu är det frukost som gäller,,sen ska bädda sängarna och hänga upp tvätt i från igår och slänga in en ny.. Sen är det vara ute som gäller idag...



Ovido - Quiz & Flashcards