Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria Pettersson - 8 augusti 2009 06:41

Är på väg till jobbet... 8 snabba i dag...

Av Maria Pettersson - 8 augusti 2009 06:27

Uppe med tuppen idag... Är lite seg nu på morgon,, blir väl bättre när man kommer till jobbet.. Hoppas att dagen går fort,, för man är ju ledig i morgon..Men det tror jag.. Man får tänka på det postiva av att jobba på en lördag ,, pengarna.. Hihhiiiii..


Se vad man hittar på för något efter jobbet då???Kanske åker o bada i storsjön ... Det beror hur trött jag är när jag kommer  hem från jobbet.. Har inte sovit så bra i natt, är livrädd för att försova mig.. Det skulle vara en katratrof om jag försov mig i dag..


Nu måste jag sätta igång .. Måste åka snart!!!

Av Maria Pettersson - 7 augusti 2009 20:10

Nu har man jobbat klart sitt pass idag14.00--19-00 .. Jag har inte varit på lat sidan idag allafall.. Hann göra massor innan jag började jobba idag... Hann städa på förmiddagen..


 Sen hann jag med Eskiln innan också,, så man fick lite färg på sig i dag också.. Reine slutade tidigare i dag,, så hampus var inte så länge på fritis idag.. Hampus har badat i poolen idag på eftermiddagen,, han försökt få  reine att bada ,, men det gick inte så bra för han..... . Men jag får bada med honom i morgon efter jobbet och söndag.. Kanske åker till sjön o badar på söndag..


Nu har vi precis ringt o beställt mat,, det blev pizza.. Jag har inte ätit något idag,, så man är lite små hungri... Mums, vad det kommer bli gott.... Sen blir det in i duschen och sängen som gäller för mig. Jag ska upp tidigt i morgon bitti.... Härligt att jobba på en Lördag,, det mesta jag tänker på är att man tjänar massor med pengar....  


Ha en bra kväll,,,


Av Maria Pettersson - 7 augusti 2009 09:33

Bilder ifrån i går.. Brorsan som ska försöka vara så rolig!!! Hampus o Tim är i garage bakom huset,, håller på med att bygga och svetsa ihop saker.. Ida kollar på vad Farmor göra.. Stickar hennes nya tröja i gult o vit.. Fin blir den..


Av Maria Pettersson - 7 augusti 2009 08:51

Jag vart lite nyfiken på horoskop.. Det stämmer mycket bra på vissa människor i  min närhet... .. Det faktisk riktigt otäckt att läsa ibland,, att vissa ska inte  man ha med att göra.. För man inte vet vad de kan gå tillväga...

 Vissa stjärntecken är sådan att de aldrig ger sig,, utan det ska ha rätt även om det vet att det har gjort fel..Och vissa stjärntecken ,, snappt ord så generösa av sig,, bara håller med .. Vill inte gå in i konflikter,, bara säger ja....


Jag tror jag kommer o läsa mera om detta för det vara faktiskt jätte intressent....

Av Maria Pettersson - 7 augusti 2009 08:00

God morgon!! Nur vart det bråtom med allt.. Jag måste hinna damusga och tvätta golven på förmiddagen i hela huset innan jag lämna hampus på Fritis kl 10.00 Hampus sover nu,, passa på göra det nu kanske jag hinner innan han vaknar... Sen ska han har frukost också innnan vi åker..


Jag kommer o lägga ute lite bilder från går när barna var här... Men det göra jag i kväll,, när jag mer tid över,, eller om jag får tid över...


Nä,, jag måste sätta fart... Ha en bra dag!!!



Av Maria Pettersson - 6 augusti 2009 20:45

Då har man ätit middag,, mums vad det var gott...Det blev över,, så blir det äta det till lunch i morgon.. Å vad skönt då slipper jag laga mat i morgon på lunchen.. Då kan man göra något annat viktigt...


Nu har äntligen hampus duschat klart och vi har slängt upp han i säng.. Och nu ligger han o tittar på en film på hans Tv... Sen när han somnar idag då!! Han var lite trött när han duschade.. Vara ut i solen hela dagen ,, och leka med sina kusiner ,,, så kan man förstå att han är trött.. Solen tar kål på barna i bland...


Nu göra jag inget speciellt ,, bara njuter av den underbara kvällen.... Fundera lite på om det blir mycket med folk i morgon  på jobbet,, det är ju faktiskt Fredag.. Jag hoppas att det blir det för då går tiden så fort på jobbet... Om man inte händer något speciellt.. Det vet man ju aldrig......


Reine sitte o tittar på en film på hans dator... Eva ringde för någon timme sedan,,, vi pratade faktiskt ganska länge,, det var faktiskt ganska roligt samtal... Hon ska jobba nattpatrullen inatt... Hoppas att det går bra för henne,, det är inte många gånger om året hon jobba extra på nattpatrullen.. Men jag tror det kommer gå bra för henne...


Jag ska tacka min syster jenny till en fin kommentar jag fick av henne idag... Hon o magnus åkte på kryssning i dag.. Det fick allafall fint väder...Jag vill också åka på kryssning,, men det får blir nästa  år när man fyller 30 år.... Vilket party det kommer bli!! Roligt kommer det att bli allafall..


Nu ska jag surfa lite på internet och sen är det duschen som gäller för mig... Ha en bra kväll alla....









Av Maria Pettersson - 6 augusti 2009 18:06

Idag har dagen varit helt suveränt bra.. Först åkte vi till Fagersta och hem till Mor o Far i Eskiln. Vi åt lunch där,, sen åkte vi hem till mig för vi skulle tvätta bilarna idag... Innan vi åkte dit så ringde vi brorsan och frågade om han kunde komma över också.. Så barna har badat och lekt hela eftermiddagen..


Alla tre lekte jätte bra tillsammans,, inga alls bråk mellan dom.... Självklart så vart alla tre bilar ny tvättade.. Nu är bilarna som nya nästan... Jag ska lämnade bilen hos Pappa för han ska vaxa min bil...


Så man har varit ute hela dagen i solen.. Fått lite färg idag oxå.. I morgon ska man jobba igen...... Härligt....


Nu ska ja äta mat snart.. Potatis och gryta med grönsaker mums!!!

Ovido - Quiz & Flashcards