Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Maria Pettersson - 23 augusti 2009 20:15

Reine kommer vara hemma ifrån jobbet i morgon,,för han har ont i kroppen och är dunderförkyld.. Inga bra att jobba och smitta ner alla på jobbet.. Själv har jag inte blivit förkyld än,, men det kommer väl.. Se om hampus kommer gå till förskolan i morgon,, se om förkyldning blir bättre i morgon eller inte.. Annars får han vara hemma..


Själv så jobbar jag i morgon .. Jobbar eftermiddag..  Vi får se hur det blir i morgon.. Snart ska jag hoppa i sängen sova för natten... Ska upp tidigt i morgon,, om hampus ska till förskolan i morgon..


Sov gott alla.....

Av Maria Pettersson - 23 augusti 2009 13:19

Reine o hampus ville äta pizza idag,, så jag fick åka handla det.. Reine orkade inte åka för han  är dunderförkyld och hampus... Så nu är man mätt o belåten... Åt bara inte äns en halv pizza innan man blev mätt..


I går som handlade man självklart på taxefree.. Reine handlade cigaretter och lite alkohol.. Jag handlade oxå alkohol,, en kaffelikör.. Den är så god,, med det får man vänta o dricka.. Samt det blev l godis till hampus och till mor o far.. Själv så köpte jag bara lite godis...


Se om man hinner med en resa till eckerölinjen innan förlossningen.. Jag är i veckan 28 plus fyra dagar... ..Åker kanske om  några veckor om det inte blir några komplicationer med gravideteten.. Fundera på att bara jag o reine åker och sova över på åland... Det skulle vara mysigt... Jag ska planera in det i kalenden,, jag vet inte hur jag jobbar mitten på september... Samt mitten på september så ska ja till en extra ultrlajudsundersökning ,, se om det blir kejsarsnitt....


Hampus är ute o leker,, men han har varit lugn hela dagen ... Själv ska ja försöka göra något nytta här hemma... **STÄDA****

Av Maria Pettersson - 23 augusti 2009 08:25

Då är det redan söndag,, herregud vad helgen har gått fort... Igår så åkte vi till grisslehamn och åkte med  eckerölinjen.. Vi  åkte kl 6.00 på morgon här ifrån för den första båten skulle gå kl 10.00


När vi kom dit och steg på båten och så fixade vi ett skåp som vi skulle kunna ha ryggsäcken i.. Gick ganska bra med hampus på båten ,, vi spelade och spranga runt hela tiden.. På vägen hem så hade vi beställt smörgåsbord.. Hampus sätt faktiskt stilla åt mat ordentligt,, han som inte brukar sitta stilla o äta,,, kors i taket säger ja...


Vi kom tillbaka till Sverige kl halv tre svenska tid.. Så vi var hemma i Norberg igen kl 18.00 Det är skönt att komma hemma ganska tidigt.. Sen när vi kom hem så fick vi främmande av svärföräldrarna...


Det var fullt vart här hemma i går kväll, jag tror det åkte hem vid kl tio på kvällen,, de fick beställa en taxi,,de orkade inte cykla eller vad det  så att de var lite runda om fötterna...


Idag blir det ganska lugnt.. För jag har två st förkylda killar här hemma...


Ovido - Quiz & Flashcards