Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Maria Pettersson - 6 augusti 2009 20:45

Då har man ätit middag,, mums vad det var gott...Det blev över,, så blir det äta det till lunch i morgon.. Å vad skönt då slipper jag laga mat i morgon på lunchen.. Då kan man göra något annat viktigt...


Nu har äntligen hampus duschat klart och vi har slängt upp han i säng.. Och nu ligger han o tittar på en film på hans Tv... Sen när han somnar idag då!! Han var lite trött när han duschade.. Vara ut i solen hela dagen ,, och leka med sina kusiner ,,, så kan man förstå att han är trött.. Solen tar kål på barna i bland...


Nu göra jag inget speciellt ,, bara njuter av den underbara kvällen.... Fundera lite på om det blir mycket med folk i morgon  på jobbet,, det är ju faktiskt Fredag.. Jag hoppas att det blir det för då går tiden så fort på jobbet... Om man inte händer något speciellt.. Det vet man ju aldrig......


Reine sitte o tittar på en film på hans dator... Eva ringde för någon timme sedan,,, vi pratade faktiskt ganska länge,, det var faktiskt ganska roligt samtal... Hon ska jobba nattpatrullen inatt... Hoppas att det går bra för henne,, det är inte många gånger om året hon jobba extra på nattpatrullen.. Men jag tror det kommer gå bra för henne...


Jag ska tacka min syster jenny till en fin kommentar jag fick av henne idag... Hon o magnus åkte på kryssning i dag.. Det fick allafall fint väder...Jag vill också åka på kryssning,, men det får blir nästa  år när man fyller 30 år.... Vilket party det kommer bli!! Roligt kommer det att bli allafall..


Nu ska jag surfa lite på internet och sen är det duschen som gäller för mig... Ha en bra kväll alla....









Av Maria Pettersson - 6 augusti 2009 18:06

Idag har dagen varit helt suveränt bra.. Först åkte vi till Fagersta och hem till Mor o Far i Eskiln. Vi åt lunch där,, sen åkte vi hem till mig för vi skulle tvätta bilarna idag... Innan vi åkte dit så ringde vi brorsan och frågade om han kunde komma över också.. Så barna har badat och lekt hela eftermiddagen..


Alla tre lekte jätte bra tillsammans,, inga alls bråk mellan dom.... Självklart så vart alla tre bilar ny tvättade.. Nu är bilarna som nya nästan... Jag ska lämnade bilen hos Pappa för han ska vaxa min bil...


Så man har varit ute hela dagen i solen.. Fått lite färg idag oxå.. I morgon ska man jobba igen...... Härligt....


Nu ska ja äta mat snart.. Potatis och gryta med grönsaker mums!!!

Av Maria Pettersson - 6 augusti 2009 07:23

Jag kunde inte sova i natt,, men det beror på att jag fick ett brev i går.. Ett mycket intressant brev, som jag har längtat efter..... Nu är det skönt att jag har fått det,, hade så många tänkar för det...


Idag har ska jag inte vara på någon lat sida när jag är ledig,, jag ska vara ute och hålla på med trädgården och tvätta bilen... Passa på när man är ledig annars hinner man inte med sånt när man jobbar.....


Se när son vaknar idag då!!! Tror att det blir sent ,, han vill inte sova i går kväll, han också, men det kan ja förstå ,, det var så varmt i huset...


När jag låg i sängen och försöka sova igår,, så kom jag på lite vad jag ska skriva in min blogg om mina funderingar o känslor.. ... Men måste fundera lite mer på hur vilket sett jag ska skriva på.. Ibland är det så att kunna formulera sig på ett bra sätt.. Ibland är det inte lätt...


.. Nu är det morgon sysslorna som kvar,, fixa det innan sonen vaknar här hemma...


Skriv senare hur dagen har varit....

Ovido - Quiz & Flashcards