Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria Pettersson - 16 augusti 2009 17:49

Då har man ätit middag då,, det blev stronganof , potatis och sallad.. Mums, vad det var gott.. Det är det första jag har ätit idag, hampus hade ätit köttbullar o mos vid lunch men då åt inte vi...


Idag har det rikitig lugn o härlig dag,, har inte gjort så mycket än att damsugit och skura golven och samt laga mat.. Har bara njutit av denna söndag med familjen..... Härligt, härligt, härlig, det är det enda jag kan säga av denna dag..


I morgon börjar det ny jobb vecka,, jag börjar jobba på onsdag att jobba, så jag är ledig två dagar till,, måndag o tisdag.. Se om man hittar på för något då,, fundera åka en dag till Fagersta till mor o far allafall..


Snart ska hampus in i duschen och sen är det kväller för honom.. Igår så duschade han minst en timme.. Han är ju faktisk värre än vad jag är,, jag vet att jag kan duscha länge, men inte så länge....


Nu ska ja titta mer Tv,, innan hampus ska in.....



Av Maria Pettersson - 16 augusti 2009 10:23

Usch vad jag hade det roligt i går här med eva!!! Det gick lugnt till  här hemma.. Vi sätt och pratade om allt,tillexempel,, gamla människor och..................,, roligt var det allafall...   Senare på kvällen så självklart så åkte vi ner till Puben i Norberg... Det var ganska mycket med folk,, mycket folk som man inte kände igen, massor nytt folk..


Självklart så vara Göran där, grannen från kärrgruvan.., han frågade om  jag kunde köra  hem han,, så självklart var jag så snäll och sa ja... Jag kan säga att han inte var så jävla nykter,, kunde inte nästa så på sina egna ben,, så full var han..... Det brukar var så här,,, han är ute o festar till...Hihiiii..


Jag har inga alls planer , vad som händer idag,, ta det lugnt.. Jag måste handla lite idag,, tex smör.m.m


Nu ska jag titta på Tv lite....







Av Maria Pettersson - 15 augusti 2009 17:12

Ja,, då var det lördag...Kompisen Eva kommer upp till mig eller ska ja säga jag åker ner o hämta henne i Norberg... Å vad det kommer pratas idag,, finns så mycket o prata om .. Eva har ju jobbat så mycket nu i flera veckor.. Hon kommer bli kanon full idag.. Själv blir jag nykter..... Reine kommer väl dricka lite grann med inte så mycket,, för han har ju inte så mycket att dricka,, bara han inte dricker upp min likör som jag har köpt som jag ska dricka på julafton...


Julafton,, herregud vad det är långt dit...


Hela familjen var till Ludvika och kollade på vattenfestivalen där,, det var inte så mycket att se,, men jag kan tänka mig att utelivet i kväll i Ludvika blir kanon tror ja.....


Har lite ont huvudet,, så måste få i mig något o äta,, har bara ätit en halv hamburgare,, och det är inte mycket,, måste få i mig något innan jag åker ner o hämta Eva... 


Blir väl mer skrivet ikväll eller i morgon!!!

Av Maria Pettersson - 13 augusti 2009 18:38

Hampus är ny duschad.. Reine är uppe lägger honom i sin säng.. Klockan är inte ens 19.00 och hampus ligger i sängen .. Kors i taket!!! Man får väl se när han somnar idag då.. Men jag tror det kommer gå fort,för han var så trött vid kl 14.00, när vi fikade hos mor o far.. Han klia sig i sin ögon hela tiden vid fika bordet...  Skönt att tiderna på honom börjar komma igång...Men det blir bättre o bättre hela tiden...... Men det kommer bli bättre när förskolan börjar den 20 Augusti.... Hampus kommer gå på förskolan mellan kl 8.00--11.30 och efter det blir det fritis när jag  jobbar...Men jag jobbar bara till mitten på septemeber,, sen blir det bara 5 timmar i veckan på jobbet,, har jag fått havandeskapspengar....


Nu blir det att ligga i soffan och titta på Tv innan det är kväller för mig.. Larmet på klockan ringer kl halv sex....



Av Maria Pettersson - 13 augusti 2009 16:49

Vad jag skrattade av hampus kommentarer idag.... Herregud var barn kan var så söta ibland.. De säger vad dom tycker... Va,, roligt det var när han sa det!!! """"Ett skratt förlänger livet"""""

Av Maria Pettersson - 13 augusti 2009 15:44

Då har man varit i Fagersta hela dagen,, hampus och kusinen Ida har lekte hela dagen.. Cyklat runt gården hemma hos mor o far.. De har flytta hem ifrån husvagen nu....

 Har varit en lugnt härlig dag... Hampus har varit snäll hela tiden och lyssnat ... Sånna här dagar ska man ha hela tiden.. Inge bråk alls mellan mig o hampus... Hampus kanske börjar förstå att han inte få allt som han vill nu.. Mamma o Pappa bestämmer...


Vi åt pizza hemma hos mor o far.. Hampus åt nästa mer än vad jag gjorde...Sen vägde jag mig idag..... Fortfarande har jag inte gått upp ett enda kilo... Konstigt för jag är faktisk gravid i vecka 27 +1 dag,, och man ser att magen börjar nu bli stor..... Jag ska försöka inte gå upp ett enda kilo till förlossningen... Man kan ju alltid försöka....


Hampus är nu ute i garage och håller på bygger som vanligt där,, hamrar och spikar förfullt,, för man höra hur han jobbar och pratar med sig själv...


Måste börjar fundera lite på middag,, jag är inte så hungri med hampus behöver middag och matlåda till reine o mig i morgon...


Skönt att få jobba i morgon.. Jag tycker går lite jobbigt på morgonen när man ska plocka upp alla varor,, för man är inte lika smidig som förut.....  



Av Maria Pettersson - 13 augusti 2009 07:52

Jag o hampus vaknade kl 7.00 Skönt att få gå upp så tidigt ,, då har man hela dagen för sig....Det kan beror på hampus somnade ganska tidigt i går kväll,, inga allas problem och lägga honom.. Hoppas att det blir likadant idag kväll,, hampus ska han upp tidigt i morgon.,, för jag börjar jobba kl 7.00 i morgon..

Hampus klagade inte någonting alls på magen i dag,, skönt.. Vad händer idag då?? Jo, vi ska snart åka till Fagersta till mor o far....Det är det ända jag vet som händer idag,, sen får vi se hur dagen blir förnågot.. Inget planerat!!!



Nu ska jag göra iordning lite frukost, sen åka till Fagersta.. Jag ska vara där kl före kl 10.00



Av Maria Pettersson - 12 augusti 2009 10:49

Då har man städat klart köket... Haft en ordentlig ur städning... Nu är det fräscht där.. Jag fick åka ner en snabbis ner till ICA för hampus ville ha korv med bröd till lunch,, så självklart så hade jag inge korvbröd hemma.. Tog bara tjugo minuter...


Men självklart så hade de poliskontroll nere vid DinX.... Det var tur att jag inte körde för fort där,, annars hade jag säkert fort fortböter,, för man brukar aldrig åka lagligt där.. Hihihihiiiii...


Ska snart börja laga till lite lunch....

Ovido - Quiz & Flashcards