Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria Pettersson - 10 oktober 2009 08:16

Vad händer idag då??? Inte mycket,, för man ska åka till jobbet på eftermiddag och jobba några få timmar.. Men det kommer bli roligt o härligt att komma till jobbet... .... Jag har reda fixat tvätten och slängt i en ny maskin tvätt.. Skönt att få det gjort på förmiddagen,, så slipper man göra det senare när man kommer hem i från jobbet.... För då har jag ingen tid för det idag,, för idag gäller tv för mig när jag kommer hem i från jobbet,, det blir körslaget och Fotbollmatch mellan Sverige o Danmark,,, så jag kommer sitta framför Tv ....


Jag måste åka ner till ICA och köpa lite frukost grejer,, allt är faktiskt slut... Mjölk,fil och smörgås mmm, det tur att det öppnar snart då,, för jag börjar faktiskt bli liten sugen på frukost...... Det är tur att hampus vaknade vi åtta tiden idag,, så han brukar inte vila ha frukost så tidigt på morgon,, men jag fick upp kl 7.00 imorse...


Ska försöka hinna med att damsuga o torkar golven innan jag åker till jobbet på eftermiddag...-

Hejdå så länge..

Av Maria Pettersson - 9 oktober 2009 14:36

Vi är på väg till V-ås till busborgen.. Hampus har en kompis med sig... Kompisen sover och hampus halv sover i bilen...

Av Maria Pettersson - 8 oktober 2009 17:41

  


Hela familjen var ute på en skogspromenad på eftermiddag,, det faktiskt härligt ute i friska luften.. Vi var ute minst en timme... ... Hampus gillar skarp att vara ute i naturen och vill plocka med sig allt han ser som han kan ta med sig hem.. Men det går ju inte... Så han fick ta med sig två vita stenar som han hittade.. ..En riktig skräpletare...


När vi kom hem,, så gjorde vi ordning lite å äta.. Reine gjorde plättar,, mums vad det  va gott. Vi hade lovat hampus det på lunchen idag,, för att han var så duktig på vårdcentralen, men vi fick inte ut så mycket vax,, utan vi ska komma tillbaka nästa vecka på Torsdag.....  


Nu är hampus inne i duschen,,, sen blir det väl lite barnTv för hampus innan det är sängen för honom....

Av Maria Pettersson - 8 oktober 2009 07:09

Redan Torsdag,, bara två dagar kvar för jag ska jobba några timmar,,, härligt att jobba lite.. Komma till jobbet o kolla läget...  Ja o hampus har ätit frukost redan... Jag åt lite youhurt och hampus åt jordgubbskräm och mjölk.. Så nu klagar man sig till eftermiddag,, när det middag som gäller...


Vad som händer idag?? Som vanligt lämna hampus på förskolan kl 8..00,, men  vid kl 10.15 ska vi till vårdscentral med hampus igen,, men hans öron.. Han ska spola sina öron,, för vi fick inte ur något vax från hans öron när vi var på vårdscentralen i tisdag...Hoppas att gå bättre denna gången... Och han börjar höra bättre....


Det har varit ännu en kall natt,, det ser man på bilarna.. Så man får starta bil innan man åker,, så den är varm o skön när man åker o lämna honom.....


Annars har jag inga stora planer för vad man ska göra idag.. Då är vanliga hemmasysslorna här hemma,, som städa,, tvätta kläder.mmmmm




Av Maria Pettersson - 7 oktober 2009 16:34

Jaaaa,, då har man varit till tandläkaren och fått sin dom.. Jag hade ett stort hål... Nu är man allafall inte ont i tanden.. Skönt att inte ha någon tandvärk.. Ska tillbaka i december och kolla vad det kommer o kosta och fixa iordning tanden ordentligt..... Puuuuu,, = dyrt....


Annars har man inte gjort så mycket,, än det vanliga här hemma,,, städa,, tvätta kläder och laga mat.. Jag gjorde iordning kyckling,ris och grönsaker,, det var faktiskt gott.. Men jag hade lite problem att äta.. Hampus åt inte så mycket idag,, men jag tror han inte var så hungri,, han åt väl mycket på förskolan.... Hihhiiii..


Nu ska jag ta det lugnt en stund , innan man ska fixa iordning hampus för kväller......



Av Maria Pettersson - 6 oktober 2009 08:41

   Usch ,, man har fått tandvärk,, så jag ringde folktandvården i Norberg och fick en akut tid i morgon klockan 9.45 I don´t like tandläkaren.. Hoppas att det inte blir för dyrt.. Har ingen lust och lägga ut flera tusen.. Men min tur så kommer det att bli så... Har redan spenderat mycket på bilarna denna månad,, än så är det inte slut...

Så man äter nu Alvedon för att klara av dagarna,, det är tur att det hjälper....


Å vad det va kallt ute idag.. När jag körde hampus till förskolan,, så var det 2 minus grader...  Så hampus fick ha på sin skidjacka,, som inte är så tjock... ... Vad ska man hitta på för något idag då????????? Jo,, kl 13.00 ska ner med hampus till vårdcentralen och kolla hans öron.... Mmmmm,, hur ska det gå.. Han som är rädd för läk   are...


Hoppas jag inte ha någon tandvärk när jag ska jobba på lördag,, inge roligt att ha ont o sitta i kassan och försöka vara trevlig.....



Av Maria Pettersson - 5 oktober 2009 19:27

Usch ,, jag tycker inte om Hösten,, det blir mörkt nu vid sju tiden på kvällen.. Inte alls kul... vi försöker lägga våran son hampus ,, men det ser ut att inte gå så bra. Han är övertrött,, han gör bara massa tok nu... Det blir väl så när han somnar så sent i söndags och gick upp tidigt idag... Man får ha liten jobbig tid nu innan han lägger sig på kudden och slappna av ,då somnar han på en gång.... Man få se när det blir..Tungan ute.. Han är så envis..........................


Sen blir det tidig kväll för mig oxå...........Sov gott.







Av Maria Pettersson - 5 oktober 2009 18:18

Vi är hos farmor o farfar.. Hampus leker med klossar.. Han bygger ett bilhus...

Ovido - Quiz & Flashcards