Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Maria Pettersson - 25 oktober 2009 20:48

Nästa vecka har hampus höstlov,, så han kommer vara hemma hela dagarna med mig.. Se vad man komma hitta på för något roligt att göra på dagarna då.... I morgon ska han till Läkaren igen,, men hans öron och jag ska ta spruta mot svininfluensan..... Så man slipper grisen..

 

Nu ska ja sätta mig framför Tv och kolla på tv innan det är kväller och sängen som gäller för mig..


nalle1  

Av Maria Pettersson - 25 oktober 2009 18:04

Jag har väntat på denna tid idag... Dagen har varit lång.....Är hemma hos Eva nu...Vi sitter och skrattar och har riktigt roligt om vissa patetiska händelser.. Vi pratar om avensjuka,, som gosan75 anser att jag lider av... Men jag lever mitt eget liv,jag har riktiga vänner och jag håller mig till sanningen... Jag trivs med min tillvaror,, skulle inte vilja byta med någon.. Har en bra familj, vänner och jobb som stötar mig alls situationer...I bra och dåliga stunder i livet... Jag är mycket stolt att ha en egen familj..


Jag skäms inte för att fotbollen rullar,, utan jag är mycket stolt över den...Det finns inget att skriva om min stolta boll mage... Snart stutsar den ut.... Jag har en bra och stabil familj,, jag skulle inte vilja byta bort den... Jag skulle inte vara som du allafall,,,, jag mycket stolt över hur jag ser ut,, min underbara fotbolls mage... Finns något värderfullt i den. . En mamma är man en mamma,, man kan inte säga upp sig , som man göra med ett arbete... En mamma är man hela livet.....


Norberg?????? Ja,,, har bott i Norberg i mer än halva mitt liv.. Är man inte någon norbergare då???? Ja,, vissa flyttar ju ifrån Norberg.. Varför?? , dom kanske inte fick vara kvar ,, vad vet jaGlad... Eller  dom är inte välkomna hit....


Jag är allafall inte någon jävla flodhäst,, tänk på den saken... Hur kan jag klura ut detta,, detta bevisar jag är ingen idioter till brunett..


Av Maria Pettersson - 25 oktober 2009 14:32

Ja,, det finns ju människor som är dum i huvudet,, och det finns flera som håller med mig inom detta... Hur kan man sitta och skriva att man är med i kören Team Stefan,, när det står på tv4 hemsida ,, vem som är med i kören.. Är man så dum i huvudet eller ska man säga dum blondin.. Sen kan jag inte får stå hur man kan vara på två platser på samma tid när skiljer 20 mil mellan dom två platserna.... Jag undrar vem som sitter ljuger hela tiden..


En sak ska du vet,, jag skulle inte vilja var med hans kör överhuvudtaget,, och skiter fullständigt i honom och hans kör.. Han är proffs på vad han gör,, han ska kunna ta både positiv och negativ kommenterer på en bra sett ,, så det inte kommer i samma sits som denna gång i körslaget...  Nästa åkte ur körslaget...Om man inte kan emot kritik,, så är man inte ett proffs... Jag tror om han läste detta så skulle han förstå vad jag menar....


Jag tror att det är du som är så avensjuk på mig ,,,, annars skulle man inte ta åt dig som du gör,, det var jag skriver....












Av Maria Pettersson - 25 oktober 2009 12:28

Tack för att det finns så underbara människor  här i världen... Så fina kommentare man får.........

 

 

 Man kan bara skratta o le av sådan kommentare,, det är tur att man vet vem det är också.. Hon får gärna fortsätta skriva sådana kommentater....Jag bryr mig inte,, men jag kommer inte sluta o skriva ,,det jag skriver är allafall sanningen och vad jag tycker och vad jag anser är rätt o fel,, jag ljuger allafall inte som hon gör i sin "andra" blogg att hon ska vara med i körslaget team stefan.....

 

Nu får man väl skit för man publicerade hennes kommentar också... Det är ju hennes problem att hon skriver en kommentar till mig....

GladGladGlad

 

 

Av Maria Pettersson - 25 oktober 2009 11:03

Nu är man klar med städning på nedervåningen,,, och det är super skönt, men jag hör av hampus håller på i köket,, och jag kan tänka mig att plockar fram saker som inte ska vara fram och han kommer inte att plocka undan efter sig utan jag får väl gå städa i köket igen senare... Usch vad det är så tråkigt bara gå städa hela dagarna efter hampus o reine... Inge alls roligt...


  


Så här ser det ut efter jag har städat och plockan undan saker.... Detta är tv-rummet...

Se hur långt tid man får ha så här fint innan hampus kommer med massor med leksaker som han ska leka med...

Max en timme eller så..............


  


Detta är vårat andra vardsrummet,, det lång massor med leksaker och nu är det bort ifrån detta rum ett tag.. Och det är skönt att få bort alla leksaker..


Man kan inte komma o säga att jag är lat och inte orkar göra något på dagarna.. Ni ska vet hur mycket jag håller på här hemma,, man vill ha fint o rent när förlossning sätter igång.. Då slipper man göra så mycket när man kommer hem i från BB,, för då finns det inte så mycket tid för stor städa....


Oj vad tiden rinner iväg idag då,, måste börja fundera på vad vi ska äta för något,, jag börjar bli lite hungri.......

Av Maria Pettersson - 25 oktober 2009 07:39

När man kollar ut i från fönstret ,, så är det bara grått och regn..Vad ska man göra på en söndag när vädret är som det är ,, har ingen lust att vara ute i detta vädret...... Man kanske skulle städa där jag har alla hampus böcker,,, göra det snyggt....


Sen i morse så läste jag i Aftonbladet om en artikel om körlsaget i går.... Och jag tyckte att artikel var bra skrivit,, jag kan förstå vad dom menar,, och dom fick sjunga den låten.. Den var inte alls bra,, och den passa överhuvudtaget inte dom i kören,, det kanske därför de var nära åka denna gång......


Nu ska ja göra iordning lite frukost till mig o hampus innan jag börjar med lite städning här hemma.......

Ovido - Quiz & Flashcards