Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 11:18

Herregud vad fint höst väder det är ute... Solen lyser på den blåa himlen... Reine ska snart åka hämta hampus på förskolan, och jag ska fixa iordning mig för jobbet...Fixa håret och sminka mig ...


En  av mina gamla  klasskamrat som har skrivit i sin blogg,, att livet är alldeles för kort för att slösas bort... Jag håller med henne helt, man ska bara fokusera på det som göra mig och min familj lycklig.. Varför ska man vara bitter över det som jag o min famij inte kan förändra.. Istället fokusera  vi på vad  som man kan göra för att man ska må bättre....


Mår du inte bra av en anledning-- gör någoting åt det,,istället för att vara bitter hela tiden..

Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 08:38

Jaaa,,,då var det reda Onsdag och snart helg.... Mmmm idag ska man jobba sina 5 härliga timmar..... Om jag inte haft problem med ryggen och stelheten i kroppen när jag är gravid så hade jag säkert jobbat mera än mina fem timmar... Har lite problem att böja mig ner med den stora magen.. En förstår ju inte att man är gravid och inte kan göra vissa saker lika smidigt som förut..........  Ni kommer att få en överraskning ,, ska ja säga 5 månader....

Hihhihiii.. Glad


Nu ska jag  äta lite frukost med Reine.. Han har varit o lämnat hampus på förskolan... Själv höll jag på med städa lite på förmiddagen.... Ska fortsätta efter frukosten i vårat sovrum och hampus rum... Det ser inte så fint ut i hampus rum... Leksaker hela rummet,,, mycket annat som inte ska var där oxå.. Men städa hans eget rum vill han inte göra...



Av Maria Pettersson - 13 oktober 2009 11:01

 

 Detta är katten Molly,, hon är så söt o goooooo.... Hon är en av de minsta av kattungarna.. Hon tycker mest att ligga o kela hela tiden.. Den andra är det mer bus hela tiden... Klättrar och springer runt hela tiden.. Molly ska ligga hos mig och kela.... Det är så mysigt med kattungar.....


Min stora katt charlie,, å vad kattungar håller på med honom,, de försöker hela tiden vissa att de inte är rädd för honom.. Det är så roligt att se... ..


Oj,,vad tiden rann i väg..... Måste göra mig iordning för åka ner till barnvårdscentralen... Hejsvejs..


Av Maria Pettersson - 13 oktober 2009 10:03

Jag steg upp i från sängen kl 4.00 i morse... Var inte alls trött överhuvudtaget,,och det var faktiskt skönt.... Jag klädde på mig ,fixade håret och borstade tänderna ,,sen åkte jag till jobbet.. Vi hade möte kl 5.00..Möte var avslutade kl  ca 7.00,, sen åkte jag hem.... Åt lite frukost med hampus vid halv åtta... Han vill inte gå upp idag,,,, När jag kom hem,, s¨å hade reine inte fått upp honom från sängen....



Hampus skulle ha fika till förskolan idag,,för de skulle vara ute i skogen ....... Jag kom på att jag hade glömt min väska  och plånbok på jobbet,, så efter vi hade lämnat hampus så åkte vi över till Fagersta igen,, men reine skulle allafall över för att köpa in lite rördelar till ett jobb som han ska göra åt sin kompis... Så nu är man hemma igen,, har damsugit och torkar golven i köket,hallen och vardsrummet...  Passa på när hampus inte är hemma och att gubben inte är hemma.. Reine är hos en kompis ,, på hans jobb... Kl 11.30 ska man till barnmorskan..Och reine ska hämta hampus på förskolan 11.30


Idag är det fullt upp.. I morgon ska man jobba på jobbet igen sina fem timmar....Härligt!!!!!!!

Nä ,, jag ska väl fortsätta med städning lite till,, å vad det blir smutsigt när både jag o reine går hemma hela dagarna... Det blir ju ingeting gjort känns det som här hemma.... Man måste skärpa till mig lite.....





Av Maria Pettersson - 12 oktober 2009 10:49

Jaaa,,, då var det en ny vecka... Lämnade hampus vid åtta som vanligt till förskolan.. Sen åkte vi upp till borlänge på en gång... Vi skulle handla på Biltema, vi skulle köpa in ett  blandarfäste till den nya blandaren som vi ska i badrummet,,, den gamla börjar bli gammal,, de ger ju bara kall vatten.....Så nu får reine fixa den så man kan duscha i varmvatten igen.....


Kommer bli så skönt att få duscha i varmvatten i senare på dagen..... Just det jag kom på en sak,, jag måste köpa en kattlåda till,,kattungarna är nu både på övervåningen och nedervåningen,, de har lite svårt hinna med att gå på kattlådan ...


Dom springer omkring o leker hela tiden.. Är så söta...... Ska börjar avmaska dom denna veckan..

Snart åka hämta lilla busungen...

Av Maria Pettersson - 11 oktober 2009 13:09

Usch, vad det är tråkigt att bara o vänta....hampus och svärföräldrarna är å handlar och jag och reine är hos dom och fixar med maten.... För vi ska äta mat där... Det blir kålpuddning och potatis... Mums

Av Maria Pettersson - 11 oktober 2009 08:50

oj,, de hade ändra på mitt schema i går på jobbet,, så jag skulle ha börjar jobbat kl 13.15,, men jag trodde jag skulle börja kl 15.15,, så dom ringde mig o frågade vad jag vad någonstans... Ja,, sätt min i bilen på en gång,,, och körde till jobbet.... Det gick helt suveränt bra på jobbet som vanligt... Det var faktiskt roligt att få jobba några timmar i går.


Innan jag kom hem i går så åkte jag förbi macken där Eva jobbade kväll,,, å vad roligt det är o prata med henne.. Sen kom reine bror in på macken,, han köpe några pilsener som han skulle ha till fotbollmatchen på TV,, han hade frågat reine om han någoting starkare öl,, jo det hade han ju,, men det skulle han ha själv.. hihiihiiii... Så kan de gå...


Vilken blandninga av tv-program i går kväll,, titta på Fotbollsmatchen och körslaget..... Det var bara en kör som jag tyckte som sticker ut,, som den en av det bästa mina öron..... ........


Jag fick sova ganska länge idag,, skönt att få sova ut ibland,, annars går man ju upp mellan 6.00--7.00...För att man ska hinna med att hampus få i sig frukost innan lämning på förskolan.. Vad händer idag då?? Har faktiskt ingen anning,, reine håller på med att slipa ner bordet i köket,, han ska lacka det,, så snart ser det ut som nytt,, men jag måste väl städa efter det,, allt damm som kommer på golvet eller överallt i huset.. Puuuuuuuuuuuu



Av Maria Pettersson - 10 oktober 2009 12:59

Jaaa,,,, då är det snart börja  fixa iordning sig för jobbet.... Men först ska jag försöka få någoting o äta innan jag börjar... Hela familjen gick upp till grannen en stund på förmiddagen... Reine o han pratar bara bildelar ,, så det tyckte jag inte var så intressant,,, jag blev inte så långvarig där ..... Så jag gick hem istället..


Nu håller man på med att laga maten för hela familjen... Ris och köttfärssås blir det.. Det går fort och göra iordning... ......Så jag hinner äta något innan jag åker.. Fan vad rolig ska bli att åka jobba.. Det är lite långsamt att gå hemma hela dagarna ibland...  Idag jobbar man bara tre timmar.....

Ovido - Quiz & Flashcards