Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria Pettersson - 17 oktober 2009 10:28

Nu har vi beställt biljetter till Monster Jam i Globen den 14 november 19.30... Hampus kommer gå med farmor o farfar och två st till i från Örebro....Tvyärr så är det synd att jag o reine inte kan följa med ,, för jag ska ju ha  den 10 November,, det är tur att hampus har så snälla farmor o farfar som kan åka med honom... Vi beställde 6 biljetter för 1024 kr,, det var inte så farligt,, de kommer också beställa hotellrum från lördag o söndag... Det blir sent för åka hem på kvällen tycker de....


Vi har kollat lite på Youtube,, på monster jam,, hampus tyckte det var super kul och roligt.........

Av Maria Pettersson - 17 oktober 2009 09:02

Just idag är det körlaget på Tv4... Jag hoppas att det team jag tycker är sämst åker ut idag....... Sen har jag varit ute o kollat på massor med bilder på varje team och kollat vad alla heter i varje team... Nu har man fått mer kött på benen.... Och jag kan inte förstå vad det är för menning ...............................Skrattande


Hoppas det blir flera bra låter på körlaget i kväll,, när jag ska lyssna och med en chipspåse i knät.... Och jag hoppa att flera får lika trevligt som jag kommer att få med ett leende läpparna.......Cool



Av Maria Pettersson - 17 oktober 2009 08:06

Jaa,,, lördag vad ska man hitta på för  roligt idag då???mmmm har faktiskt ingen anning vad man ska göra idag.. Skulle behöva slänga lite skräp men jag har ingen lust i morse när jag vaknade för göra någoting sånt.. Men man kanske får senare på förmiddagen man vet ju aldrig....


Nu är allafall min bil lagad och nu är det bara besktiningen som är kvar.. Hoppas att den går igenom.. Men det brukar ju aldrig göra det så,, några tvåor får man alltid.... Men man kan ju hoppas......


Vecka 44 ska jag (kanske) ta spruta för svininfluensan,, jag får ta de första sprutorna för jag är med riskgrupperna för jag är gravid.... Men är lite osäker om jag ska ta ,, jag vet inte.. Jag ska prata med barnmorskan om det.......


Just hampus öron,, det gick inte alls bra i Torsdag ,, så ska tillbaka på Torsdag,, då ska de försöka suga ut vaxet som sitter som ett berg.... Se om hampus kan var lugn då???? För han måste ligga stilla och det är ju inte lätt,, annars får de ge honom något lugnade,, för man måste få bort det innan det blir värre...



Av Maria Pettersson - 16 oktober 2009 10:30

Då har varit ute i regnet och städat ute på gården lite,, blev inte så långstund ca 40 minuter, för att det regnade så,,sen blir man så kall när man blir vått... Så lite nytta har man gjort ute i allafall,, hoppas att vädret blir bättre i helgen,, kanske man kan göra mera ute.. Fundera att åka till Returen och slänga några lass skräp på lördag,, om jag får någon att köra släpvagnen...


Snart ska man åka hämta hampus på förskolan............Ska försöka hinna med att skura golvet i hallen, det blir så smutsigt nu när det höst/vinter,,man tar in så mycket,,, sand,,grus ........

Arg

Av Maria Pettersson - 16 oktober 2009 08:28

Reine lämnade hampus på förskolan..Jag sa till honom att han ska med sig regnkläderna,, för det regnar ute och det kanske skulle bli snö blandat regn idag.....Självklart så gjorde reine inte det, som vanligt,, lyssnar aldrig på mig..Är lite irreterad nu.. För han åkte med sin bror till Avesta nu och struntade i att hampus hade regnkläder på förskolan.. Men hjälpa sin bror att hämta hans sambos bil,, det går jävla bra.... Arg,arg,arg...


Är så jävla less på reine hjälper hans bror hela tiden,, men när reine behöver hjälp av honom,, så kan han aldrig.. Då har han aldrig tid  med något..... Så jag fick göra mig iordning och klä på mig och åka till förskolan med regnkläderna.. .....


Så idag kommer jag inte vara så snäll med reine.. Mamma kommer o hämta lilla kattungen,, vi ska prova en dag hos dom med deras katt Zorro... Då ska ja följa med dom utan att ta med hampus,, så reine får ta med sig hampus när han och jörgen ska fixa med bilen... Eller får han fixa barnvakt,, det är inte mitt problem...


Är så jävla arg!!!


Nu ska ja städa.............................................
...........

Av Maria Pettersson - 15 oktober 2009 07:56

Vad händer idag då?????? jo,, vi ska med hampus till vårdscentralen med hans öron och spola dom för tredje gången hoppas att de får ut allt vax som sitter fast,,, så hampus börjar höra bättre...... Se om han är lika duktig som förra gången vi var där....


Annars har man inget på listan vad som ska göra för roligt,,, annars är ju det gamla vanliga,, dvs städa och plocka undan här hemma... Puuuuu,, kan det inte finnas något roliga än att städa varje dag... Det finns ju alltig något som är roliga än de,, men hur skulle de ser ut här hemma om man inte städar i mellanrum.... Saker och smutsigt över hela huset,, och det vill jag inte ha...


Vi ska vara på vårdcentralen kl 10.00 ,, så jag  måste sätta igång nu,, för kanske hinna med allt när hampus är på förskolan....


Nu fick jag lilla Molly knät,, som vill gosa lite,, men det har jag inte tid med......

Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 20:19

Va fan vad jag har skratta och njutit av det jag har sett.. " Ett skratt förlänger livet"" Och det gör det,,nu kan man gå le och vara lite gladare än vanligt....  Nu kan man fokusera lite med på sitt liv än att bara få massa skit.... Hihiiiiii,,, .. Men sen kommer det flera tankar i huvudet,, hur man kan göra så... Vad mening med det??? Varför??....


Nä,, jag ska ta bort alla såna tankar,, utan att fokusera på vad som är bra livet.....Nu ska jag fortsätta titta på Tv med reine i soffan,, bara njuta av stunden......

Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 19:07

Jaa,,då har man kommit hem i från jobbet.. Maten var färdig lagad,, vilket lyx.. Hampus var ny duschad,, och han ligger i sängen...  Så nu är man mätt o belåten.. Helt suveränt god mat reine hade till lagad åt mig... Det kan inte bli något bätte....


Jag får väl gå fixa iordning i köket efter reines matlagning.. Något måste göra efter sådan god mat.... Sen blir det väl Tv för fulla slanten.. Kl 20.00 blir det Arg snickaren och jag ska titta på Web-Tv för jag ska titta på Fotbollen.... De börjar samma tid.... ...



Ovido - Quiz & Flashcards