Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Maria Pettersson - 19 oktober 2009 18:51

    Idag fick jag min bok ,, jag beställde av grannens son,, från jultidningarna....Jag har läst Camilla Läckberg allas böcker,, och jag gillar henne skapt..Hennes böckerna har var helt suveräna ,, så jag hoppas att jag inte blir besviken på denna Fyrvaktaren.......................................
.Glad....


Så det blir läsning i kväll för hela slanten... Vi har nyss ätit middag,, spagetti och köttfärsås... Reine håller på med att lägga hampus i sängen... Se hur det går då!!! Själv kommer det bli en tidig kväll.... Lägga sig i sängen och läsa i boken.... Reine börjar jobba kl 7.00 i morgon,, men han vet ju inte vilken tid han slutar....


Sov gott!!!


Handling: Boken fyrvaktaren.....


När döda börjar tala!

Polisinspektör Patrik Hedström har precis återvänt till arbetet efter en tids sjukskrivning. Han har försökt vila upp sig, samtidigt som han har tagit hand om sin fru Erica och deras för tidigt födda tvillingar.

Men knappt hinner han kliva in på polisstationen förrän han kastas in i en ny utredning. En man har hittats mördad, skjuten i bakhuvudet hemma i sin lägenhet. Offret är Mats Sverin, kommunens ekonomiansvarige, en alltigenom trevlig och omtyckt person. Ingen har ett ont ord att säga om honom.


Tillsammans med sina kolleger börjar Patrik kartlägga Mats liv, som rymmer fler hemligheter än någon kunnat ana. Varför lämnade han Göteborg hals över huvud för att flytta till sin barndoms Fjällbacka? Vilken är hans roll i projektet att bygga om det gamla badhotellet till spa? Och är det en slump att Mats ungdomskärlek Annie också har återvänt? De har inte haft kontakt på många år, men nu befinner hon sig med sin son på Gråskär utanför Fjällbacka. En ö där Annies släkt har vistats i generationer.


Också Gråskär bär på hemligheter. Erica, som har varit klasskamrat med Mats och Annie, kan inte hejda sin nyfikenhet. Egentligen har hon fullt upp med tvillingarna, men då det nya familjelivet går mycket bättre än hon vågat hoppas börjar hon forska i öns historia. I folkmun kallas den Gastholmen och har alltid omgärdats av mörka rykten. Det sägs att de döda går igen och att de har något att berätta för de levande.

Av Maria Pettersson - 19 oktober 2009 10:50

Nu är alla grejer som lång  i  trappen ner till källan och lilla rummet ner i källan borta,, å vad skönt,, nu är det bara att sopa rent där,, men då måste jag åka till ÖB köpa lite verktyg som behövs.. En nackdel är att det är något fel med lampan där ner så man ser ju inte så bra, utan man får gå på rutin där ner i mörka källan.. Reine får fixa lite lyse där sen.....


Nu blir det skönt i vintern, nu behöver vi inte gå ut för att gå ner i källan för att elda i pannan, utan  man går inne från stora hallen ner.... Skönt säger ja!!!!!


Snart ska ja åka hämta busungen från förskolan,, se blir det åka till Avesta ÖB ,, sen är jag sugen ny skor till mig och hampus.. Se om man hittar några.....


Sen får reine ta ett släpvagn och med alla gjejer  som ska slängas idag.. Det har öppet  till kl 19.00,, så han hinner med det om han skulle sluta kl 16.00,, om han göra det....


Nu ska ja göra mig iordning,, sen hämta hampus...


Av Maria Pettersson - 19 oktober 2009 09:46

Jag håller på med att städa källaren...... Å vad mycket grejer man spar på ... Har plockat ihop 6 stora svarta påsar,, nu är de svart påsarna slut,, så jag måste åka ner till  OKQ8 köpa nya.. Passa på städa källaren när reine är på jobbet,,annars blir det ingeting gjort här hemma.. Men det går lite långsamt ifrån mig,,,,men det bättre det g¨år långsamt än att det inte blir ingeting alls.... Se hur länge reine jobbar idag då,, måste åka ner till Returen med allt som ska slängas.....


Nu har jag vilat lite,, så har jag fått energi tillbaka,, åka ner till köpa påsarna, ska passa på köpa flera st ,, så man slipper åka flera gånger ner till Byn...







Ovido - Quiz & Flashcards