Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 20:19

Va fan vad jag har skratta och njutit av det jag har sett.. " Ett skratt förlänger livet"" Och det gör det,,nu kan man gå le och vara lite gladare än vanligt....  Nu kan man fokusera lite med på sitt liv än att bara få massa skit.... Hihiiiiii,,, .. Men sen kommer det flera tankar i huvudet,, hur man kan göra så... Vad mening med det??? Varför??....


Nä,, jag ska ta bort alla såna tankar,, utan att fokusera på vad som är bra livet.....Nu ska jag fortsätta titta på Tv med reine i soffan,, bara njuta av stunden......

Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 19:07

Jaa,,då har man kommit hem i från jobbet.. Maten var färdig lagad,, vilket lyx.. Hampus var ny duschad,, och han ligger i sängen...  Så nu är man mätt o belåten.. Helt suveränt god mat reine hade till lagad åt mig... Det kan inte bli något bätte....


Jag får väl gå fixa iordning i köket efter reines matlagning.. Något måste göra efter sådan god mat.... Sen blir det väl Tv för fulla slanten.. Kl 20.00 blir det Arg snickaren och jag ska titta på Web-Tv för jag ska titta på Fotbollen.... De börjar samma tid.... ...



Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 11:18

Herregud vad fint höst väder det är ute... Solen lyser på den blåa himlen... Reine ska snart åka hämta hampus på förskolan, och jag ska fixa iordning mig för jobbet...Fixa håret och sminka mig ...


En  av mina gamla  klasskamrat som har skrivit i sin blogg,, att livet är alldeles för kort för att slösas bort... Jag håller med henne helt, man ska bara fokusera på det som göra mig och min familj lycklig.. Varför ska man vara bitter över det som jag o min famij inte kan förändra.. Istället fokusera  vi på vad  som man kan göra för att man ska må bättre....


Mår du inte bra av en anledning-- gör någoting åt det,,istället för att vara bitter hela tiden..

Av Maria Pettersson - 14 oktober 2009 08:38

Jaaa,,,då var det reda Onsdag och snart helg.... Mmmm idag ska man jobba sina 5 härliga timmar..... Om jag inte haft problem med ryggen och stelheten i kroppen när jag är gravid så hade jag säkert jobbat mera än mina fem timmar... Har lite problem att böja mig ner med den stora magen.. En förstår ju inte att man är gravid och inte kan göra vissa saker lika smidigt som förut..........  Ni kommer att få en överraskning ,, ska ja säga 5 månader....

Hihhihiii.. Glad


Nu ska jag  äta lite frukost med Reine.. Han har varit o lämnat hampus på förskolan... Själv höll jag på med städa lite på förmiddagen.... Ska fortsätta efter frukosten i vårat sovrum och hampus rum... Det ser inte så fint ut i hampus rum... Leksaker hela rummet,,, mycket annat som inte ska var där oxå.. Men städa hans eget rum vill han inte göra...



Ovido - Quiz & Flashcards