Alla inlägg under februari 2009

Av Maria Pettersson - 8 februari 2009 12:05

Men herre gud, får det sluta att snöa.... Ja o Reine har varit ute o skotta redan idag, men det var reine som skotta det mesta idag..... Det var lite för tyngt för mig att skotta, för det hade  kommit så mycket...


Nu har det alla fall slutat snöa, och det är skönt....  Nu ska gå vara lite social, för grannen kom nu... Reine o han sitter pratar om snö och ploggning, roligt samtals ämnen.. hihhi...

Av Maria Pettersson - 8 februari 2009 11:05

Ja, nu är det Söndag,, sista dag på denna vecka,, å vad veckorna går fort!!! Nu ska JA sammafatta kvällen för Er lite kort!!


Maten som reine lagade till oss, blev kanon gott...Efter maten så körde *Reine oss ner till byn..Vi skulle var hos Eva ikväll.. Efter ett tag hos Eva, så började vi fixa med karaoken , kopplade in det , och fixa med att göra inställningar på mikrofonerna.... Sen sätt vi å sjöng lite... Sen började vi göra iordning oss för gå vidare till grannen...


Där hos grannen, så försökte vi spelar ett spel... Men vi förstod inte vad spelet går ut på....Så det vart inte så mycket med att spel, utan vi sätt prata massa goja hela kvällen,, runt halv tolv på kvällen, så gick vi till portan( puben i Norberg)..


Jag vart inte så långvarig på puben, utan jag tog en taxi runt kl kvart över tolv... Men det var mycket  folk ute,, det är ju tack för att det engelbrektloppet..


När ja kom hem, så lång min underbara sambo Reine o sov, så jag krypte ner i sängen brevid honom, somnade på en gång.. Jag var lite trött, för jag hade jobba från 7-15.30 ,, så ja var lite sliten...


Jag hade kanon trevligt.. Tack tjejerna!! Vi måste göra om detta.!!!!

Av Maria Pettersson - 7 februari 2009 17:41

Nu är ja på sätt och vis hemma, men jag tänker inte gå in på djupare detaljer som vissa av er är nyfikna om. Men visst imorrn kan ni få reda på saker och ting om ni vill. Vi är några stycken som sitter och skålar sedan kommer det hit några kompisar, vilket kommer att bli VÄLDIGT trevlig. Jag tycker verkligen synd om de som inte har några vänner och kompisar som man kan ha trevligt med. NEJ!!! tyvärr kan jag inte känna epati med dem egentligen. De som har vänner förtjänar verkligen dem och tvärtom.


Det här med vänner det kan vara en klurig fråga egentligen, nu tänker jag till jag har i alla fall en riktig vänn, flera kompisar och en del kompisar som tror att jag kompis med dem. Egentligen hur knasigt kan denna värld bli, kanske beror på att man kan mer eller mindre lita på folk och kunna visa sanna känslor för varandra.


Neeee nu du får detta räcka för ikväll, för nu ska jag festa till det ordentligt. Men ha det så bra i alla fall, vi hörs "kompis"

Av Maria Pettersson - 6 februari 2009 19:22

Snart är dagen slut,, usch var tiden och veckorna går fort nu förtiden.... Tiden bara rinner i väg.... Nu har ja berättat till honom, och det gick bra!!! Roligt kommer det bli morgon!!!....


Nu ska ja gå in duschen .... Sen är dax för mig o krya in sängen.... Ska upp tidigt i morgon bitti kl halv sex.. Inte så roligt...


Vi hörs!!!



Av Maria Pettersson - 6 februari 2009 13:29

Fy fan , kan det aldrig sluta snöa för i år!! Nu tycker det räcker med snö... Ja o hampus har precis skotta klart gården, det gick ganska lätt och skotta idag...


Nu är i helgen så är det engelbrektsloppet, de är väl glad för denna snö!!!.. Jag läste i Fagersta Posten idag, att Gunde Svan skulle åka engelbrektsloppet..


Jag jobbar i morgon igen, min fjärde lördag i rad, det börjar bli lite jobbigt att jobba lördagar, men jag har tre lördagar kvar , sen är jag ledig hel jävla helg.....


Jag får tänka på att det ger pengar!!! "suck" ....


Det gick bra på jobbet idag,,,, en jobbarkompis fick gå hem tidigare , för hon mådde inte så bra.. Så det var bara ja och chefen i morse, men det fixade vi glant allafall,,, hon satt i kassan och jag plockade pall,, kan inte bli bättre, dvs att röra på fläsket!!! hihihi.


Snart kommer min sambo hem, då ska jag prata med honom, vad vi ska göra på lördag efter jag har slutat jobbet.!!! Jag hoppas att han kommer gilla det, när jag berättar vad det är för planer..... En sak kan jag berätta, det är allafall inte åka skidor *L*

Av Maria Pettersson - 5 februari 2009 11:47

Dunder piller? jag skulle behöva ha ett dunder piller nu på en gång för jag mår inte alls bra.. Har ont i huvudet och i kroppen... .. Hur kommer ja orkar jobba idag, ja det undrar jag med.. .. Äns så länge har jag inte feber med jag hoppas  inte att ja får det...


Jag får väl proppa i mig alvedon, och jobba skiten på jobbet, hihhihi, skojar lite.. ... Ja, det är ju torsdag, så det brukar vara ganska mycket med folk, så man får väl sitta i kassan idag, men det ska ja se till  att jag slipper, inge roligt att sitta i kassan när man inte känner sig pigg..


Än sak vet jag .. Jag kommer var helt slut när jag kommer hem i kväll.. Jag jobbar 14.00--19.00


Nu ska ja göra mig iordning .. Lämnar hampus på dagiset kl 13.00


Få se hur jag orkar skriva sen när jag kommer hem i från jobbet.!!! 


Av Maria Pettersson - 5 februari 2009 09:11

Nu har vi ätit frukost... Hampus åt två st smörgåsar med kaviar på och ett glas mjölk... Jag åt oxå två st med jag hade räkost på ......


Sen har man hunnit med att hängt tvätt och bäddat sängarna.. Så nu känner jag mig helt slut, så ja tror jag håller på att bli sjuk.. Har ont i hela kroppen men inge feber än. Men det kommer väl.. .. Men jag kommer allafall gå till jobbet idag...


Det tur att ja har redan planerade vad vi ska äta till Lunch idag, det gjorde jag i går när jag kom hem ifrån jobbet, och det blir "Lidl Lasangen".. mums den är faktisk god att äta.. Hampus tycker om den,, och han äter jättemycket av den...


Jag kan inte sitta o skriva och klaga utan jag måste sätta igång allafall med sysslorna ... Jag ska nu gå damsuga golven i köket o i hallen samt mopppa golven..



Av Maria Pettersson - 5 februari 2009 08:11

Det vart en tidig kväll igår oxå... Jag vet inte vad som är felet, är hela tiden så trött, dvs orkar inte göra något?? Kanske håller ja på bli sjuk, i morse hade ja lit ont halsen, men jag hoppas att jag inte bli sjuk .. Har inte tid att vara hemma...


Min katt Charlie legat hela natten brevid mig i sängen , vid kudden.. Han är så goo, mot mig. Men han är inte så snäll mot de andra katterna,,, han är  vill bestämma här i huset, ibland får han som han vill , men det är inte alltid som han får det..... Ibland kan ja ha kattkrig här i huset, då får man gå imellan.. Vita och svart tussar som flyger i luften...


Nu ska ja göra lite frukost.!!!



Ovido - Quiz & Flashcards