Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Maria Pettersson - 9 februari 2009 20:50

Nu börjar ja bli lite trött känner ja, det känns jag vill krypa ner i sängen.. Men jag har lite beslutångest, om jag ska  krypa ner i sängen el ligga i soffan och titta på en film på datorn... Mmm inte lätt..


Reine har krypit ner i sängen redan, men det förstår jag oxå, för han ska upp tidigt i morgon, kl 05,00...


Nä, jag måste bestämma mig snart, men det lutar som jag ska titta på en film,.....


Detta är sista jag skriver idag,, men natti, natti alla som läser min blogg...

Vi hörs!!

Av Maria Pettersson - 9 februari 2009 18:26

 Jag har glömt o berätta att hampus tyckte de var jätteroligt på teater, efter teaten fick alla barn glass...


Nu är man äntligen städat klart.. Självklart så hjälpte Reine till, men inte så mycket, utan han åkte å  panta alla flaskor o burkar och samt slängde papper o plast..... Hampus hjälpte till pappa, sen köpte de glass för de pengar de fick av panten...


Nu håller Reine på med maten!!!... Köttbullar o makaroner . Efter maten ska hampus göra sig iordning för kvällen..





Av Maria Pettersson - 9 februari 2009 15:06

Nu är det måndag!!! .. När ja klev upp idag och såg  jag på temperaturen ute,  minut 13 grader, å va kallt... Sen fick man skrapa rutorna på bilen i morse, inge alls roligt,, så vi kom lite för sent till dagiset i dag kl 6.25 , och men det gick ganska bra att köra  till jobbet idag , det var lite med trafik, så ja var vid jobbet kl 6.50, och vi börjar kl 7.00


Efter jobbet så åkte ja upp till Mamma o Pappa, en stund.. Hampus skulle vara på dagis hela dagen för de skulle på teater på eftermiddagen nere i Norberg.... Så vi kvart i fyra tänkte jag skulle åka hämta honom.. För jag vet inte vilken tid reine sa till dagisfröknarna , när hampus skulle hämtas....


Först skulle Reine hämta hampus, men han fick jobb över nu, för det var en lastbil måstes blir klar tills morgon eller något sånt sa han....


Är på hugget nu, håller oxå skriva en lista vad ja ska hinna med i dag efter jag har hämtat hampus,,, dvs stor städning på gång...........


1.. Damsuga o torka golven vardagsrummen

2. Köket

3.. Stora hallen

4. Databordet


Dessa saker tänkte jag skulle hinna med idag... Mmmm, men självklart så får  hjälpa av reine l när han kommer hem......


Om jag hinner mer allt idag, så kan ja ta en sovmoron i morgon.. Det skulle faktiskt jag behöver.. Bara ligga i sängen .... Å vad det skulle vara skönt,,, men det beror på  om jag hinner med allt idag. Jag hoppas det!!!


Nu ska jag börja städa, lika bra när jag ändå är på hugget! Återkommer senare ikväll!



Ovido - Quiz & Flashcards