Alla inlägg under februari 2009

Av Maria Pettersson - 18 februari 2009 22:17

Nu är ja  trött,, ska snart gå lägga mig i sängen, först ska ja skriva lite hur min dag har varit på jobbet... Jo, det har gått jättebra på jobbet, har fått sittat i kassan och varit på golvet och plockat pall,, så var skönt att göra olika uppgifter på jobbet, inte bara att sitta i kassan .. Så tiden gick fort idag på jobbet..


Innan min chef gick hem från jobbet, så frågade hon mig om jag kan börja samma tid i morgon ( torsdag),, och ja sa att det gick bra... Ja, tänker  pengar, pengar....


Hampus o ja får lite sovmorgon  i morgon,, hoppas att hampus sover länge..... Hampus börjar på dagis kl 11 i morgon,,, då hinner jag äta lunch hemma hos morsan o farsan innan jag börjar jobbet...


Nu har man titta på EFTERLYST,, hoppas att de får tag på de som göra  dessa dumheter i samhället, rånare, mördare och våldtäktsmännen......


Natti , natti.. Sov gott..


Av Maria Pettersson - 18 februari 2009 08:29

 Jag fattar inte att det är reda är Onsdag.....Jag fick en nyss ett sms av min chef, där hon frågade mig om jag kunde börjar tidigare idag,,? Visst kunde ja det, så ja börjar kl 13.00 istället för kl halv fyra, men jag får tänkta på att det göra pengar i sluta ändan....


Jag ska snart åka o lämna hampus kl 9.00 på dagis, nu håller han på med att äter i smörgås, första ska ja göra mig iordning och samt ringa min sambo, och säga att ja jobbar mera idag..


Vi hörs!! i kväll , kommer ja berätta hur dagen har gått.... Hej svejs...!!!

Av Maria Pettersson - 17 februari 2009 21:25

Nu börjar ja bli trött, så nu tänker ja gå lägga mig sova, man vet ju aldrig när hampus vaknar tidigt i morgon,, han ska alla fall upp kl 7.45 Så vi hinner äta lite frukost innan ja lämnar honom på dagiset....



Sov gott , alla bloggare..

Av Maria Pettersson - 17 februari 2009 18:27

Jag har städa köket innan Reine kom hem ifrån jobbet...... Så Reine lagade maten idag, han lagade Ris o kyckling och curry sås... Så nu är man mätt o belåten för i dag då!!!


Tack för mat Reine,,, det vart kanon gott.....


Nu ska vi försöka lägga hampus för kväller, för han ska upp tidigt i morgon igen,,, hampus ska till dagis i morgon kl 9.00, men jag börjar jobba lite senare på dagen.. Han fick börja tidigare på dagis för att de skulle göra något på dagiset och hampus vill vara med på det.. Och det fick han oxå...



 Efter vi lagt hampus, så ska jag se på en film tror jag,,, men jag har inte bestämt vilken film än, me de visar sig ...


hej svejs.!!!


Av Maria Pettersson - 17 februari 2009 15:12

Idag är det hampus första dag på dagis. För att han har varit sjuk i en vecka, han har vart mycket sjuk nu, första var det vattkoppor och nu var det förkyldning,hosta och feber.. Jag hoppas att nu han får var frisk ett tag nu.................


Hampus hade ätit jättemycket på dagis idag, det var köttbullar och mos idag, och det tycker han jättemycket om.... Annars allmänt har det gått bra på dagis, finns inget att klaga på... De har fått en ny kille på dagis, och han är lika busig som hampus , kanske ännu värre än vad hampus är. Hihihi


Det har gick bra på jobbet idag oxå, jag har lite ont i fötterna lite, jag fick jobba över idag,, jag skulle sluta kl 12, men jag fick jobba till kl 13 istället, men det gör inget... Pengar, pengar  får man tänkta då!!!


Vi ska ha personalmöte i kväll kl halv nio, men jag behöver inte komma dit, min chef berättade vad hon skulle ta upp på mötet... Så jag slipper åka in , men om jag vill så får ja åka in... Jag har inte bestämmt mig än, det beror på hur trötta jag är i kväll, om jag är lika trött som jag var igår kväll, så tänker jag inte åka in...


Syrran ska besikta  sin bil idag, hoppas att den går igenom nu,, de har haft problem med handbromsen......



Skriver senare hur eftermiddag har gått!!!



Av Maria Pettersson - 16 februari 2009 08:33

Jo, då ,var det Måndag igen... Tiden rinner iväg... jag ska inte klaga... Om fyra veckor åker ja o reine på kryssning, ja hoppas att tiden går fort tills dess... Bara längtar..

Idag är  man ledig, och jag har fundera på att åka till Fagersta till mina föräldrar, tänkte samt att jag skulle handla lite mat..


Och hampus är på bättringsvägen, han har ingen feber och förkyldning är nästa borta, ända han har kvar är den jävla hostan... Varje gång har försöker leka så börjar han att hosta så nästan spyr...

Det blir att hampus går till Dagiset i morgon...Så jag måste ringa till dom o säga till dom och samt ändra tid... Men jag jobbar i morgon 7..-12.00.

 Vi ska ha personalmöte i morgon Tisdag efter kl 20.30 det är inte så roligt att åka tillbaka till jobbet till kl halv nio, men det kan ju vara bra att vara med på mötet , att få höra vad allt säger.. Så man inte missar något viktigt...





Av Maria Pettersson - 15 februari 2009 19:46

Nu har jag beställt en kryssning den 21 mars, och den är betald o allt, och jag har fixat barnvakt och kattvakt den dagen... Vi ska åka med cinderella båten... Jag och reine ska bara åka,,, å vad jag längtar till det.. Det är snart fyra veckor dit...


Jag har redan börjat fundera på  vad jag ska på mig när vi ska  åker... jag är lite knäpp, som tänker sådan bannor redan hehe....

Hampus ska vara hos Farmor o Farfar då....


Reine fyller år den 27 mars, så han få en kryssning av mig som present.......


Vi har varit på middag hos Reine föräldrar i dag,, för hon hade fyllt år, så vi skulle vara där kl 17.00, så jag tog en promenad ner dit istället för att åka bil..... Det var faktiskt jätteskönt gå ner till Norberg, 3.5 km är det ner dit... Det tog för mig 45 minuter...





Av Maria Pettersson - 15 februari 2009 09:03

Nu har man varit ute o på en promenad, det var inte så långt,,, men jag hade vikter på benan, så det kändes längre.. Men det var skönt att ta en promenad och sen när jag kom hem i från promenaden , så började jag damsuga och torka golven  i vardagsrummet, hallen och i köket.. Nu är det fint här hemma...


Vi ska på middag hos Reines föräldrar för kicki fyllde år den 12 feb,, vi ska var där kl 17.00, ja får se om jag går ner dit , det är 3.5 km ner till norberg, där de bor....


Nu har man varit duktig, nu ska ja titta lite på Tv, det är skidskytte och alpint idag...

Ovido - Quiz & Flashcards