Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Maria Pettersson - 13 februari 2009 20:18

Jaha, då var det kväller då!!! Idag har jag inte gjort så mycket.. Vi åkte till Borlänge och hämtade Reines teleforn.... På vägen hem så stannade vi vid Lidl i Hedemora och där gick ja in o handlade som vi ska ha till Frukost tills i morgon....


Det blir att titta på Film i kvälll, i morgon börjar ja jobba, efter två lediga dagar...... ....



Detta är det sista jag skriver idag... God natt ,,,sov gott..

Av Maria Pettersson - 13 februari 2009 14:55

Fy fan, jag tycker inte om människor som inte tar sitt fulla ansvar. De sitter bara kilar sig navel och inte bryr sig hur  DET kommer bli, utan skickar över problem till någon annan, som  får  ta fulla ansvaret för allt.. Har de människor något samvet???  Och vad är egentligen samvete? Man kan ha bra eller dåligt samvete eller inget samvete alls det är faktiskt en bra fråga för vissa människor på denna jord.


 Ibland så har man dåligt samvete för att man har varit dum, sagt nåt dum åt någon, inte hjälpt till som man kanske borde har gjort, inte hunnit med allt, det som man sakt att man skulle hinna göra, att man inte hunnit besökt någon kompis eller någon närstående ... Det finns så mycket man kan skriva , för att få dåligt samvete för....


Det finns olika samvete, om man är kvinna eller man!!! Kvinnor har mera dåligt samvete, för det inte har hunnit mer allt de skulle göra... Männen då??? ,jag tror inte dom får dåligt samvete för dom små sakerna som dom inte har hunnit med att göra,- det är för helt andra orsaker som de får  dåligt samvete.. Det tur att det finns människor som tar sitt ansvar och de ska inte dåligt samvete av det .. Det kan inte bli sämre ... Tänk på detta..

Av Maria Pettersson - 13 februari 2009 08:41

Idag konstaterade jag, liksom många andra, att det är fredag den 13:e idag......För många är denna dag förknippad med otur...


Varför är  fredag den 13:e en otursdag?? Jag läste lite på internet i morse och kom fram att det kanske komplicerat att jag orkar inte skriva om det, en sak som jag förstod var att det hänger samman med att man har  kopplat ihop två oturssymboler - fredagen och talet 13..... Om ni är intresserade o läsa om fredagen den 13:e så får din läsa det själva på internet för jag orkar inte skriva om detta.......


Så vi får se om det blir en otursdag eller inte???? Jag själv har  inte brytt mig som mycket i otursdagen,,jag har inge minne av att det har hänt något denna dagen,,, så vi får vänta tills dagen är slut....om det blev negativt eller postiv dag..









Ovido - Quiz & Flashcards