Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Maria Pettersson - 2 februari 2009 20:23

Nu ska man göra iordning för i morgon dagen,  hampus kläder, och fixa med att skriva ner tidern till dagis, dvs vilka tider hampus ska gå på dagis.. Sen är det bara gå lägga sig sova , brevid sin underbara sambo Reine..


Go natt alla som läser min blogg...

Av Maria Pettersson - 2 februari 2009 17:54

Kriminalinspektör Maria Wern återvänder till Gotlandspolisen efter en längre ledighet och kastas direkt in i en mordutredning. Samtidigt bekräftas att två personer befaras ha dött i fågelinfl uensa.


 Under Marias ledning sätts alla resurser in för att begränsa smittan. Spaningsarbetet visar att den man vars mord Maria utreder har fört in smittade fåglar till Gotland ochpå så sätt planterat viruset.


Den virusmedicin man ställt sitt hopp till visar sig vara verkningslös, och allt fler människor insjuknar. De ansvariga för smittospridningen har ett vaccin. Men var fi nns det, och hinner Maria hitta det innan det är för sent?


DENNA SKA NI SE!!!

Av Maria Pettersson - 2 februari 2009 17:37

Nu är man mätt också,,, fy fan vad man blev mätt.. Reine lagade spagetti och köttfärssås, hampus vill ha det, så det vart det..


Hampus dag på dagiset efter har varit hemma två veckor, för han har haft vattkoppor.. Oj ,dagen har gått jättebra. Hampus var glad när ja hämtade honom, inga bråka alls utan han följe hem så fint..... Men han är lite trött, så ja tror det blir en tidig kväll för honom.. Han tittar nu på barnprogram, sen ska han in duschen , sen är det sängen som väntar. Han ska upp tidigt i morgon oxå, upp kl halv sex..


Jag jobbar 7.00--14.00, men det blir väl att sitta i kassa i morgon igen, men ja hoppas ja inte behöver sitta hela dagen kassan..

Av Maria Pettersson - 2 februari 2009 17:15

Det är synd att jag inte kan skriva i min blogg, och läsa andras bloggar, mina kompisar bloggar från min teleforn, men jag tror det ska gå, ja kanske göra fel, får titta på detta senare........ Men ja känner bara tre som här bloggar,, eva, jenny och en kompis i västerås.... Men ja kan gå in på min e-mail och andra sido.


Det som ja lästa idag, var i från min e-mail, om någon undrar...

Av Maria Pettersson - 2 februari 2009 16:53

Självklart har ja inte berätta för min sambo , vad jag har läst för något idag,,han behöver inte få  reda på dessa orättvisor som finns, utan jag måste ha bevis innan ja visa honom detta..


Man kan inte få en bättre sambo , han sa till mig att ja ska gå lägga mig soffan, han sa att han skulle göra de sysslorna som ja skulle göra.. Han såg väl på mig hur sliten ja var och samt jag har ont i huvudet efter alla siffrror jag har i huvudet, "suck" Men det blir en liten stund ja kommer ligga i soffan, ja kan inte se på någon som göra min sysslor här hemma..


Hur kan människor göra en så illa! fundera på detta...

Av Maria Pettersson - 2 februari 2009 16:19

Usch sägar ja!!!  Idag  var det kallt ute, minus 12 grader kallt.. Men dagen har var härligt, solen lyser på blå himlen, man kan ju inte få en bättre vinterdag...!!!


Har jobbat 8 timmar, det jobbiga var ju att man har suttit  i kassa i 6 timmar... Jag har bara siffror i huvudet nu.. "suck"... Annars har tiden gått fort idag.. Men vi runt kl 14.00, så lästa ja något, som gjorde mig förbannad,, och jag har prata med en kompis om detta, hon tycker att det  är mysko, det tyckar ja med..

 Ibland är det bra ,när man har internet på teleforn kan man läsa lite på sin lunch rast......

Nu ska man bara få lite bevis , så ja kan lägga upp det på svart o vitt, sen kan ingen  kringla sig i från detta  orättsvisor som finns i samhället...


Snart kommer smällen!!!


Nu ska man börja göra sysslorna här hemma.!!!! Min älskade man kom hem nyss...

Ovido - Quiz & Flashcards