Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Snö.................

Av Maria Pettersson - 15 december 2009 08:46

Nu snöar det för fullt ute..Å då blir det lite ljusare ute.. Sen giller hampus det ,,när det kommer snön.. Han var jätte glad att det var snön ute.. Jag åkte o lämnade honom på förskolan idag.. Var inte alls rädd för att åka i första vinterväglag,,jag brukar var lite nervös att åka i snön,, den första riktiga snön som faller ner på vägarna...


Sen har man varit ute och skottat snön också.. Det är lite jobbigt ,,för man har ju en stor gård att skotta,, det max 40 minuter och skotta ,, om det är blötsnö ute ,, så tar det mycket längre tid...  Jag får inte ingetligen inte skotta,, för man måste ta det lugnt 6-8 veckor efter kejsasnitt,, men det skiter ja i,, om jag inte går ut o skotta,,så blir det aldrig av.. För reine tycker inte om skotta eller han är lite lat av sig .....Man får väl gå skotta snö på eftermiddagen ,,men då har jag hjälp av hampus...


Snart ska vi åka väga André på BVC,, det blir roligt att se hur mycket han väger nu,, för nu börjar han bli tung.... Sen sova André bra i natt från kl 20.00---04.00 i natt och då fick han nattmålet ,somnade om till kl 07.30,, fick han mat igen , och han sover nu...Snart måste man klä på honom... Det tycker han inte om ...


Skriver sen hur mycket han vägde..

 
 
FG

FG

15 december 2009 09:01

Hampus är riktigt smart :) han gillar ju snö vem gör inte det :) ha en riktigt bra snö dag :)

http://fotbolls-intresserad.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

15 december 2009 10:03

Stackars dig då..... Finns dom som har större gård än dig och är själva.. Inte ett dugg synd om dig..... Som man bäddar får man ligga....

 
Pernilla

Pernilla

15 december 2009 20:22

visst är det härligt med snö. här hemma tig jag hjälp av barnen när det skulle skottas. pust helt slut efteråt. :-)
men man får väl vara glad och se det som bra motion.

http://w

 
Ingen bild

Anna

16 december 2009 18:28

Du Anonym varför läser du denna blogg om du blir så upprörd?
Hon skriver väl vad hon vill om sin familj. Jag tycker hon har en fin blogg och den är intressant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Pettersson - 21 december 2009 12:07

Detta är min nya blogg,, ja byter för att Iphone fungera inte blogga till denna bloggportal...   http://mysan1980.blogspot.com/ ...

Av Maria Pettersson - 20 december 2009 15:44

Min sötnos sover.....

Av Maria Pettersson - 20 december 2009 11:36

Då har man äntligen skottat klart gården för denna gång,, men det snöar ute.. Sen blir det väl en tur igen att skotta ....Hampus är ute och åker me sina längdskidor... Å vad jag tycker det är mysigt me vinter,, när det vitt överallt.... Sen har man...

Av Maria Pettersson - 20 december 2009 09:05

  God morgon. Idag är det 4 advent,, och snart julafton och det är massor me snö ute. Det har kommit lite mer under natten .. En fördel är ju att är mycket mildare ute ,, så idag tänkte jag ta en promenad med André i vagen,, om det går som planne...

Av Maria Pettersson - 19 december 2009 22:59

Vi åkte till borlänge på eftermiddagen för handla de sista julklapparna ... Innan vi kom iväg.. Så hade vi stora problem att få igång bilen.. Den vill inte starta,, på grund av att batteriet i bilen var dålig och man hade fått en ispropp oxå.. Så det...

Ovido - Quiz & Flashcards