Alla inlägg den 1 december 2009

Av Maria Pettersson - 1 december 2009 17:14

Ska gå på promenad.... Andra gången i dag....härligt att få röra på sig... Inte bara sitter inne....

Av Maria Pettersson - 1 december 2009 16:51

Mamma och Pappa kom på besök,, utan jag visste om det.... Det var trevligt... André har varit jätte duktig på eftermiddagen.. Han var vaken i två timmar,, men nu ligger han o sover igen.. Se hur länge han sover nu...


Vi har precis ätit middag,, det blev spagetti och köttfärssås.... Nu blir det lite lugn o ro en stund,, sen ska hampus in i duschen och  sängen för honom..... Och jag fundera på ta en promenad till ut.. Passa på göra det när André sover.. Skönt att få egen tid för sig själv... Mycket man kan filosoferar när man promenerar och när man har musik i öronen.. Kan inte bli bättre...


Nä,, nu ska gå klä på mig ordentligt,, för det är några grader minus ute.. Man vill inte bliillllll kall,, så man blir s





Av Maria Pettersson - 1 december 2009 15:28

Han är vaken.....

Av Maria Pettersson - 1 december 2009 13:13

Nu är man hemma igen...... Efter jag hade hämtat  stora killen så åkte vi ner  till farfar och hälsade på honom.. Farmor var inte hemma... Men hampus var nöjd allafall.. Innan vi åkte hem,,så tog vi ett stopp vid ICA ,, var in o handlade..Där träffade man en kompis,,, det var faktiskt trevligt att träffa honom... Det var ett tag sedan....


Sen tycker  jag,, att man är så jävla fegis när man inte skriva sitt namn när man skriver en kommentar.... Att skriva "mmmm", jag tror att man inte våra ta konsekvensen för det man skriver... Men det tur att man vet vem det är,,, den person vill väl inte att mina blogg läsare ska vet vem denna person är...." En riktig fegis"

 

Den personen säger att jag trakassera folk,, hur kan jag göra det när jag inte vet vilken blogg hon har,,,, det är väl hon som trakassera mig  ,, men hennes fega kommentarer....


Jag kan tänka mig att hon skriver inte så fina ord i hennes blogg om mig,, men det  jag inte vet, lider jag inte av.. Men du kan fortfarande skriva kommentarer till mig ,, med glöm inte skriva ditt namn nästa gång... 

 


Av Maria Pettersson - 1 december 2009 12:31

Sover , sover....

Av Maria Pettersson - 1 december 2009 10:25

Nu har man damsugit klart ,, å vad skönt att hinna me det nu på morgon... . Sen på eftermiddag som hinner man inte me som mycket än ta hand om grabbarna här hemma..Jag skulle säga det är helt underbart att ha en lite bebis att mysa med på dagarna och en stor 6-årig grabb som är lite busig av sig.. Livet kan inte vara bättre än så här. 


Jag ställde mig på vågen efter jag hade gjort de saker jag skulle göra ,jag blev lite förvånand av resultatet jag fick på vågen... Nu blir man ännu gladare....


Jag fundera mycket på en sak, hur man vara en sådan person ,, som trakassera människor.... Men det tur att man har slutat  med att läsa hennes blogg eller jag ska säga,, vet inte vad bloggen heter,, och det är så jävla skönt.. Jag säger en gång till att "Livet bara leker"

 

Nu hör jag André vagen börjar vakna till.. Bäst fixa iordning maten till honom,, för vid kl 11.25,, måste ja åka hämta stora killen..

 



Av Maria Pettersson - 1 december 2009 09:31

Det var helt otroligt skönt ,, att gå på en promenad..  Jag gick inte den vanliga vägen,, utan en annan,, den gick fortare att gå,, och nästa gång,, tänker jag inte ta den.. Det tog 10 minuter mindre att gå.....  Annars är det så att jag har fått bättre motion.....


André ligger fortfarande o sover,, så jag tänkte ta fram damsugan och damsuga av lite här hemma och plockan undan saker och om jag hinner innan han vaknar och vill ha mat, att damma av lite.....


André sov jätte bra i natt,, från kl 21.00---02.00, får ett nattmål,, somnade om till kl 6.00, Se när han kommer att sluta med nattmålet då.. Hampus slutade när han var 4 veckor gammal......


Nä,, jag måste sätta igång.. Jag ligger inte allafall på latsidan...................... Ska hämta hampus på förskolan kl 11.30

Av Maria Pettersson - 1 december 2009 08:35

Är ute går en promenad... Härligt...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards