Alla inlägg den 13 december 2009

Av Maria Pettersson - 13 december 2009 20:40


                     


 Min stora kille vaknade av en mardröm.. Han betedde lite förvirrad,, det kändes som han sov fortfarande.. Han började grina nästan,, så man fick lugna ner honom lite innan han vaknade till ordentligt..  Det har hänt nu ofta på sista tiden,, att han fått mardrömmar,, men det är väl en period han har i sitt lång liv...


Reine fick gå lägga honom igen, hoppas att han somna om , och han slipper få mardrömmar igen i kväll/natt..  André har fått kväll´s målet och nu ligger han i hans säng å sover för natten.. Se hur länge han sover i natt då,, att roligt att kolla på klockan i natt,, när han vaknar... Mellan kl 01.00--03.00 brukar han vaknar och vill ha nattmålet...


Annars idag har man inte gjord något speciellt,, utan de gammla vanliga här hemma...  Hampus går en vecka till på förskolan ,, sen har han jullov.. Det kommer bli skönt att slippa åka till förskolan på morgonen ...


Snart är det jul också,, men jag känner ingen julkänsla än.. Men det kommer väl.. Hoppas att det blir lite snön,, så då kanske julkänslan kommer.. Vi ska vara hos svärföräldrarna i jul,, det kommer bli roligt.. 


                               






Av Maria Pettersson - 13 december 2009 08:29

             God morgon..  Usch vad det ser kallt ute.. Kallt och lite snön på marken.. Ser ut som vinter.. Det är bättre så här, en bara regn och grått hela tiden.. Det ser lite ljusare ute... Jag får lite energi när det är lite´ljusare ute.. Och jag har redan tvättat en maskin tvätt och dammsugat och torkat golvet,, för det gjorde ja inte går.. Sen om en stund ska ja gå fixa kattlådan på övervåningen,, och bäddar rent i sängarna.. Det är skönt att få krypa i sängs, nya och sköna sängkläder i kväll... Skön känsla..


Sen har jag hunnit me och beställt två st mattor.. En matta under vardagsrummsbordet och kök´s bordet.. Bilden,, den ska ja under vardagsrumms bordet.. Jag beställde  en till sådan, men beige som färg.. Det kommer bli kanon fint....Paket ska komma i Januari.. Lång vänttid...Nu längtar jag för att få dom...


I veckan ska försöka komma till V-ås för handla de sista julklapparna...


Annars har man inget planerat för dagen..... Nä,, ja måste sätta igång me det jag skulle göra..


skriver senare...






        

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards