Alla inlägg den 8 december 2009

Av Maria Pettersson - 8 december 2009 20:53

Efter André hade fått mat vid kl 13.30,, så gick vi la oss i sängen och vila....Hampus tittade på Tv då.... Självklart så somnade vi.. Sov i två timmar.. Å va det var skönt att sova...


Vid kl 16.30 vaknade André och fick mat.. Efter det så åkte vi ner till byn ,, för jag skulle hämta ut paket,,, som jag hade beställt ifrån Ellos. Nu har jag fått alla julklappskläder...  Sen var jag in på Aptoeket,, för hämta min salva som kom idag..... Sen drog vi över till Fagersta,, för att handla lite på Lidl... Dom på jobbet har inventering idag.. Usch,, säger ja... Jag hoppas att de får bra resultat på inventering.. Så blir alla cheferna glada...  HOPPAS,HOPPAS..... Lycka till...


Sen åkte vi till mor o far,, för André blev lite hungri igen..Så han fick lite att äta...  Han var inte så glad på Lidl när vi handlade.. Vi har varit hemma nu ca två timmar.. Och båda killarna ligger o sover för natten... Skönt.....


Nu ska ja ha en myskväll, med en skål med popcorn och kolla på Tv... Fått några sms av Eva i kväll... Vi kanske ska hitta på något roligt till helgen göra.. Vad för något ,, det vet ja inte än... Det får man se vad som händer.....


Sov gott... Ps!!! Tack ELLA J för kommentaren.. Du har rätt det du skriv...





Av Maria Pettersson - 8 december 2009 13:12

Nu är äntligen alla sysslor här hemma klara.. Tog lite längra tid för mig idag,, för det kom någoting i mellan..  Nu ska ja bara njuta av dagen... Lille killen sover och stora killen leker och stökar till hela tiden.. Så man få väl ta en omgång igen senare i kväll,, dvs plocka undan saker ...


  

Det är skönt att ha någoting att göra på dagarna...Man vill ju inte bli för lat och inte göra någoting.. Man ligger inte på latsidan och inte gnäller , gnäller hela tiden..


När jag tog hand om det sista ,, så lagade reine maten .. Det blev potatismos och stekt falukorv.. Mums,,, det var gott.. Nu är man mätt o belåten.. ..


Nu ska ja surfar lite och planera lite om julen me reine.. Så man har klart vad man ska göra....




Av Maria Pettersson - 8 december 2009 11:13

Det är skönt att ha rent och fint i hemmet... Vissa kanske är lite avundsjuk att man har rent och fint hemma här.. Jag skulle aldrig leva ett liv i skiten som vissa andra gör...  Min liv handlar om min familj och mina barn.. Om den person inte fattar det så,, ska den person sluta och läsa min blogg..


Jag vill inte leva i skiten som vissa andra gör,, jag vill ha rent o fint runt omkring mig...  Men det finns ju vissa som lever i skiten, och jag kan inte förstå det.. Hur dom kan leva så.... 


Mitt liv är mitt liv,, ingen annas liv...



Av Maria Pettersson - 8 december 2009 07:21

God morgon på er alla... Nu sitter man i soffan framför datorn efter alla morgonbestyren.. André har fått mat och fått nya fräscha kläder och hampus har fått oxå lite frukost,, men har är så seg att äta på morgonen... Men nu sitter han och tittar på barnprogram.. Snart är det att åka me hampus till förskolan, men jag vet inte om jag ska göra det el reine...


André sov jättebra i natt igen,, från kl 20.20--01.00..När han fick mat i går kväll så åt han inte upp hela flaskan utan han somnade... Så jag tänkte att inte skulle sova så länge på en halv flaska me välling... 01.00 fick han mat och åt upp hela flaskan och somnade om igen till kl 06.00 Så man har allfall fått sova inatt.. Jag gick la mig vid kl 21.30


Idag har jag i planen att damsuga och torka golven  hela nedevåninen och byta nya sängkläder, sen får ja se om ja hinner ta en promenad oxå..,, när André sover förmiddagslur om en timme el så.... Brukar sova då fyra till fem timmar i streck....







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards