Alla inlägg under januari 2009

Av Maria Pettersson - 28 januari 2009 12:11

Det blev korv o makaroner och grönsaker till.. Så nu är man mätt och belåten.....

Av Maria Pettersson - 28 januari 2009 11:11

Usch , nu har man städa klart för idag tror ja.. Skulle kanske  behöva damsuga i vardagsrummet senare på eftermiddag... Nu vill jag bara gå "sova", men det går ju inte.. .. Har nu ingen energi över till något extra, men jag måste ta mig i kragen och fundera vad man ska äta till Lunch idag...


Svårt!!! Hjälp mig!!! Vad ska ja äta för något till Lunch???? Jag kommer säkert på något snart.. Nu ska ja ringa till min älskade man, och fråga om vi ska åka till borlänge el Västerås med hans mobilteleforn....




Av Maria Pettersson - 28 januari 2009 08:28

God morgon....


 Idag är det den stora städ dagen.... Hiihiihi. Jag ska städa hampus rum ordentligt, passa på göra det nu på  morgon, när han sitter tittar på tv.. Annars ska han var med o hjälpa till.


Samtidigt  ska man hålla på med att tvätta kläder och vika den trökiga tvätten..Så det är fullt upp idag,, få se om jag hinner med en promenad sen efter Reine kommer hem ifrån jobbet.. Vi skulle behöva åka till Borlänge med reines mobiltelefon, så har gått sönder...

Av Maria Pettersson - 27 januari 2009 21:31

Nu börjar ja  få ont i hela kroppen, jag vet inte om de för jag har jobbat hårt idag eller på börjar jag bli sjuk,, jag hoppas inte att ja bli sjuk.. Fundera på att gå in duschen, dvs tar varm o het dusch..  Bara slappa och njut av duschen och tänka på sig själv lite ibland. Ha tända ljus och bara njuta av stunden....


Hampus o Reine ligger sover redan.. Reine gick la sig tidigt idag, han sa att han inte hade sovit så bra i natt..

Av Maria Pettersson - 27 januari 2009 15:39

Usch vad tiden på jobbet gick fort idag.. Men jag tror det för jag inte sätt kassan alls idag,, utan fick plocka pall och gjorde en återsändning.. Det var min första återsändning, det är roligt att man får lära sig något nytt på jobbet, inte bara sista i kassan hela tiden, som jag göra hela tiden tycker ja.....


Efter jag hade slutat jobbet vid halv tre, så åkte ja hem till morsan o farsan och hämtade hampus. Hampus har varit snäll, han var med mormor på en promenad på förmiddagen.. De åt pizza till lunch, hampus åt jätte mycket, men det kan ja förstå, för han åt nästan ingen frukost, och sen gå ut på en lång promenad utan mat i magen, självklart han var hungri vid lunch då...


Hampus lyssnar inte på pappa reine nu....mmm,  nu är han sur igen, så han gick upp på sitt rum......Han blir glad igen snart....

Av Maria Pettersson - 27 januari 2009 05:43

God morgon.... Jag gick upp kl kvart över fem i morse.. Snart ska ja gå upp väcka hampus ,, så vi kan åka till Fagersta till mormor, för hon ska vara barnvakt åt hampus när jag jobbar idag. 7.00--14.30 Sen är man ledig i tre hela dagar...


Vad ska man göra då???? Träna och städa huset, skulle vara bra.. Men vi få se hur det blir me det!!!


Nu ska ja sätta igång... Väcka hampus , blir inte så lätt...

Av Maria Pettersson - 26 januari 2009 13:29

Nu är lunchen avklarad, så nu är det bara ta det lugnt ett tag, sen ska man börjar göra iordning sig.. Det känns inte 100 % för att åka till jobbet idag,, men det brukar kännas lite bättre när man kommer till jobbet.....


Vi halv tre så kommer mormor o morfar , de ska vara barnvakt åt hampus..!!! I morgon så jobbar ja 7.00-14.30 .Oxå där ska mormor o morfar vara barnvakt .. Sen är jag ledig på onsdag.. Men torsdag har jag ingen barnvakt, så då kommer jag vara hemma.... vård av barn..  Fredag är jag ledig ......Men jag jobbar lördag..

Av Maria Pettersson - 26 januari 2009 11:03

Du  fångade mig, du tog mig i din famn.. Nu är du mitt allt. Du tände en gnista inom mig, den flammade upp Tack vare dig.. Jag är glad att du famn mig..


Tack för vår underbara familj...Tack för du valt mig och älskar mig som du göra. Jag älskar dig!!

Ovido - Quiz & Flashcards