Alla inlägg under juli 2009

Av Maria Pettersson - 8 juli 2009 08:11

Jo,, jag kom hem halv elva i går kväll,, vi hade haft inventering.. Jo,, jag tror inventeringen gick bra.. Men räkningen för mig gick si o så kändes det. som. Var lite trött i i huvudet... Man kan inte var pigg hela tiden..


Tror jag somnade kl 24.00 och gick upp klockan halv 8 idag.... Vaknade av  att jag fick ett sms av Reine,,där han berättade att han glömt regnkläderna i bilen.. Så jag får leta på den gamla regnkläderna åt hampus.. Men det ser inte ut att det ska bli regn idag... Sen mycket bättre på himlen idag.. Man får hoppas..


Jag fick tag i barnmorskan i går innan jag lämnade hampus på dagiset i går.. Hon skulle gå på semester nu,, så jag får träffa en barnmorska i Fagersta istället,, men det göra inget alls....  Jag är ju fagersta o hälsa på hela tiden...


Nu ska ja gå upp hänga upp lite tvätt och slänga in en ny tvättmaskin.. Reine glömde hänga upp tvätten i går.. Han var hos hasse hela kvällen för han hjälpte till honom med hans dator... Efter det blir det göra iordning lite frukost åt mig o hampus....


Sen är det bara åka ner till dagis o lämna hampus.. Sen är det jobbet som gäller,, i morgon är jag ledig..



Av Maria Pettersson - 7 juli 2009 08:10

Jag har bara fyra arbetsdagar till,, sen har man tre långa semester veckor.. Skönt att få ha semester med reine tillsammans.. Se om vi åker någostans,, inga planer,, bara att  vi åka till Åland.. Grisslehamn-Eckerö igen..


Min första semester dag åker jag o Eva till Stockholm och gå på globen o titta på Britney spears...Det kommer bli roligt och sen skönt att komma o gå i huvudstaden....Den 13 juli,, åker vi kl ca 13.00 till stocholm...


Jag kommer  att köra,,,se hur det blir att åka i stockholm... Det blir väl skräckresa inne i stockholm...Åka till stocholm är ingen problem.... Men vi får se hur det kommer bli...GPS har oxå fixat så man hittar rätt oxå...


hihihiii... hoppas att resan blir lyckat...

Av Maria Pettersson - 7 juli 2009 07:31

Vad som hände igår..Ja o hampus var till Ikea i går förmiddag och köpte en tv-bänk.. Jag kom hem därifrån kl 12.30 Jag o hampus hjälptes åt för att få in den.. Den var så tung.. Sen började jag plockade ihop den..


Den var nästa klart när reine kom hem...Mamma o pappa kom förbi o kollade hur det gick.... Sen kom svärmor o svärfar kom förbi o kollade på den ny sakerna vi har nu i vardagsrummet..


Fint blir det...Men det är inte helt klart än.. Några kartonger som ska bort och några filmer som ska arkiveras...... Det kommer jag göra när jag är ledig på Torsdag....


Jag var helt slut igår i hela kroppen......Vi gick la oss tidigti går.. Jag tänkte få sova länge idag.. Men så blev det inte... Hampus vaknade kl 7,,, så det var bara o kliva upp....


Snart ska ja göra iordning lite frukost... Sen ska jag åka till Dagis med hampus .. Han ska på sommardagiset idag..... Sen på jobbet idag har vi inventering ... Roligt,, roligt.. Hoppas att det går lika bra som förra gången....


Av Maria Pettersson - 6 juli 2009 07:46

Idag gick ja upp tidigt,,för jag skulle ringa sommardagis och säga att hampus är ledig idag... För jag är ledig.. Sen har städat o plocka med saker... Nu har jag varit inne på IKEAS hemsida och kollat på tv-bänkar och jag har hittat en som jag vill ha..Så det blir nu o väcka hampus snart och få i honom lite frukost,,sen bär det väg till V-ås igen..


Jag får hjälp av min far för det skulle med brosan till Västerås ,, för jag tror jag inte vill bära in produkten själv in i min bil... Den vägern 70 kg...Så jag vågar inte... Man vet ju aldrig...


Jag tror det kommer kanon fint här i vardagsrummet,,,när det blir klart...

Nu ska gå upp och försöka få liv i hampus...


Av Maria Pettersson - 5 juli 2009 21:23

Nu är man trött i hela kroppen o huvudet.. Har gått i så många elektronik affärer och kollat på TV-apparater.... Den sista affären i var på Expert vid hälla...Där Hittade vi vår Tv--- så nu har man en ny Tv i vardagsrummet....


*Hela kvällen har vi möblerat om i vardagsrummet , vi är inte klara på långa vägar.. Fattas en tv-bänk och fixa med alla kablar o sånt...Men jag tror det blir helt suveränt fint när det blir klart....


Har så många planer i huvudet,, hur det ska se ut..... Att man bara blir slut av det....


Hampus var snäll hela tiden i affärerna....Han frågar hela tiden,, de som jobbar i butikerna,, så man inte själv fick en syl i vädret.....Imorgon får hampus en dator uppe på hans rum,, den gamla vi hade i vardagsrummet på skrivbordet...


Nu ska jag  fixa disken,,sen är det sängen som gäller........


Sov gott!!



Av Maria Pettersson - 4 juli 2009 18:54

Ja,, då har man varit till borlänge o köpt en ny pump till poolen,, därifrån åkte vi till Ludvika o träffade syrran.. Vi var in på Elgiganten,, och där tittade på TV apparater.. Reine ville köpa en 50 tum LCD TV.... Han var jätte sugen på att göra det.. Men det blev inte så... Men vi ska fundera lite på det.. Det är ju faktiskt mycket  med pengar man ska slänga upp..


Men det får vi se hur det blev... Det är ju ingen panik .. Vi har tre fungerade tv-apparater som fungera.... Innan vi åkte hem i från Ludvika ,, så stannade vi på Eskiln.. Där lekte hampus med  en kille som heter pontus.. De lekte jätte bra.. Hampus vill inte åka hem.. Men gick bra att få hampus med hem...


Nu ska jag göra lite arbete här hemma....



Av Maria Pettersson - 4 juli 2009 09:39

Har precis kommit ut hur duschen,, jag kollade mig  i spegeln,, å herregud.. Nu börjar magen växa på mig..  Nu ser man att man är gravid... Jag har mått superbra en så länge.. Inga alls krampor.. Det ända jag har, är att när går långt o länge,  så får jag ont i sidan.. Känns som om man får håll... Så hade jag med hampus oxå...


Man får se om det blir en tjej eller kille. Men mig spelar det ingen roll vad det blir,, men det skulle var roligt om det blir en flicka så har man en o var....


Nu håller vi göra iordning frukost till hampus,, sen blir det åka upp till borlänge.



Av Maria Pettersson - 4 juli 2009 07:32

Ja,, då är det bara 9 dagar till Resan till stockholm,,, å vad jag längtar.. Men dom dagar som är kvar , kommer gå fort för man jobbar ju nästa veckan och sen har man tre långa härliga veckor semester med Reine...


Går efter jobbet så åkte ja till Eskiln och svalkade av mig med hampus o min syster jenny.. Hon hade hämtade hampus från dagiset.... Så släpp jag åka till Norberg.. Jag var en timme eller så ,, sen åkte jag  hem o hämtade reine för vi skulle handla.. Sen åkte vi hämtade hampus i Eskiln hos min syster jenny.. Hon skulle sova över i husvagn hos mor o far, men det blev inte så av en anledning...


Det blev en tidig kväll i går,, jag var trött efter en veckas jobb,, det känns att man har jobbat i denna värmen.... Man är trött i hela kroppen.. Nu ska det komma ner  lite svalare luft ner och det kommer bli skönt...Jag hoppas inte för kallt .. Då blir det inte så roligt...


Idag ( lördag) ska vi åka till Borlänge och köpa en ny pump till poolen... Sen blir det väl gå i andra affärer...... Sen blir det en resa till Ludvika efter borlänge....Tills syrran...







Ovido - Quiz & Flashcards