Alla inlägg under juli 2009

Av Maria Pettersson - 12 juli 2009 20:06

Ja,, det var det.. ´Reine skulle klippa gräsmattan,, så gick gräsklipparen sönder.. Det är en  vajer som har gått sönder,, så han får åka köpa en ny i morgon och klippa klart då!! Men det är ju inte så snyggt med halv gräsmattan klippt..


Själv har idag skurat badrummet och tvätta kläder för fullt.... Man har inte varit på latsidan idag allafall... Skönt att få något gjort....  Men nu börjar det kännas i foten att man har hållit på med skurat och gått i trappen upp till  övervåningen för att tvätta kläder...Funderat på att fixa iordning mer på övervånningen,, men jag vet inte om jag krafter kvar.. Men skulle var bra om jag gjorde det.. Sen skulle det kännas skönt efteråt....


jo,, jag får ta min envishet och fixa det.. Man kanske få hjälp av reine.. Det vet jag inte.. Ta med mig datorn upp ,, sätter på med musik,, så det går det mycket lättare....



Av Maria Pettersson - 12 juli 2009 18:43

I morgon bär det iväg till stockholm och kolla på britney spears.... Foten är mycket bättre.. Om några dagar till, så är foten är bra....


Eva kommer hem ifrån kopparberg i morgon förmiddagen.. Vi åker kl 13.00 här i från Norberg... Sen får vi se hur det går när vi kommer ner till stockholm... Det blir lite spännande...


Det är nu skönt att ha semester nu i tre långa veckor!!! Reine har oxå semester.. Det ända vi har planerat är att vi ska åka på en resa till åland....Och där ska vi hyra en stuga och var kvar där...


Sen i helgen blir det kanske åka till borlänge och kolla på massa roliga bilar.... De säger också att vädret ska bli bättre  i veckan,, man får hoppas att det stämmer...


Nu har man ätit kyckling ,ris och sås .. Så man är nu mätt o belåten.. Hampus älskar kyckling vings... Som är köpta på Lidl... hihihiiii..


Nu ska jag städa upp i köket efter matlagningen.....





Av Maria Pettersson - 11 juli 2009 11:35

Nu är det bara två dagar kvar till resan till stockholm...Å vad det kommer bli roligt,,att få gå på globen o kolla på Britney... Sen har man bästa sällskapet med mig oxå kompisen Eva..


Eva ska till kopparberg festa till i helgen...Jag hoppas att hon får det super bra där ner idag..... Hon ska festa med familjen..... hihihiii säger jag..... Jag får väl veta mer efter helgen hur det har gått där ner i kopparberg...


Nu ska vi snart åka ner till svärmor o svärfar.. För hampus ska klippas och reine oxå... De ska bli fina ....



Av Maria Pettersson - 11 juli 2009 08:38

Go morgon!!! Sitter i soffan och ha datorn i knät och foten högt... Har fortfarande ont i foten,, men inte så farligt.. Men jag kan inte gå trapper ordentligt än.. Några  dagar till,,så tror jag det är bra igen..


Senare på förmiddagen, se om jag tar damsugaren cch damsuger lite...,, för det har jag inte kunnat gjort nu på några dagar.. Men självklart så  får reine hjälpa till oxå.... Han har inge väl... Hihihii


Nu är det frukosten som väntar...


Hej svejs....



Av Maria Pettersson - 10 juli 2009 09:37

Jag sitter i soffan,, göra inget speceiellt .. Försöker vila foten så mycket så möjligt ,,men det är ju helt lätt i bland..... Jo,, vädret??? Hur länge kommer detta regnväder hålla på?? Och om det ska fortsätta så här nästa vecka... mmmm,,jag hoppas inte det...Jag vill ha fint väder nu nästa vecka,,när man har semester.. Jag hoppas att väder gubben när upp håller med att vi vill ha fint väder nu.. Massor med sol.....


Nu ska jag försöka leta på kläder till hampus.. Han ska till farmor en stund när jag ska till läkaren kl 11.10







Av Maria Pettersson - 10 juli 2009 05:57

Jag är så jävlar arg på foten...... Fan säger ja...... Kan bara komma på massor med fula ord.... Sitter här o skriver i bloggen,,, säger massor med fula ord... Jag grinade så ont hade jag i går kväll... Det var ju så bra på eftermiddagen  i går..... Då kunde jag  gå på foten,, haltade lite med inte så farligt...


Nu kan jag inte jobba,, fan säger ja... Jag vill jobba,, kan ju inte jobba med ett ben... Nu ska jag ringa vårdcentralen när dom öppnar och få komma ner titta på foten och se om det blir röntgen.. Foten är inte så svullen,, men det göra så inom helvete ont att gå på den.. Reine fick hjälpa mig ner får trappen morse...


Hoppas att hampus är snäll idag och lyssnar o hjälper till... Jag kan inte äns köra bil som det känns nu... Nu skulle man ha automat bil,, för det är ju vänstra foten jag har ont i...


Jag har ju inte gjort något med foten,, inte stukat den eller så.. Reine tror det är nerv som är klämd eller det blir fel med belastning på foten när jag går....


Man kan få gå på kryckor på sin semester inte alls roligt.... JAG VILL JOBBA,,bara två dagar till semestern......

Av Maria Pettersson - 9 juli 2009 14:57

Ooops!! Jag somnade visst till i soffan..Jag tror jag somnade nästa två timmar... Skönt men man blir bara så seg efter......Hampus har bara tittat tv..Hampus vill inte vara ute i detta ruggvädret... Det bara regnar och blåser... Fundera lite på ,, hur  mycket regn det har kommit dessa två dagar.... Det är en  bra fråga!!!


Jag har fortfarande ont i foten och den är svullen,,, men jag kommer allafall gå till jobbet i morgon bitti.. Jag kommer allafall sitta i kassan.... Den får det bli som det blir..... Jag ska allafall försöka jobba... Vill inte vara hemma,, för det är ju bara två dagar kvar till tre veckor semester....


Nu ska jag försöka städa upp här hemma..... hihiiii

Av Maria Pettersson - 9 juli 2009 08:43

Innan jag började jobbade i går,,så började ja känna att min fot börjar göra ont och svullna upp.. Jag brydde mig inte så mycket av det då!!! Men sätt jag i kassan och fundera på som har hänt med foten,, för jag hade inte gjort något idag,, har mest suttit vid eskiln hos mor o far.. Hade inte trappat fel med foten..


Så pappa ringde akuten och fick en tid i Köping senare på kvällen.. Så jag gick hem en halv timme tidigare från jobbet,, men det var okej, för allt var ju klart på jobbet....


Kom hem i från  Köpings akutmottagning kl .02.00 i natt.... De tog massor med prover,, men det visar ingen en propp allafall,, men hon läkaren tyckte det var konstigt att hela foten svullnat upp bara så där... Om det skulle bli värre så skulle jag bara ringa och få komma ta en röntgen på foten...


Jag har inte lika ont som jag hade i går kväll..Men nu har jag legat o sovit hela natten,, väntar tills på eftermiddag då har man försökt gått på foten....Det är lite svårt bara sitta stilla hela tiden och inte göra något.. Det är tur att jag är ledig idag från jobbet.. Men det blir jobbet allafall i morgon,, men det blir mest då sitta i kassan några timmar.....Om jag har ont i foten... Jag ska försöka inte sjukskriva mig,, har ju två dagar kvar till semestern...

 Min mor o far tog hampus i går kväll ,, men han vill inte sova där först,,men sen när de hade fixat iordning allt i husvagnen som somnade han på en gång...

Reine tog en sovmorgon idag,, men han ska åka nu o till jobbet..  Man få se när han kommer hem idag....


Det känns lite ensamt här hemma utan barn... VAD SKA MAN GÖRA????

Ovido - Quiz & Flashcards