Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Maria Pettersson - 25 juli 2009 17:15

Ett skratt förlänger livet.. Det finns inget härligare än att få skratta tillsammans.. Det släpper ut mycket postiv energi. Jag har fått skratta mycket och högt idag av en anledning.. Jag kan bara njuta av situationen...


Men av den situation så får man  många funderingar... Och jag hoppas att man snart har alla funderinga på plats, att jag får svar på min funderingar... Men det tror jag får snart,,,jag har fått lite svar på mina funderingar...


En sak som jag vet att man ska uppskatta det man har omkring sig sin omgivning.. Dvs!! Ta var på varandra och håll om varandrar...


Av Maria Pettersson - 25 juli 2009 16:29

Gick upp la mig i sängen o kollade i Jotex katalogen , och somnade,,, så interssant var det.. Jo, det var faktiskt mycket interssant,,, så nu ska ja beställa några gardiner till hallen till  övervåningen.. Samt funderingar på måla om där också,, men jag vet inte om jag orkar göra det,, det  är ju faktisk ganska jobbigt...


Jag får se hur det blir me det... Måste fundera på jag ska gå tillväga me det, det är i trappen så är det mer än 4 meter upp till taket,, ganska svårt att måla där.. Mm måste fundera lite på det....


Nä,, du ska sätta mig o beställa gardiner från jotex...

Av Maria Pettersson - 25 juli 2009 09:41

Resan Ullared Gekås och high Chaparral




Här står vi kön till Gekås,, men tog bara cirka 10 minuter,, sen var vi inne.. Det är tur att det inte regnade.....






Hotell Rummet i Varberg..


Så här såg hotellrummet ut, där vi sov mellan torsdag o fredag natt... Hampus fick sova i bäddsoffan helt själv,, han låg över hela sängen på natten.. Han vaknade en gång på natten , han sätt sig då upp bara så där,utan att säga något..Sen la han sig ,,sov som en stock på en gång..



Så såg badrummet ut på hotelle,, det var det finnast som var på hotellet...


På kvällen så duschade hampus minst en timme.. Han tog väl all värmvatten från alla hotellgästerna... Hihiiii







Vi tar en paus,, är på väg till

High Chaparral från Varberg,, är runt 8 mil i mellan där..










                                                  
                              

Kön in till High Chaparral





Så här såg hampus ut efter alla saker vi köpte till Honom där inne....Pistolen och hatten,, men tvyvärr fanns inte geväret med...













Tåget vi åkte med..... De försökte råna tåget... Hiihiihi... Hampus hade händerna uppe hela tiden.. Vilken rolig syn..Han trodde de gjorde det på riktigt.....

Av Maria Pettersson - 25 juli 2009 08:30

Då har man kommit hem i från lilla semestern,,vi kom hem vid halv tio i går kväll... Vi var på High Chaparral ,,, det var faktiskt roligt där,, hampus sprang runt och  med sin pistol och gevär.. Vi köpte en hatt till också. Jag kan säga att det var inte billigt där inne,,men det gjorde inget..


Nattan mellan torsdag o fredag så sov vi på hotell  i Varberg.....Herre gud vad vi letade efter någotstans att sova,,sen orkade vi inte leta mer så vi tog första bästa hotell rum som var ledigt.. Billigt vart det inte... Skit samma,, roligt hade vi på resan,,det är ju förutssättningen..


När vi kom ner till Ullared i Torsdag, så spö regnade det.. Kön var jätte lång,, så vi åkte till Varberg i stället,,men vi åkte senare på eftermiddag tillbaka till Ullared,,då regnade det inte,,, och sen var kön inte lång heller,, herre gud vad mycket med folk och fanns mycket med saker o kläder o kolla på.. Självklart så kollade jag på massor med kläder och köpte en massa oxå...


Jag kan säga Er,, det är skönt att vara hemma.. Hampus leker nu med sin pistol o gevär samtigt som han äter Gröt...


Bilder på resan kommer senare!!!

Ovido - Quiz & Flashcards