Alla inlägg under november 2008

Av Maria Pettersson - 7 november 2008 08:07

KL 06.00 idag klev jag upp i från sängen och gick till hampus rum, och väckte honom lite.. Men han fick ligga kvar i sängen och dra sig i en halvtimme..


När hampus låg i sängen, gick jag ner i från nedevåningen och gjorde mig iordning och fixade med hampus kläder , som han skulle ha med sig till dagiset.. Efter en halvtimme hade gått, gick jag upp till hampus rum.. Han gick så fint ner till nedevåningen.. Ingar problem idag heller...


Han klädde på sig själv inga problem.. Efter ett tag klädde vi på oss ytterkläderna. Och åkte till dagiset...


Idag var inte så kallt idag., men självklart så får man skrapa rutorna på bilen.. Fy fan vad jag hatar vinter... Kallt och jävligt är det...!!!!

Av Maria Pettersson - 6 november 2008 18:01

När jag kom hem ifrån jobbet idag, så sätt ja mig framför datorn.. Innan grann david skulle komma förbi och låna datorn, han skulle surfa på nätet lite... Han träffade honom  när jag hämtade hampus i från dagiset idag så han frågade om han fick låna en dator.....


Det gick jättebra att hämta hampus idag.. Lite broblem var det väl, men inte så farligt , man överlever.. HiHiHi..


Efter tag, jag hade suttit framför datorn lite, så kom eva med sin dum och konstiga dator.. Den gick inte att starta. VAD KAN DET VARA FÖR FEL?


Reine kommer få kolla på den ? Vi tror att det är hårddisken som är lite dålig.....


Eva !! Det är bara snart, bara köpa en ny dator


Hampus åt potatis och fiskbullar till middag,,, sen var han i duschen och sen  gick han upp i sängen.. Kl 18.00, han ska upp halv sju i morgon bitti...

 Vi får väl se om han somnade...

Sen har jag, tvätta golvet och damsugit på nedevåningen.. Ska tvätta gardinera och kläder i morgon...


Jag jobbar 9.00--14.00 i morgon.. Jag tycker det är jättebra tid att jobba....

Av Maria Pettersson - 6 november 2008 08:16

Man fick gå upp tidigt i morse... Som vanligt vill inte hampus gå upp i från sängen.. Han säger: Mamma , sova lite till..


Men efter ett tag gick han upp och klädde på sig... Sen var det nästa, bara åka  till dagiset med hampus....


Man får se om det blir ett helvete när jag ska hämta honom kl 14.30 Det brukar att han inte vill följa med hem.. Han tycker att det är så roligt på dagiset och leka med alla barna där..

Men vi få se hur det blir på eftermiddagen..


Innan jag åkte till jobbet, så åkte jag förbi mamma och pappa , åt lite frukost där..... Frukost bästa målet om dagen säger de.!! Men jag vet inte!!!.. Har lite svårt att äta frukost!!


På eftermiddag kommer Eva upp med sin dator igen.. Hon håller på bli knäpp på den.... Den fungera inte som hon vill. Jag tror det blir en formatering på datorn....




Av Maria Pettersson - 4 november 2008 18:03

 Ja, och hampus gick på en promenad ner till Norberg i dag.. Det var skönt väder, solen sken på den blå himlen.. Det gick jätte bra med hampus, självklart så han åkte i vagnen,, annars hade vi aldrig kommit fram .. ..


Reine slutade kl 15.00 idag, så vi träffade honom halv fyra vid bankomaten i Norberg, sen fikade¨vi  på elsas.. Sen åkte  vi till Svärföräldrarna , reine skulle hämta cigaretter, för de hade varit kryssning.. Hampus fick två vintermössor. Det behövs nu, när det är vinter......


Nu håller jag på med middagen.. .. Gryta och ris blir det...

Av Maria Pettersson - 4 november 2008 07:22

Go morgon alla i världens alla kanter..!!!

Hampus vaknade kl 07.15, så då är det bara kliva upp och laga frukost, om han vill ha, han brukar vill ha den lite senare på morgonen...


Vad ska man hitta på något roligt idag när man är ledig? Tvätta kläder, är det roligt? Nä ,inte alls roligt... Men det blir klart, är man nöjd!!!


Vi får väl se ja och hampus hittar på något roligt idag????????????

Av Maria Pettersson - 3 november 2008 21:02


Nu har min föräldrar varit och titta på golvet ... De tyckte det var super snyggt!! De är inte ensama om, att tycka det...


Hampus somnade i en skapli tid idag runt kl 19.00 Men i går kväll, vill han inte gå sova, jag tror att han somnade runt kl 21.00, ni kan förstå om han var trött i morse, när han skulle gå upp kl halv sex på morgonen...


Ibland går det bra att lägga hampus , ibland inte. Men, barn är  ju så, de kan aldrig vara lätt hela tiden..


Det skönt att få en tid för sig själv på kvällarna, man hinner ta det lugnt, vila och få tillbaka enerig igen, nästa dag....


En bild på golvet i köket!!!!



Av Maria Pettersson - 3 november 2008 14:06

 Klev upp halv sex imorse. Inte så roligt att gå upp så tidigt, man vill ligga kvar sängen och sova. Hampus vill inte gå upp idag...


Reine lämnade hampus dagiset i dag, för en gång skull slapp ja det.. Men jag hämtade honom kl 13. 00, så dag var det en kort dag på jobbet. Nu är man ledig ända till Onsdag eftermiddag, så det kommer bli skönt att vara ledig..



Jag väntar på att mina föräldrar ska komma hit och titta på golvet i köket.. De  skulle komma kl 14.00, de kommer väl snart....


När man ledig, så tänkte jag städa och tvätta kläder, sånt man inte hinner med ibland..... Passa på när man är ledig.. Hihihi


Av Maria Pettersson - 2 november 2008 18:32

 När jag var på jobbet, så ringde reine att han gjort klart golvet, men han måste ta på bort några golvplankor, för han gjorde fel på några.. Det ska han  fixa till nästa helg, men det  vart fint ...


 Nu ska jag beställa några fina gardiner och städa ordentligt i morgon eftermiddag när jag kommer hem i från jobbet...



Ovido - Quiz & Flashcards